zuidlaardermarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 11:41

weet iemand hoe het zit met de Zuidlaardermarkt? Is deze een dag verschoven i.v.m. begrafenis prins Claus, of gaat deze gewoon door, of helemaal niet?

Ik hoor zulke rare verhalen, paardenmarkt op woensdag, rest op dinsdag, nacht van zuidlaren gaat niet door enz enz.

dit staat op rtvnoord.nl

Zuidlaardermarkt wordt een dag uitgesteld
ZUIDLAREN – De Zuidlaardermarkt, die dit jaar voor de 802e keer wordt gehouden, is een dag uitgesteld in verband met het overlijden van prins Claus.

De markt wordt traditioneel elke derde dinsdag van oktober gehouden, maar het College van B en W van Tynaarlo heeft besloten dat er van maandag 19.00 tot dinsdag 19.00 uur sprake moet zijn van absolute stilte in Zuidlaren. De Nacht van Zuidlaren gaat daarom niet door. Op dinsdag, de dag van de uitvaart van de prins, is er ook geen kermis. De traditionele paardenmarkt wordt een dag verschoven en wordt nu op woensdag 16 oktober gehouden.


Braderie gaat wel door?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 11:44

Dit v ond ik op dvhn.nl

Woede over uitstel Zuidlaardermarkt

Frank von Hebel

zuidlaren - De beslissing om de Zuidlaardermarkt met een dag uit te stellen heeft tot grote beroering geleid. Handelaren en horecaondernemers zijn verbolgen over de beslissing de markt van volgende week dinsdag naar woensdag te verschuiven vanwege de begrafenis van prins Claus. Ze vrezen dat hun omzet een flinke deuk oploopt.

Burgemeester Hein Pannekoek maakte dinsdagmiddag bekend dat hij op de dinsdag, wanneer traditioneel de grootste paardenmarkt van Europa wordt gehouden, rust in het dorp wil. Dit betekent geen paardengehinnik, geschreeuw van marktkooplui en keiharde muziek van kermisattracties. Het college heeft ook een streep door de Nacht van Zuidlaren gehaald. Gelal van dronken feestvierders in de nacht van maandag op dinsdag vindt Pannekoek niet gepast. Na dinsdagavond 19 uur mag wat hem betreft het feest losbarsten.

Ook is de openingsact van de kermis op vrijdagavond afgeblazen. De stichting Historie Koninklijke Nederlandse Veldartillerie 1812-1912 uit Usquert zou een aantal kanonschoten lossen. Het traditionele vuurwerk op zaterdagavond gaat evenmin door.

Het college staat nu voor de moeilijke klus om de vele betrokkenen op tijd in te lichten. Er komen op deze 802de editie van de markt circa 350 standhouders, 34 kermisexploitanten en ongeveer duizend handelaren met zo'n 2200 paarden af. De organisatie rekende op minstens 180.000 bezoekers. Marktmeester Jaap Mellema verwacht dat het niet lukt om alle handelaren tijdig te informeren. "Ongetwijfeld komen er deze dinsdag paardenhandelaren opdagen. We vangen hen op en we zorgen voor onderdak."

Pannekoek kan niet goed inschatten of de gemeente een grote hoeveelheid schadeclaims binnenkrijgt. Vandaag heeft hij een gesprek met ondernemers en handelaren over de gevolgen van het uitstel van de markt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:41

Sorry maar ik vidn het dus best wel belachelijk!!! En niet omdat het nou Claus is die overleden is maar omdat er nu dus dinsdag mensen naar Zuidlaren komen met paarden die dus niet weten wat ze moeten doen!!
Er zullen ook mensen van de andere kant avn het land moeten komen en daar sta je dan met je paarden en dan is er helemaal geen markt!!
Ik zou zoveel mogelijk in alle kranten en televisie ( Hart van Nederland misschien???) laten blijken dat de markt woensdag is!!
Ik vind dat je alleen zoiets kan doen als je alle betrokkenen ingelicht hebt


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:44

Er zijn mensen die uit Duitsland, Engeland en Frankrijk komen die waarschijnlijk helemaal niet weten dat de markt verschoven is naar woensdag. En dan komen ze daar en is er.... niets...

Ik snap best dat ze uit respect niet zo'n groot feest willen geven, maar naar mijn idee hadden ze beter de markt op dinsdag door kunnen laten gaan maar dan zonder alle muziek en feestgedruis.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:27

Lekker neem je dinsdag vrij word t woensdag..............

