Long story:geen smid want ponies te klein?! UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Long story:geen smid want ponies te klein?! UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 16:00

Beste allemaal,

Wij (Annemieke, Iris, Madeleine, Cecile en Mariska) zijn helemaal stapel op onze ponies Dinkey en Gate. Ik denk dat veel mensen van bokt deze ponies ook wel kennen van met name ITP: twee lieve en schattige, maar soms ondeugende shetlanders. Wij doen heel veel met ze met als gevolg dat, omdat dat vaak buiten en dus over de weg is, de hoefjes heel veel afslijten. De ponies staan in een stedelijke omgeving en om uberhaupt ergens te komen moeten wij toch met ze over de weg. Gras of bos oid is hier vrij ver te zoeken.

Iedere normale paardengek weet dat je dan je pony hoefijzers geeft zodat zijn/haar hoeven niet meer af kunnen slijten. Als het toch eens zo simpel lag...

Er is in de directe omgeving dus geen smid die ze wil beslaan. Verdrietig Waarom? Niet omdat ze superwild of vervelend zijn tijdens het beslaan, maar OMDAT ZE TE KLEIN ZIJN. Frusty Daar kunnen wij ons aan de ene kant heel goed iets bij voorstellen: het is een extra belasting voor de smid en daarbij komt dat het een enorm priegelwerkje is. Maar aan de andere kant: onze ponies zijn ook PONIES, ze werken hard en met veel plezier en als ze niet naar buiten kunnen omdat hun hoeven te kort afgesleten zijn worden ze ten eerste heel chagarijnig en ten tweede best wel fel omdat ze hun energie niet kwijt kunnen, en daardoor worden ze ook nog eens te dik (je weet hoe dat gaat met die shetten!).

We zijn dus nu al meer dan een jaar hiermee aan het stinkmodderen: onze eerste smid was Marc van der Brink. Dinkey was nog nooit beslagen en daarom erg bang. Het is toen nogal uit de hand gelopen waarna de smid hem liever niet meer wilde doen. Het is een heel lang verhaal, maar de laatste keer voordat de smid er mee ophield was er nix aan de hand en kon hij hem gewoon beslaan, maar hij heeft gewoon een hekel aan Dink door wat er die eerste keer gebeurd is. Dat mag natuurlijk geen enkele reden zijn om een pony niet te beslaan! Frusty

Toen zijn we overgestapt op Pieter Brandt, een hele lieve en aardige man, waar ik goed mee kan lachen. Hij besloeg netjes en was goed met de ponies: geen enkel probleem. Dinkey stond zo braaf als een lam en er was helemaal niets aan de hand. Hij was niet te spreken over Mark's gedrag en zei dat hij meer klachten over hem had ontvangen. Maar... hij brak zijn been en gaf ons twee telefoonnummers: Thijs van Rossum en Ric Segers. Scheve mond

We belden Ric op: ook een hele lieve man met veel geduld en op het eerste gezicht ook heel kundig. Maar hij vond de hoeven van Gate te kort en moest ze eerst 6 weken op biotine voordat hij er een ijzer onder wilde zetten. Op dat moment twijfelden we geen moment aan wat hij zij en zetten de pony op biotine, op een schrale wei, en kwam ze niet meer buiten. Dinkey besloeg hij goed maar de keer erna sloeg hij een nagel in het leven waardoor hij de dag erna een hoefzweer had en twee weken kreupel was, de hoef gevoelig was en waardoor er dus langere tijd geen ijzer onder mocht. Huilen

Toen de voet van Dink eenmaal genezen was werd hij weer beslagen. Maar tijdens het bekappen kapte hij het achtervoetje veel te kort Lips are sealed en toen het ijzer eronder ging kon hij daarna niet meer op dat been staan. Het ijzer ging er onder vandaan en ook Dink moest aan de biotine.

Toen bij Gate de 6 weken omwaren maakten we een afspraak om haar te laten beslaan. Ric kwam maar nogmaals vertelde hij ons dat haar hoeven niet lang genoeg waren en dat ze nog 6 weken aan de biotine moest. Okej, denk je dan als eigenaar en verzorgster: hij wil die pony zo goed mogelijk helpen. Maar toen hij uiteindelijk pas na 4 maanden (wat op zich logisch is want biotine werkt pas op lange termijn. Bovendien is niet bewezen dat biotine een snellere hoorngroei bevordert, WEL verbetert het de KWALITEIT van het hoorn. Maar wisten wij toen veel! Thijs -lees verder- heeft ons dit uitgelegd.) haar wilde gaan beslaan vonden we het toch wel wat lang duren. Maar als dat het beste voor de pony is dan doe je dat.

