nieuw zadel help!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

nieuw zadel help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 16:36

vraagje

ik heb eindelijk na 3 jaar mn ouders zo ver dat ik een nieuw zadel mag (dressuur) nou heb ik de ruitersportzaak gebeld voor een afspraak maar ik mag van mn moeder niet meer dan 1200 euro besteden nou kom ik dus waarschijnlijk op een kieffer uit wat dus echt voor geen ene meter zit weten jullie nog andere merken van 1200 euro bij de divoza zie ik eigenlijk van de wat bekendere merken alleen kieffer en ainsly en ik wil dus echt absoluut geen kieffer dat verdom ik gewoon

please help!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:42

Kun je niet eens bij een ruitersportzaak bij jou in de buurt langsgaan? En wil je perse een nieuw merkzadel? Vaak hebben ze ook heel goede tweedehands zadels voor een betaalbare prijs.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 16:44

ik rij nu op een 2e handsje en die past niet van daar ( en bovedien is mn kont best wel gegroeit de laatste 3 jaar) en alle zadels zijn onwijs duur geworden sinds de euro en daar baal ik best wel van

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:53

kun je niet zelf geld bijleggen? dan hebje wat meer te besteden. Ik zoiu niet voor een kieffer of ainsley gaan, daar krijg je spijt voor.

Ik zou een 2ehands zadel uitzoeken. Heb ik ook gedaan. Ik heb wel 4 zadels gepast voor ik hem heb gevonden, maar nu KN Lovers

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 16:56

mijn ervaring met 2e hands is niet zo best en mn moeder heeft gezegt dat dat t bedrag is en ik kan nou moeilijk die zaak opbellen van goh doe toch maar voor een bedrag van 1500 euro en idd kieffer krijg ik spijt van(dat voegt me niet) en ainsly zit op zich wel prettig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:00

Voor 1200 euro zijn er zadels genoeg te krijgen. Maar als je persé een merkzadel wilt, dan wordt het lastiger.
Wat is er dan mis met een goede tweedehands? Je kunt ze aan huis laten passen en ziet meteen of het lekker op je paard ligt. En of jij het lekker vind zitten natuurlijk, want dat is ook belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 08-10-02 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:01

jemie nee zeg vind je 1200 euro weinig??? ligt dat nou aan mij of is dat normaal?
ik koop ook een nieuw zadel maar voor 600 euro heb je al een jc en die zitten erg goed hoor!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:06

Sorry hoor maar wat zijn jullie verwend!
Ik had een vroeger een gat in de lucht gesprongen als ik van mijn moeder een zadel van maar liefst 1200 euro uit mocht zoeken!
Kan je heus wel iets leuks voor kopen, en anders inderdaad tweedehands.
Een tweedehands zadel kan net zo goed zijn als een nieuwe hoor.
Ik heb zelf een tweedehands veelzijdigheidszadel liggen en deze zit heerlijk en ligt ook goed.
Ik heb ook een kieffer dressuurzadel (lech profi) en ook deze vind ik prima zitten.

Smaken verschillen natuurlijk maar ik denk niet dat je mag klagen over een bestedingsruimte van 1200 euro. En inderdaad waarom leg je er dan zelf niets bij?
Ik heb voor mijn kieffer hard gewerkt en ik ben er ook erg blij mee. Ik heb een fulltime baan dus dan is het wat gemakkelijker maar het blijft een hele uitgave. Ik had zo'n duur zadel nooit zomaar van mijn ouders gekregen.
Twaalfhonderd euro is voor veel mensen een heel maandloon dus dat is niet niks.
Als je echt perse een nieuw merkzadel wilt van een hoger bedrag dan zou ik gewoon nog even doorsparen zodat je je eigen geld bij het geld van je moeder kunt leggen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:08

kaj schreef:
Sorry hoor maar wat zijn jullie verwend!


Helemaal mee eens! Pff.. een Kieffer niet eens goed genoeg.. Wat vraag je voor je 18e verjaardag, een Ferrari?

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 17:10

een jc was da in godsnaam (enne ik ben erg verwend vandaar dat 1200 niet zo veel vind voor een merk zadel)
enne tis nog altijd goedkoop is duurkoop (ben namelijk ondertussen nu aan mn 4e zadel toe in 3 jaar tijd wordt een erg duur zaakje zo)
en 1200 euro een kieffer (rijd ik me op stuk (auwwie) en zoals ik net al zei dat voegt me niet )
ik heb namelijk al diverse kieffers geprobeerd maar t zit gewoon niet op 1 of andere manier beetje vaag en ainsly ja t zit lekker maarja we moeten t maar afw88 tot de 25e

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 17:13

ow batje ik wil niks zeggen hoor ik werk sinds mn 15e al voor mn eigen geld t enige wat mn ouders dan betalen is mn paard en ondertussen ben ik 19 en ik fiets nog steeds elke dag dik 40 km omdat ik geen autorijbewijs heb (geen tijd en zin om te beginnen) dus nou niet beginnen dat een kieffer niet goed genoeg is t zal gerust wel goed zijn maar wat niet voegt voegt niet en t zal ook nooit voegen en ik ga geen zadel kopen wat niet lekker zit want ik rijd nu al 2 jaar op een zadel dat en niet zit en niet past!!!!!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:47

