zomerexeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 22:31

Mijn verzorgpony heeft het helaas wat kan ik hieraan doen?


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 22:52

Ga naar de ruitersportzaak en haal er een middeltje tegen, denk ik.
Sorry ik weet er weining van af, maar zover kom ik met mijn 'verstand' *LOL*

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 23:12

Een Boett-deken kopen of allerlei middeltjes proberen. Verschilt toch weer per paard. Ik zou ook even met de ruitersportzaak bellen als ik jou was. Bij Divoza heb je Eczema Balm, misschien dat iemand anders van Bokt ervaring heeft met zomereczeem.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 06:58

Ik heb veel ervaring met zomerexceem... helaas!
Je moet het absoluut behandelen, de jeuk die een paard heeft kunnen wij ons niet voorstellen, een doorsnee mens zou waarschijnlijk hier helemaal van doordraaien.
Twee van onze paarden hebben hier last van, de ene hoef ik slechts 2 keer per week in te smeren en ik gebruik hiervoor eczema balm dat werkt het beste en het landurigste.

De tweede is een ander geval, deze heeft er extreem veel last van en bij hem is het niet met een middeltje van de ruitersport te verhelpen. Voor hem gebuik ik Sweet Itch van de dierenarts. Dit is wel erg prijzig. Ik "ondersteun" dit paard door hem elke dag verse knoflook teentjes door zijn voer te geven.

Dit zijn allemaal vrij prijzige middeltjes en ik vind niet dat jij dat voor je rekening moet nemen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:19

mijn pony heeft het ook.ik gebruik nu voor het tweede jaar al allergitum en culivetsem(VSM)van de dierenarts.
ik gebruik jeukstop van silverlinde(paardendrogist)dit spuit ik elke dag op de manen en staartwortel.
en ik spray haar elke dag in met antivliegspul.

tot nu toe-afkloppen-
heeft ze dit jaar nog helemaal niet geschuurd.
ik ben in maart al met deze producten begonnen.
ook staat mijn pony alleen overdag(11.00-14.00 uur)in de wei en verder op stal(wegens het vermijden van de steekvliegjes)

allergitum en culivetsem schijnen het eerte jaar nog niet zo aan te slaan maar het tweede jaar juist wel.

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:52

Verhuizen naar de kust! In de zoute zeelucht kunnen de veroorzakende vliegjes niet leven!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, greendragon, IASCrawler en 27 bezoekers