Allebei de ponies werden netjes beslagen en er was niets aan de hand. Totdat ze opnieuw beslagen moesten worden; Dinkey werd opnieuw kreupel. Er was bij het eraf halen van het achterijzer een heel stuk uit de zijkant van de hoefwand gebroken Verdrietig en weer moest mijn pony aan de biotine en kon hij weer vier maanden stil staan. Huilen Hoewel bij Gate alles wel was goed gegaan, was bij mij de maat zo vol met deze man dat ik Pieter Brandt, die inmiddels van zijn gebroken been was hersteld, opbelde en hem vroeg mijn ponies weer te beslaan. Hij had het heel erg druk en verwees mij door naar Thijs van Rossum.

Thijs van Rossum bleek een hele lieve, bezorgde jonge vent te zijn waar we allemaal goed mee op konden schieten: zowel de ponies als de mensen. Hij is heel kundig en bood onmiddelijk aan ons te helpen. Dinkey had pas 6 weken stilgestaan van de 4 maanden maar kreeg meteen nieuwe ijzers, werd netjes recht op z'n voetjes gezet en liep weer als een zonnetje. Ook Gate werd beslagen en liep super, nix geen problemen. Wij waren superblij met onze nieuwe hoefsmid en hebben hem dat dan ook 1000X op het hart gedrukt. Totdat...

hij door zijn rug ging en daar heel lang nog last van heeft gehad. Verdrietig Het diepe bukken voor onze ukkies was gewoon een te zware belasting voor hem en hij vertelde ons dat wij beter een andere smid konden zoeken. Wij hebben hem toen verteld dat dat heel moeilijk is want als je belt krijg je hier als standaard antwoord: ik besla geen shetlanders, of erger nog: ik DOE geen shetlanders. Frusty Hij zei toen, dat als er echt helemaal niemand was, hij dan wel voor ons wilde beslaan. Jullie raden het al: er was dus niemand, maar Thijs kon of wilde ook niet meer komen. Ondertussen liepen onze ponies met brokkelende hoeven waar de ijzers los onder hingen, die we er uiteindelijk maar doe-het-zelf (niet aan te raden) af hebben gehaald omdat simpelweg niemand anders het voor ons wilde doen. Frusty

Toen na twee en een halve maand heb ik Pieter Brandt nog een keer opgebeld en terwijl ik met zijn vrouw aan de telefoon zat, barstte ik in snikken uit: er moest toch iemand zijn die onze ponies kon helpen? Pieter belde mij dezelfde avond nog terug en ik vertelde hem het hele verhaal. Hij was hierover zo verbaasd en eigelijk ook kwaad dat hij diezelfde week nog kwam om de ponies te doen. Toen vertelde hij ons dat wij eigelijk niet meer in zijn klantenkring konden worden opgenomen omdat hij al overvol zat, maar dat hij, als hij tijd had, wel onze ponies wilde beslaan.

Nu zijn we weer een bijna een jaar verder. Onze ponies moeten soms 3 maanden of langer met hun ijzers doen. Misselijk Hun hoeven worden te lang, de ijzers vallen eronder vandaan of hangen los en dan moeten zij de zelf met huis- tuin- en keukengereedschap verwijderen. Huilen Vanaf het moment dat de ponies de laatste keer ijzers nodig hadden, in juni, belden wij Pieter Brandt bijna elke week op en steeds verzekerde hij ons dat hij ons terug zou bellen voor de week erna om een afspraak te maken. Wat hij dan steevast steeds niet deed en nu hebben onze ponies ALWEER geen ijzers en als wij ze niet binnen of op het land houden worden ze ook nog eens kreupel omdat de hoefjes te kort afslijten. Allebei de ponies hebben dit al meegemaakt en zijn onderzocht door een dierenarts die dit heeft bevestigd: zo hoopten wij aan de smeden in deze omgeving te kunnen bewijzen dat onze ijzers niet voor de leuk zijn. Je zou denken dat een smid dit toch zou moeten weten! Lips are sealed

Wij zijn op dit moment moedeloos en hopeloos. Wij zoeken een goede, kundige en vooral rustige en geduldige smid voor onze ponies die 85 en 92 cm hoog zijn en als ijzermaat 7x0 hebben. Ze staan in Hendrik Ido Ambacht (omgeving Dordrecht en Rotterdam). Behalve de bovengenoemde smeden beslaan Anton Bosje, hoefsmid van Rhoon (Puttershoek) en Ed Kuiters geen shetlanders. Wie kan ons helpen, want zo kunnen wij echt niet verder Boos! Huilen

Verder hopen wij hier berichten van steun te verzamelen die wij, als we GEEN nieuwe smid vinden, aan de smeden hier kunnen presenteren in een lijst, want zo kan het gewoon echt niet langer. Vast bedankt voor jullie steun en het lezen van dit lange bericht.

