in hoeveel wedstrijden door de B???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

in hoeveel wedstrijden door de B???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 10:03

hai

Ik heb nu gisteren net m'n 3e B wedstrijd achter de rug, tot nu toe nog zonder winstpunten, maar wel 2x 2e plek en 2x 3e plek. (en ja, er deden er meer dan 3 mee..... Haha! )

Nu hoor ik van heel veel mensen dat ze zo binnen 3 of 4 wedstrijden door de B heen sjezen, om vervolgens ook door de L1 heen te sjezen OF om helemaal geen punt meer bij elkaar te rijden in de L1.

Wat is nu gemiddeld eigenlijk, hoe lang deden jullie erover?
Let wel; Mirage is 5 en ik ben ook zo groen als gras........

Ik heb een beetje zoiets van "als ik in de B al geen punt bij elkaar kan rijden......" wat stelt de B nu voor?
Thuis rijd ik steeds vaker heerlijk en zegt m'n instructrice ook (tevens jurylid) dat ik toch echt wel punten moet rijden.
Last van zenuwen heb ik haast niet meer dus dat is het ook niet.

Maar okee, hoe lang deden jullie erover??? (met je 1e wedstrijdpaardje dan)


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 10:29

Met Jur had ik de eerste wedstrijd 4 winstpunten, en de tweede 3, dus ik was er in 2 wedstrijden doorheen. Met Razinda heb ik 5 B wedstrijden gereden en heb 14 winstpunten gereden. Ik wilde met haar niet te snel doorgaan naar de L.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:40

Ik had nog nooit wedstrijden gereden, maar reed met Muzefee (ook geen wedstrijdervaring) in vijf wedstrijden 12 winstpunten bij elkaar waarna ik naar de L1 overgegaan ben.

Maar voordat ik begon met wedstrijden, had ik haar thuis helemaal klaar, ook al voor de L.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:51

Pablo had als echt groen paard (gestart in december van het jaar dat hij drie was) in het B uit 9 proeven 7 winstpunten en in het L1 uit 4 proeven 5 w.p. Ik had zelf wel ervaring
Raimaer start ik over 5 weken voor het eerst, ze is nu ruim 4 en die start ik meteen L1. Ze heeft al wel wedstrijdervaring met springen (3 parcoursen 4 w.p.)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:52

Ik reed in 3 wedstrijden 8 of 9 punten en ben toen gelijk overgegaan, maar ik ben ook al heel snel met hem gestart, had hem net 3 maanden en hij was net fijn zadelmak. Voor de ervaring ben ik dus toch maar gewoon B gestart.

BTW,
als je verder lol hebt in het rijden maakt het niet zo veel uit toch?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:22

Ik was er met 3 wedstrijden doorheen.
Ik start nu nog B en ik zit nu op 9 winstpunten in 5 of 6 wedstrijden volgens mij.
Nu moet ik van iedereen L starten Schijnheilig *LOL* K ben benieuwd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 14:22

maar volgens mij zijn degenen die nu reageren stuk voor stuk goede ruiters met talentvolle paarden ????????
Jullie vliegen er ook doorheen zo te zien.

Nou ik doe er wat langzamer over, ach, ik kom ook vast nog wel 'ns in de L he......(van levenslang hahaha) Nee, hoor ik heb geen haast en ik heb plezier met Mirage en dat is het belangrijkste, maar ik vroeg me gewoon zo af "wat is gemiddeld" en "hoelang deden jullie erover" .....

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:56

ik heb een talentvol paard, ben zelf geen goede ruiter IMO (wat is dat overigens maar dat is een andere discussie Haha! ) maar heb wel al veel wedstrijden gereden en dat scheelt veel. Het komt vanzelf, als jij en je paard wat ervaring krijgen.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:24

6-jarige draak, zelf klaargemaakt, ook ik had geen wedstrijdervaring. 3e wedstrijd had ik m'n eerste winstpunt. Na een wedstrijd of 8 (paar keer dubbel gestart) had ik 10 winstpunten. Toen ik begon met wedstrijden moest ik het paard op de stem laten aangalopperen, anders kreeg ik een bok mee. Dus ik heel zachtjes wat zeggen. De eigenaar vond het tijd worden om te starten, nou ik wilde zelf ook wel. De tweede wedstrijd ben ik uitgebeld, paard sprong over de witte hekjes inde binnenbak. Ik ben net zo hard teruggesprongen, mocht dus wel doorrijden. Derde wedstrijd was dus 162.
Ik heb de volgende punten gehaald (als ik het niet vergeten ben) 153, 0, 162, 150,148, 156,158,160,165,172, 157, 156,158 (de volgorde klopt niet helemaal van het laatste rijtje, die 165 en 172 waren van m'n laatste start in de B ).
Ik ben 2 keer tweede geweest en 1 keer eerste, verder een paar keer 5e enz. (steeds op 25 deelnemers)
Ik ben 2 keer L1 gestart, de eerste proef was meteen een wp, de tweede dus niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:06

