Prins Claus in de buitenlandse pers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Prins Claus in de buitenlandse pers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 00:17

Het valt me elke keer weer op. Als er iets belangrijks is gebeurd in Nederland staan de kranten vol met de volgende vraag en wordt het breed uitgemeten op televisie:
Hoeveel aandacht heeft het buitenland geschonken aan deze gebeurtenis?

Ik blijf dat vreemd vinden en ik vraag me af (ik heb echt geen idee) of andere landen ook meteen kijken of het buitenland wel aandacht aan hun speciale gebeurtenis heeft geschonken.
Dit is niet alleen het geval bij het overlijden van prins Claus maar steeds wanneer er iets ingrijpends in Nederland is gebeurd.

Eigenlijk erger ik me rot aan de stukjes in de krant waarbij staat dat de New York times drie regels aan iets geschonken heeft en een Engelse krant niets geschreven heeft.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:22

Ja iidd toen ik deze titel las dacht ik nouja die gaat schrijven dat er ook wat in het buiteland over geschreven is, niet dus Lachen

Ik erger me er ook zo vaak aan, ik heb echt zo iets van dat sommige nederlandse media echt super blij is met die aandacht, terwijl het mij echt niet uitmaakt

Ja dat is echt irri Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:24

Ik zat afgelopen zondagavond op ICQ met een Zweedse vriendin in Stockholm. Heb haar uitgebreid verteld wat er in NL was gebeurd die avond, dat de man van de koningin was overleden, waaraan hij was overleden, etc. etc. en op een gegeven moment zei ze dat het daar ook op het nieuws was. Ik zoek ff het berichtje erbij...

...dat was om 22.06, dus nog niet eens zo gek lang nadat het nieuws in NL bekend was gemaakt. Verder heb ik het internationale nieuws rondom prins Claus niet gevolgd, gisteren te druk geweest op m'n werk en vandaag ziek in bed.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Prins Claus in de buitenlandse pers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:53

Percy schreef:
Hoeveel aandacht heeft het buitenland geschonken aan deze gebeurtenis?
de massa vindt het blijkbaar fijn te weten dat de rest van de wereld nederland belangrijk genoeg vindt om er melding van te maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:04

toen alle nederlandse zenders op zondagavond bezet waren met het bericht van Claus' overlijden, waren ze ook op een duitse zender een documentaire over zijn leven aan het uitzenden n.a.v. deze berichtgeving.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:28

Ik vind het zowiezo overdreven.
Zondagavond, op ALLE zenders claus...
Zet dan op ned2, rtl4 en sbs6 ofzo claus, en ga op de andere zenders door met de programering, of zet de programering stop, met een foto of tekst ofzo (zoals veronica deed).
Wat is het nut van op tig zenders precies hetzelfde programma uitzenden?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 17:56

Ja dat vraag ik me ook af en op de radio allemaal poedersuiker muziek

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:43

Op dat van Stef wil ik iets toevoegen.

Ik heb alle respect voor het overlijden van die man. Maar wat er met de tv gebeurt op zo'n avond kan ik niet over uit.. Ik vind het PERFECT dat er veel over die man te zien is. Hij heeft vast erg veel betekend voor veel mensen.
Alleen zoals Stef al zei, kan ik het ook niet begrijpen dat er op 4 zenders hetzelfde te bekijken is... Vind het ronduit stom.
Als er op 2 of 3 zenders 3 verschillende documantaires zijn dan is het toch wel welletjes? Ik wilde graag rustig tv kijken naar iets leuks voordat ik ging slapen en ik had niet meer keus dan Claus en TMF. Ik had al zeker 2 uur Claus gekeken, en na een hele tijd wilde ik nog ff iets vrolijks kijken. Nou niets dus.
Ik vind het dus overdreven dat er zoveel hetzelfde uitgezonden werd...

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 00:38

Op zich vind ik het niet verkeerd dat er in het buitenland aandacht geschonken wordt aan zo'n gebeurtenis. Maar waarom moet de Nederlandse pers aandacht besteden aan die berichtgeving?
Zou de "massa" zoals SP schrijft dat nu echt op prijs stellen?
En stelt de "massa" in het buitenland dat ook op prijs? Informeren de buitenlandse media ook over de hoeveelheid aandacht uit andere landen?

Zondagavond vond ik inderdaad ook schromelijk overdreven. Op ned. 1, 2 en 3 hetzelfde en op de commerciele zenders ook hetzelfde maar dan iets anders.
Ik heb echt respect voor prins Claus en ik vind het heel erg dat hij overleden is maar niet iedereen wil de hele avond naar documentaires over hem kijken.