PS! Dit bericht is niet geschreven om op wat voor reden dan ook hoefsmeden af te kraken of te beoordelen op hun kundigheid. Ik heb alleen ONZE, PERSOONLIJKE ervaringen met hen opgeschreven en mijn MENING weggelaten; over een smid zit er nog meer achter dit verhaal. Nogmaals, het zou negatieve reclame zijn dit op bokt te zetten.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 18-10-02 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 16:06

ik ken het probleem.
ik ken wel iemand die heeft mini's en die is ook hoefsmid in die kleine dingen:D

maare het probleem is als je ze op ijzers zet,laten de hoefnagels los dus vandaar.
maar ik kan eens informeren?
het is geloof ik niet in friesland.
maar je moet wel bij hem komen


maar ik denk dat je ook eens bij het nsps kan informeren die kunnen jue een hele lijst geven met hoefsmederijen voor die kleine paardjes.

groetjes en veel succes

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 16:08

jeetje wat een toestand zeg!!
echt heel erg rot voor je..
elke keer je pony`s stil moeten laten staan..
ik kan je helaas niet helpen, maar kon het niet laten even hier op de reageren!

Brabantse Fries ;)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 16:57

Ik heb het verhaal al geregeld van Annemieke gehoord en nogsteeds vind ik het ronduit belachelijk... Jullie proberen goed te zijn voor jullie (super) shetlanders en dan is er niemand die je daarbij wil helpen...

Ik vind het echt belachelijk, verschrikkelijk dat er gewoon niemand in de hele omgeving te vinden is Frusty

Ik woon zelf in Brabant, bij Eindhoven dus weet ook geen smid voor jullie...
Hopelijk komt er snel een oplossing!
Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:50

Ja hier in Ridderkerk zijn echt veel te weinig hoefsmeden en zitten allemaal echt helemaal stamp vol ik hoor best veel van die verhalen!

Maar echt banketstaaf dat ze je shet niet doen! Boos! Echt om boos op te worden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:13

Het probleem is inderdaad dat ze ze niet willen of kunnen doen. Maar heb je weleens gedacht aan hoefschoenen? Heb eens geinformeerd of dat kan bij die kleintjes en kreeg toen als antwoordt ja! Het is wel even een investering, maar een jaar lang beslaan kost ongeveer hetzelfde. Wel moeten ze natuurlijk regelmatig bekapt worden anders passen ze niet meer. Kijk maar eens op www.smit-rijssen.nl
Heb het toen zelf niet gedaan, doe eigenlijk niks meer met de "kleintjes" maar misschien is het voor jullie de oplossing.
Succes!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:45

Goh ik heb een tijdje een smid gehad en die deed juist alleen shetlanders!
Ik had toen een shetje en later kreeg ik mijn e-pony (toen nog als veulen) erbij. Hij wilde juist geen grote pony's en paarden.
Hij wilde mijn pony wel bekappen maar niet beslaan.
En niet omdat hij geen uitzondering wilde maken maar omdat hij die maat hoefijzers niet had.

Hij moest blijkbaar grote aantallen tegelijk inkopen. Als je dan maar 1 klant hebt die een pony heeft die die maat hoefijzers heeft dan is dat te kostbaar.
Het enige wat dan mogelijk zou zijn geweest is dat je vantevoren zelf die hoefijzers betaald. Dan had je voor een hele poos genoeg.

Maar goed inmiddels heb ik een andere hoefsmid en ik weet ook niet meer precies wie het nou was. Hij reisde wel door heel nederland maar ik heb helaas geen gegevens meer van hem.......

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:14

ik vind het ook echt belachelijk dat smids kleintjes niet willen doen. het zijn evengoed pony's die ook mogen werken! hoop voor jullie echt dat er binnekort wel een smid is die wil helpen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 08:48

Misschien dat Michel Hordijk het wil doen. Hij woont in Boskoop/Waddinxveen. Of anders moet je vragen of hij nog iemand kent, hij kent heel veel mensen regio Rotterdam.
Ik zal thuis zijn 06 even opzoeken.