Ik heb nu ongeveer 15 proeven B gereden en nu drie winstpunten...dat schiet dus ook niet echt op...

Met mijn eerste paardje had ik in twee wedstrijden 6 punten en ben toen L gegaan en met de tweede was ik ook in drie wedstrijden door de B heen Haha!
Nu wil het om de één of andere reden niet zo lukken, al kreeg ik de laatste twee wedstrijden voor mijn gevoel wel hele lage punten...terwijl ik van iedereen hoor dat hij zoveel beter is gaan lopen en zoveel constanter is geworden...Maar ja, moet je een jury die een 3 of 4 geeft voor je halsstrekken omdat je paard te diep komt in de halshouding serieus nemen Verward Haha! En ik had ook nog 2 keer een 0 voor de stap omdat hij te ruim zou stappen *LOL* Hij stapt als hij over de rug loopt en ontspannen is wel over van achteren(zonder overhaast te worden!), maar het is een B paard en de enige mogelijkheid op dit moment om hem niet over te laten stappen, zonder taktfouten te krijgen, is zijn kop omhoog trekken...Dan maar een keer een 0! Ik heb normaal ook altijd goede cijfers voor de stap en meestal een 8 voor het halsstrekken dus laten we die wedstrijd maar vergeten...Haha!
Ik maak me er niet zo druk meer om en na 20 oktober stop ik voorlopig met dressuurwedstrijden...ik heb het wel weer even gehad, ga weer even lekker springen en nu natuurlijk eerst het cross-seizoen Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:09

hoi, hoi

Ik heb 4 wedstrijden met mijn haffie gereden en 10 wp dus was snel L.

groetjes
fran

FNRS Jury F1 t/m F20
Zz top M2 + 1

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:38

Ik heb 5 wedstrijden gereden en heb 5 punten gehaald waarvan 1e prijs en twee keer 5e... toen ben ik naar de L1 gegaan!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:45

wedstrijden en punten zitten ook een verschil in. Soms mag je 2 keer starten.

Met mijn vorige pony (haflineger) heb ik dnek ik een proef of 12 gereden vor ik mijn eerste winstpunt had. We waren er dan ook niet klarr voor en deden puur voor de lol en ervaring mee.

Nu rijdik een KWPnmerrie. Daar moest ik (door de MKZ) lang mee wachten voor ik kon starten, maar kon toen ook goed voorbereidt op wedstrijd. Ik had teon in 4 proeven (3 wedstrijden) 7 winstpunten en ben doorgagaan naar de L1. Zij had nog geen wedstrijdervaring,maar is wel veel op keuringen en de Star Sale ed geweest.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:12

3 wedstrijden en 5 winstpunten, we mogen naar de L1 maar
we blijven nog een hele tijd in de B Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:42

Met Fitz had ik uit 3 wedstrijden 8 wp. Een week later ben ik L gestart en in die week voor het eerst wijken voor de kuit en achterwaarts geoefend. (waren nog de oude L proeven)
De L was ik in 5 wedstrijden door dus in 8 wedstrijden was ik M1 startgerechtigd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:53

Met Duvel had ik de eerste wedstrijd 3 wp en de 2e 2. Dus toen mocht ik L1, maar toen heb ik nog 1X B gestart omdat ik voor het eerst naar een groot concours ging met Duvel. En toen reed ik weer 2 winstpunten, dus toen had ik er 7. En ik heb nu uit 6 proeven L1 ook weer 5 winstpunten en nu ga ik door naar de L2. In de L2 zal ik wel wat langer doorrijden, denk ik, want L2 is het niveau waar ik al een tijdje op rijd (met Estor was ik ook L2, en ik wilde graag met Duvel zo snel mogelijk ook dat kunnen rijden, is dus wel gelukt, in 6 wedstrijden). Maar boven de L2, dat is echt nieuw voor mij, dus ik denk dat ik nog wel even een possjes in de L2 blijf rijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:58