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:29

dus de zuidlaarder-boktmeeting is op woensdag?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 13:39

Ik moet m'n vrije dag dus ook verschuiven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:42

als je dit nog snapt snap ik het ook:

Zuidlaardermarkt gaat door met sober programma.
Dinsdagochtend heeft B&W van de gemeente Tynaarlo toch besloten om de markt in een sobere vorm door te laten gaan. Zij stonden voor de moeilijke keuze om de activiteiten rond de Zuidlaardermarkt in zijn geheel af te blazen, of om deze in een kleinere, sobere vorm te laten doorgaan. Dit heeft te maken met het overlijden van prins Claus afgelopen zondag, en de begravenis die op dinsdag 15 oktober a.s. zal plaatsvinden.

De Zuidlaardermarkt (paardenmarkt en warenmarkt) zal niet op dinsdag 15 oktober maar op woensdag 16 oktober plaatsvinden. Volgens traditie is dit altijd de derde dinsdag in oktober. Woensdagochtend wordt om 06.00 uur de markt officieel geopend.

De welbekende Zuidlaardernacht, de maandagnacht voorafgaande de Zuidlaardermarkt, zal eveneens verplaatst worden. Het is de horeca in de nacht van dinsdag op woensdag toegestaan om de deuren open te houden.

Van maandagavond 19.00 uur tot dinsdag 19.00 uur wil het college van B&W absolute stilte in Zuidlaren en zullen er geen activiteiten plaatsvinden. De openingshandeling op vrijdagavond gaat niet door, evenals het vuurwerk op de zaterdagavond. Burgemeester en wethouders verwachten met dit besluit zoveel mogelijk recht te hebben gedaan aan de verschillende gevoelens die onder de bevolking leven ten aanzien van het overlijden van prins Claus


bron: http://www.zuidlaren-online.nl/site.asp

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:49

Waar willen jullie meeten dan? Bij bakker Hovius? Hij is idd op woensdag. Moet dinsdag naar een seminiair van het ministerie over de maatregelen ten opzichte van chippen. Weet dus ook niet of die wordt verzet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:53

Het wordt echt verschoven hoor eht stond ook in het dagblad van het Noorden van morgen!! Ik heb herfst vakantie dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar hier zijn dus ookal mensen die voor dinsdag vrij hebben gevraagd en moeten nu maar afwachtenof ze dat wel door kunnen schuiven naar woensdag

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:33

MWOOAAHHH...al gapend zal ik met een zaklamp jullie proberen te spotten....
B0ktpetjes op dus!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 15:45

dan laten we omroepen: alle bokkers verzamelen bij het CENTRALE PUNT (die klok);

Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:46

Op de brink?

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 15:59

yep, zoals iedereen doet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:01

Om @$%@%*& 6 uur al?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:02

Ik ga 4 november naar de paardenmarkt in Hedel. Sando gaat dan ook mee. Misschien Biebel ook wel weer? Laatste 2x ben ik met Biebel gegaan.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 16:13

Nou, Dees, ik ben er denk ik niet om 6 uur, m'n vriend wil vaak niet zo vroeg. Meestal om 7 uur ofzo.
Om 6 uur is het overigens nog wel lekker rustig, de braderie is nog niet open, en dan kun je in alle rust paarden bekijken en wegkwijlen bij al die lieve harige veulens en shetties en tinkers, die je het liefst allemaal wilt kopen, maar dat uiteraard niet doet.
En dan gaan handjeklappen, maar wel zorgen dat je geen geluk krijgt. Allemaal leuk om te zien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:55

Vorig jaar was ik er ook al om zes uur. En eigenlijk moet je er nog vroeger zijn. Ik wil ditmaal eigenlijk ook weer heen, maar... zit wel met een probleem als het dus woensdag wordt, aangezien Maaike dan wordt gekeurd.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:34

wat is er allemaal nog meer behalve de verkoop van paarden?

IM BACK!!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:41

Braderie, kermis, mijn oma, de bakker met de Drentse bollen

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:38

wat voor braderie? wat er er allemall te vinden?

IM BACK!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:51

Oh goed dat ik het hier even lees,want ik heb voor dinsdag vrij genomen,maar nu moet ik maar woensdag en donderdag vrijnemen,want woensdagochtend al om 4 uur 'smorgens vanuit alkmaar vertrekken Slapen .

Wodan en ik onderweg in de M2

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:11

Ik ben blij dat ik herfstvakantie vrij heb!!
Maar het wordt dus woensdag??
Hoe laat spreken we dus nu af en waar??

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 10:14

Een nieuw topic bij meetings starten?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:48

Op de markt kun je een haflingerveulentje kopen al voor f500,-!. En ik vind ze zo vreselijk leuk he! De meesten zijn echter geen liefhebbers voor te vinden, dus die gaan naar de slacht. Ik zal me moeten proberen te beheersen om er geen te kopen. Mocht het niet lukken, het beheersen, kan ik hem dan bij iemand in de opfok zetten?

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, DotBot, louise30, Wieke en 107 bezoekers