:evaw:

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:12

Helaas kan ik je niet helpen.
Wij hadden ook een smid die shetjes niet eens wou bekappen. Nu hebben we er wel weer een. Onze shetjes hoeven gelukkig geen ijzers(zelfs Dennis niet en hij komt heel vaak op de weg).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:44

Voor zover ik weet doet van Rhoon hier in de buurt wel in ieder geval 1 shetlander, maar daar doet hij ook 6 andere paarden. Misschien dat hij geen zin/tijd heeft om daarvoor naar Ridderkerk te rijden?? Ik weet wel dat hij last heeft (of gehad) van zijn rug, zou ook een reden kunnen zijn.

Ik zal even rondvragen hier in de buurt, een kennis van mij laat ook zijn shets beslaan, kan alleen niet op de naam van de hoefsmid komen...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:01

Toen ik nog in Rdam woonde had ik een vrouwelijke smid. Nora Sikkens. Zij besloeg ook Isabeau voor me, dus geen probleem met kleine pony's.

Misschien dat je haar eens kan bellen, zij woont in Ridderkerk (geloof ik) en is in de leer geweest bij Pieter Brandt!
Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:45

vreemd toch dat zoveel hoefsmeden last hebben van hun rug, ik bedoel er wordt een techniek aangeleerd én een goede rug is een vereiste. als je weet dat je er last van zal gaan krijgen doe je het niet.

maar voor een 'gewone' smid die er geen last van heeft vind ik dat het getuigt van te weinig paardenliefde. als geen andere smid het wil doen voor shetjes, en je hebt de keus tussen een paard dat elke smid wil nemen en de shet, kies je de shet. ik toch.
hopelijk krijg je hier nog wat tips, veel succes! (trouwens gate en dinkey blijven er prachtig uitzien op foto hoor Knipoog )

Enya - Daya :-)

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 21:14

Vast bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Buitenzorg: heb je toevallig een telefoonnummer? Anders gaan we KPN daarover lastigvallen hehe Knipoog

Iemand anders had nog een PB gestuurd met de tip voor Anselman, die we ook gebeld hebben en die doet ook geen shetlanders. Ik ben het helemaal met ponyzotje eens dat het getuigt van zeeeeeer weinig paardenliefde. Als je smid bent van beroep ben je dat toch geworden omdat je paarden en ponies voor mensen weer netjes op hun voeten wilt zetten? Omdat paarden en dat vak je interesseren? Ik snap dat niet hor, ik snap niet dat mensen zo kort kunnen zijn. Shetlanders zijn toch ook normale ponies?! De nagels laten helemaal niet los, als er al hoefsmeden zijn geweest die onze ponies gewoon konden beslaan zonder problemen, zonder los zittende of eronder uitvallende ijzers, dan moeten er toch meer op deze aarbol rondlopen?!

Oh ik ben alweer PISSIG maar vooral ook heel erg verdrietig, het is gewoon niet eerlijk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:05

sorry, maar ik vind dat je Ric hier een beetje neerhaalt. Ric is een hele goede en geduldige hoefsmid. Ook honey heeft een tijd op Biotine gestaan omdat haar hoeven te kort waren.
Een nagel in het leven slaan zou theoretisch niet mogen gebeuren, maar ook Ric is maar een mens....

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 22:28

Stef: ik haal hem niet neer, ik schrijf enkel en alleen wat er gebeurt is, en ja, op dat moment was bij mij de maat vol. Ik heb van jou (en ook van andere mensen) al veel heel erg positieve verhalen over hem gehoord en gelezen en zijn website ziet er ook heel goed uit. Dat was ook mijn mening over hem, tot toen. Ik begrijp ook niet helemaal goed hoe dit kon gebeuren en ik vraag me af hoe twee verhalen zo tegenover gesteld kunnen zijn. Ik vraag me ook heel vaak af of ik het niet nog een keer met hem moet proberen want hij is echt fantastisch met de paarden. Maar Thijs van Rossum heeft navraag voor mij gedaan over hem en door wat daaruit kwam, twijfel ik nu dus heel erg aan hem. En ook omdat ik drie keer achter elkaar mijn pony heb zien kreupel worden nadat hij ernaar gekeken had. Dat vind ik geen toeval meer.

Je hebt gelijk over de nagel, wat minder netjes van hem was, was dat hij mij de schuld gaf en zei dat ik niet met mijn pony in de rivier mocht zwemmen in de zomer, omdat hij daardoor op een scherpe kei was gestapt.
Ik zwem al jaren met Dink, en andere meiden met andere paarden, en geen van allen heeft hier ooit last van gehad. Bovendien was de infectie in en om het nagelgat dat hij erin had geslagen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:37

Ik ken het probleem, ik kan hier helemaal geen smid vinden, niet eens voor mijn tinker!! Ik word er echt hulpeloos van hoor...
Maar mijn shetje is dus ook een probleem, en tinkers hebben van die vervelende sokken...

