ruiteralarm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

ruiteralarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 13:26

Hoi, ik ben via via op de website http://www.giko.nl/ruiteralarm.html terecht gekomen, daar verkopen ze een ruiteralarm.
Ik heb meer info aangevraagd en wacht daar nu nog op.

Kent iemand dit systeem of heeft iemand het?

Omdat ik vaak alleen rij en mijn paard nog weleens erg vrolijk wil zijn lijkt me dit best een handig en veilig systeem.
Weten ze in ieder geval dat ik op de grond lig Haha!

Groetjes


D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 13:42

Hoi, ik heb al info gevraagd en het systeem heeft maar een bereikvan 700m. Dus wel geschikt als je alleen in de stallen bezig bent of vaak alleen rijdt in een binnenmanege ofzo.
Voor buitenritten is het dus niet geschikt.
Ze hebben wel een systeem geschikt voor buitenritten waarin een GPS systeem geintegreerd is (zodat de ontvanger weet waar je ligt) maar die komt op ca. Euro 1800
pfffffff
Beetje duur hebbedingtje

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:45

vind het wel een nuttige uitvinding...
maar volgens mij is het nog maar net op de markt...
ben benieuwd of het werkt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:15

op zich wel een nuttige uitvinding, maar een beetje de goden verzoeken...? Ik bedoel in ik niet zeker ben van de zaak dan doe ik het niet.... en anders onder begeleiding toch>?


D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 19:56

Ik bedoel in ik niet zeker ben van de zaak dan doe ik het niet.... en anders onder begeleiding toch>?[/quote]

Dat is nu het probleem je kunt als je alleen gaat rijden in het bos nooit zeker zijn van je zaak. Je paard kan overal van schrikken en er kan altijd een vieze vent met verkeerde bedoelingen je pad kruisen...dat kan je overigens ook te voet, fiets e.d. overkomen.

Het zou alleen een stukje veiliger zijn als zo'n ruiteralarm werkelijk waar werkt. Je vangt zo 2 vliegen in 1 klap (bij een val en als je evt. aangevallen wordt of iets dergelijks).

Zeker zijn kun je nooit.....maar je kunt ook niet in je huis blijven zitten zodat je zulke risico's niet loop Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:59

Als ik goed lees heeft het niet zo'n ver bereik dat je er in het bos wat aan hebt.
Dus in mijn ogen dan helemaal niet zinvol.
Als je er op stal afdonderd ziet een stalgenoot het toch wel. Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:05

runningkawa schreef:
Als ik goed lees heeft het niet zo'n ver bereik dat je er in het bos wat aan hebt.
Dus in mijn ogen dan helemaal niet zinvol.
Als je er op stal afdonderd ziet een stalgenoot het toch wel. Lachen


Als er stalgenoten aanwezig zijn wel ja. Maar bij Tryntje ben ik heel vaak alleen aan het rijden. En de bak ligt buiten het bereik van de camera die het erf met de stallen in de gaten houdt en een heel eind verwijdert van het woonhuis. Dus als ik gil, horen ze me dan echt niet. En daarom heb ik altijd als ik daar alleen ga rijden mijn telefoon aan mijn broek hangen.
En die heb ik dus ook altijd bij me als ik (alleen) naar buiten ga, dat geeft me wel zo'n veilig gevoel. Want er kan altijd iets geks gebeuren.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:08

Oke, dan is hij nuttig Lachen
Daar had ik ff niet genoeg over nagedacht

Mijn gsm heb ik in het bos ook altijd bij, vind het ook een veilig gevoel Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 22:37

Zo'n soort systeem hebben ze ook voor bejaarden, mijn oma had zoiets, als het apparaat langer dan een x aantal seconden horizontaal bleef (dus als ze gevallen was of als ze 'm vergat af te doen bij het naar bed gaan Frusty ) dan ging er een alarm af of in dit geval een belletje naar de buren. Volgens mij is dit gebaseerd op dezelfde techniek. Al zal het wel een stuk duurder zijn omdat er paard/ruiter voor staat....

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geralda1994, IASCrawler, JorineV, Patriesje en 159 bezoekers