Lusteloosheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Lusteloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 13:16

Zijn jullie paarden ook zo lusteloos?

Omar staat sinds 2 weken 12 uur ('s nachts) binnen (eerst 24/7 buiten).
Buiten kreeg hij alleen gras en als ik gereden had een halve tot een heel Basisbrok.
Nu staat hij 's nachts binnen en heeft overdag nog wat gras maar sinds 2 weken groeit dat niet zo best meer (-> winter)
Binnen krijgt hij na het rijden 3 plakken hooi en 1 kg biks. Overdag nog steeds grasjes. En vanaf vandaag wordt hij buiten bijgevoerd (paar plakken hooi) .

Verder heeft hij sinds 2 weken schimmel. En moet ik 'm om de 3/4 dagen wassen, waar hij heel booooos van wordt. Hij staat sinds 2 weken alleen in de wei, met aan de ene kant 2 buurpaarden en aan de andere kant 1.

Binnen heeft hij als hij nat is (van het wassen) een fleecedekentje op hij zit redelijk in zijn vacht (is nog aan het verharen).
Buiten zonder deken, maar zijn oortjes voelen wat koud aan als ik 'm binnenhaal 's avonds.

Ik kan mijn vinger er niet opleggen wat het nou is.

Ik ga 'm vanaf morgen met deken buiten zetten (moet alleen nog buitendeken kopen), ik ga een vitaminestoot halen en verder??

Hebben jullie nog tips?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:46

Weet je hoe hij aan die schimmelinfectie is gekomen? Als de oorzaak niet duidelijk is, kan dat wijzen op een al lange tijd aanwezig schimmel die tot uiting is gekomen door een verminderde weerstand.

Dat zou verklaren waarom Omar niet helemaal in orde lijkt. Het kan een simpel virusje zijn of gewoon de overgang zomer-winter. Sommige mensen hebben daar ook veel last van. Het verharen kost ook veel kracht, dat moet je niet onderschatten.

Ik zou hem in ieder geval iets meer biks geven en mocht je echt twijfelen dan kun je zijn bloed natuurlijk laten onderzoeken.

sterkte met hem!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 13:58

Mieke schreef:
Weet je hoe hij aan die schimmelinfectie is gekomen? Als de oorzaak niet duidelijk is, kan dat wijzen op een al lange tijd aanwezig schimmel die tot uiting is gekomen door een verminderde weerstand.


Dat zou heel goed kunnen (dacht ik ook al). Hij had namelijk al heel lang 1 plekje waarvan ik dacht dat het een rare kruin was. Dat blijkt ook schimmel te zijn, en nu heeft hij er veel meer Huilen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:48

Ai, da´s rot. Veel paarden hebben rond deze periode last van een, wat wij noemen, najaarsdip Haha! Het weer veranderd (reed ik vorige week nog in een T-shirtje, nu heb ik al weer een sjaal om), en zelf noem je ook al veranderingen in regelmaat en voer.
Daarbij komt dat het gewoon een beetje heerst, net als onder de mensen momenteel Haha!

Bloedonderzoek kan uiteraard nooit kwaad, maar ik neem aan dat dit niet vaak voorkomt, en als het niet al te lang blijft aanhouden is dit niet noodzakelijk. Gewoon een beetje lekker vertroetelen, een extra slobbertje, massagebeurt..
Staat hij trouwens stil?

Succes ermee,
groetjes

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:03

Pinky niet, ik wel...
Zal wel aan het weer liggen denk ik...
Succes ermee

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:21

Ook dat nog ja, als je zelf minder in je vel zit, breng je dat ook een beetje op je paard over..
Navy zit trouwens echt geweldig in d´r vel, kreeg net nog te horen hoe ´prachtig ze glimt´en hoe netjes ze in d´r vacht zit *trots*