Ik heb met mijn ruin geloof ik 5 keer gestart (wel enkele dubbele proeven) in de B en had 7 winstpunten toen ik overging naar de L1. Na 1 wedstrijd in de L1 sta ik nu op 2 winstpunten.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:38

Ingrid,

Ik denk dat je jezelf niet moet meten met anderen. Is allemaal leuk en aardig deze informatie, maar het gaat uiteindelijk om jou en Mirage, en hoe jullie het doen. Laat jezelf niet ontmoedigen doordat je in drie wedstrijden nog geen winstpunten hebt gereden, dat komt allemaal vanzelf wel! Is jammer natuurlijk, dat snap ik ook, maar zie het van de postitieve kant; het is iedere keer weer een ervaring, zowel voor jou als voor Mirage.

Gister vertelde de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden nog dat Arabiertjes in principe veel later volwassen zijn dan bijvoorbeeld een KWPN'er, en dat je van een vijfjarig arabiertje ook nog niet zoveel mag verwachten. Te jeugdig en jolig nog een beetje om écht serieus aan het werk te gaan. Weet niet hoor, maar misschien geldt dit ook voor Mirage?

Heel veel succes met je wedstrijden, komt vanzelf allemaal goed!

Groeten,

Marieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:14

Marieke22 schreef:
Ingrid,

Ik denk dat je jezelf niet moet meten met anderen. Is allemaal leuk en aardig deze informatie, maar het gaat uiteindelijk om jou en Mirage, en hoe jullie het doen. Laat jezelf niet ontmoedigen doordat je in drie wedstrijden nog geen winstpunten hebt gereden, dat komt allemaal vanzelf wel! Is jammer natuurlijk, dat snap ik ook, maar zie het van de postitieve kant; het is iedere keer weer een ervaring, zowel voor jou als voor Mirage.


Hier ben ik het dus volledig mee eens. Iedere combinatie rijdt zijn wedstrijden op zijn eigen manier. Bij de een komen de winstpunten direct en bij de ander duurt het wat langer, dat is nu eenmaal zo. Je zult zien wanneer de eerste punt binnen is, de volgende ook zullen komen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:33

joh als je maar lol hebt.
Sommige blijven thuis wat langer oefenen zijn al L klaar voor ze gaan starten.
Ik was nog geen eens B klaar en ging voor de lol starten.
Lol heb ik gehad en ik was toch meer B klaar dan ik dacht.
Met met 4 wedstrijden zat ik aan de 8 winstpunten en omdat het mij niet echt om al die bekers te doen is ben ik over gegaan naar de L daar wedstrijd ervaring op doen.
6 wedstrijden en 14 winstpunten later ben ik ook over gegaan naar de M1.

Daar kwam ik mezelf tegen omdat we in de training achter liepen *LOL*
pas na een half jaar ging ik punten rijden en toen zat ik vrij snel aan de 9 punten en ben ik M2 gaan starten.Ik start ookal een half jaar M2 en blijf dat voorlopig ook wel.
Ik heb lol in deze proeven vind ze erg leuk en ik ben nog lang niet klaar voor de Z

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:30

Met Raloma start ik komend weekend voor het eerst. Zij is nog niet klaar voor de B, maar ik wil wel dat ze wedstrijdervaring op doet.
Ik heb het idee dat we wel een tijdje in de B blijven hangen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:00

De B was ik in 3 wedstrijden door (5 proeven, 5 punten). De eerste keer L had ik meteen 2 punten (in 2 proeven), de wedstrijd daarna was helaas knudde. Daarna ben ik niet meer gestart ivm met kreupelheid. Nu ga ik volgende week een B proefje rijden met haar 5 jarige zoontje...Zeker weten dat ik geen punten rij, maar ook zeker weten dat ik het hartstikke leuk vind om toch mee te doen. (Is wel HC omdat ik geen startkaart heb.)
Vind wassen en vlechten leuker dan rijden!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:04

In dat geval mag je mijn paarden wel komen wassen als ik wedstrijd heb daan *LOL* Dan spring ik wel...Haha!
Wassen doe ik echt alleen nog maar voor kampioenschappen met het viertal en aangezien ik geen viertal rijd op het moment is dat dus heel sporadisch...Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Olikea en 59 bezoekers