Ik kan maar 1 ding verzinnen, doe zelf een cursus bekappen. Dan heb je nog steeds geen ijzers, maar in ieder geval bekpate pony's.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 23:27

Jemig zeg, wat een gedoe allemaal! Ik kan je helaas niet helpen want ik woon zelf in het oosten van het land en mijn hoefsmid zit ook al weer helemaal vol. Maar toen ik 2 jaar geleden een hoefsmid nodig had voor mijn paardje (een Tinkertje van 6 maand) kreeg ik regelmatig nul op rekest: of ze zaten allemaal vol (zelfs de hoefsmid van de stal waar ze vandaan kwam!!!) of ze deden geen Tinkers Frusty Eindelijk de allerlaatste van mijn lijstje die wilde wel langskomen en hij is me destijds goed bevallen dus hij mocht blijven Haha! Ook nu ik weer met mijn paardje op haar geboortestal sta komt hij nog steeds, die andere hoefsmid (die zij nog steeds hebben) die hoeft niet meer aan mijn paardje te komen. Mijn hoefsmid bevalt me dus goed, als ik hem bel en hij is er niet dan belt ie altijd terug, ik hoef praktisch nooit langer dan 2 weken te wachten, en hij behandelt mijn paardje rustig en met respect Haha! Kortom Jacco mag blijven en niet alleen vanwege zijn aangename uiterlijk+achterwerk (tja, ik wil toch ook wel wat te zien hebben als ik mijn paardje moet vasthouden? Schijnheilig )

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 22:19

Een kleine update:

Ik ben via mijn biologieleraar (die heeft ook paarden :P en heeft haar als smid) aan het nummer van * gekomen. * heeft haar net gebeld en ze wil ze waarschijnlijk beslaan! Morgen ga ik haar bellen om een afspraak te maken.
hopelijk gaat het allemaal door en hebben we deze keer wel geluk!

En buitenzorg, heel erg bedankt voor je tip! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 13-02-22 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:02

Wat een balen zeg.....voor het geval je toch nog geen smid hebt, misschien kun je Vrieze uit Renesse eens proberen, deed (toen met een stagair) de paarden en pony's bij ons in Spijkenisse en Zuidland en omgeving (HI ambacht is dichterbij dan Spijkenisse voor hem) en mijn pony( c-pony) was niet een van de gemakkelijkste maar ik hoorde hem er nooit over klagen. Veel geduld.
Wie weet heeft hij nog plaats.
Succes!

;-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:55

ben erg benieuwd wat je dan allemaal over ric gehoord hebt. Ik heb ric al zowat 5 jaar als smid. Hij is altijd op tijd (tenzij ie panne heeft net onder amsterdam zoals de laatste x) voor Honey rekent ie vaak niks.
Hij is vaak zat geweest, toen hon op de biotine stond, dat ie nog niks kon doen en dan koste het me ook niks.
Het paard van een kennis van me sloeg je het licht uit de ogen als je alleen maar naar zijn hoeven keek. Ric heeft er een kwartiertje mee in de roundpenn gewerkt, en hij kon het paard rondom bekappen.
Voor mij is ric een smid uit duizenden

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:35

stef schreef:
Voor mij is ric een smid uit duizenden


Is niet ELKE smid of DA een supergoede smid/DA tot je hij/zij iets verkeerds doet?

Zo ben ik zelf helemaal 'weg' van Dolf Bergwerf als hoefsmid in Rotterdam. Bij mij op stal waren er mensen die hem totaal niet moesten...

Dierenkliniek De Delta in Maasland. Sommige lopen er mee weg, ik kom er NOOIT meer!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:44

Update:
Nou ze is vandaag geweest, en... ZE STAAN EINDELIJK WEER OP IJZERS :D ;) Ondanks dat ze een beetje hebben tegengestribbeld, ging het goed.
De buikjes zullen er snel af zijn denk ik :D


Buitenzorg, nogmaal heeeeel erg bedankt _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 13-02-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:33

Je zou haast zelf een cursus tot hoefsmid gaan volgen, als ik je verhaal lees. Wel gefeliciteerd dat het nu gelukt is.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:38

Vind het eigenlijk een beetje flauw om nu de dierenkliniek zwart te gaan lopen maken.
Het heeft niks met het onderwerp te maken en voegt er mijns inziens ook niks aan toe

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Kayleigh__, lanouska, Melvern, Miriam91, siloux en 129 bezoekers