Iedereen heeft het hier maar over dat de kieffers niet goed zitten maar ik heb een dressuurzadel van kieffer (tis niet mijn zadel maar een voorlopig leenzadel van mijn lesgeefster) en ik vind dat het heel gemakellijk zit en het zadel is al meer dan 15 jaar oud en het ziet er nogaltijd perfect uit (beter als mijn vorige vz zadel van toen 3jaar oud) het leer is nergens stuk niet geschaaft of afgeschoten kijk maar in mijn profiel voor foto's.
Het enige kleine nadeel dat ik er aan vind is dat ze redelijk hard zijn maar dat voel ik alleen als ik snel overstap van mijn dressuur naar mijn springzadel.
Dit is dus mijn mening over kieffer.Tkan natuurlijk zijn dat de zadels van NU niet meer zo goed zijn maar die van 15 jaar geleden zijn super !!!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:50

Koop dan een tweedehands wat die anderen hierboven ook al zeiden,sommige tweedehandszadels zien er als nieuw uit!<maar schelen de helft van de prijs!

Maar zo te zien wil je persé een nieuwe,dus waarom start je ingodsnaam dit topic dan?

Ik vind het zoiezo raar dat je op je 19de nog zoveel geld van je ouders aanneemt en dan nog erover zeurt dat het te weinig is,leg de rest er dan bij!

Ik blijf erbij dat een tweedehandsje goed zou zijn..
maar goed..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:00

wat verwend zeg , dan mag je al zoveel uigeven en dan is het nog niet goed genoeg. ik heb bij mijn pony een vz zadeltje kunnen kopen van Imperial Riding, en ben daar erg tevreden mee. Scheelt ook dat die dus al ingereden is.
Maar een zadel moet bij mij goed zitten vind ik, en het gaat niet om het merk bij mij, als ik er maar op kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:07

Ik heb zelf een kieffer en een ainsley en allebei wil ik ze nooit meer kwijt.
ik zou niet weten wat er mis met deze zadels is hoor.

Verder had ik het geluk dat ik niet naar de prijs hoefde te kijken maar wel of het goed op het paard lag en daarna of het lekker zat.
En die zadels paste perfect op het paard en vond ik het fijste zitten
Dus perfect voor mij.
Dat mijn kont niet de allerduurste fijn vond was mooi meegenomen Lachen
Maar goedkoop kon ik ze beide toch ook niet noemen.

En wat iemand lekker vind zitten vind een ander vreeselijk, dus daarvan kun je niet zeggen die zijn niet fijn, dat is persoonlijk.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:24

Ik vind de meeste kieffers ook niet echt lekker zitten. En Ainsley ook niet.
Als ik jou was zou ik dan de Rossner kopen. Die vind ik zelf heel mooi en super fijn zitten!!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:53

niet iedereen vin het zelfde zadel lekker zitten... zo zijn er wel meer verschillende dingen tussen mensen..
ik wil je ook een rossner aanraden... niet super duur, toch goed merk en zit heerlijk!

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 18:57

er zijn dus meer mensen die kieffers niet lekker vinden zitten ainsly vind ik persoonlijk wel lekker en die zijn nog redelijk betaalbaar ook en mn bedoeling van deze topic was om te kijken wat je nog meer heb voor 1200 euro behalve kieffer en ainsly en ik mag dan verwend over komen omdat mn ouders me dat bedrag geven voor t zadel maar ik werk maar 4 zaterdagen en daar verdien ik ook niet veel mee en bovendien moet ik daar wel mn kleding spullen voor mn paard hoefsmid en nog meer dingen van betalen dus mag ik blij zijn als ik eens 50 euro overhoud om andere dingen van te doen zoals uitgaan enzo want mn ouders betalen alleen de stalling en de dierenarts dus ik mag dan misschien verwend overkomen omdat ik eenmalig t bedrag van 1200 euro krijg (waarvan ik zo en zo een gedeelte terug betaal als ik een vaste baan heb) maar ik werk wel voor mn geld en krijg ook niet alles hoor soms schieten ze t voor maar t moet ook weer terug betaalt worden

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:59

Okay,maar koop dat een tweedehandsje,misschien hou je dan zelfs nog wat over wat je weer voor andere spulletjes kan gebruiken!,Ja toch?

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 19:07

ja maar ik heb dus al diverse 2e handsjes gehad en die passen in t begin maar na verloop van tijd liggen ze ook niet lekker meer vandaar dat ik nu dus een nieuw zadel wil dan heb ik oook garantie enzo want ik heb gewoon geen zin dat t goed ligt en lekker zit en dat t na verloop van tijd niet meer lekker zit en ligt en mn doel was eigenlijk (maar sommige mensen snappen t niet of lezen t niet goed doel niet op jou ofzo hoor) om er achter te komen wat je nog meer voor merken heb voor dat bedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:25

Kieffer wien profecional E 1036,-
Kiefer wien extra E 1077,-
kieffer lech E 1048
Kieffer lustiano E 1449,-
Allemaal compleet

Anky dressage 1359,- kaal
barsnbey avg 1895,- kaal

rossner anerica 619,- kaal
rossner america plus 710,-(compleet)

Pagony dressage 528,- compleet
start dressuur 224,- compleet

Passier grand gilbert basic 1779
Passier grand gilbert extra 1950,-
passier lenox 1319,-
passier antares 1998,-
passier optimum 2187,-
allemaal compleet

prestige top dressage 1498,- compleet

stubben tristan 1350,-
stubben avalon 1541,-
stubben scandia dal 1451,-
allemaal compleet

Kn symfonie 1498,- compleet

wintec pro 499,- compleet
wintec 500 399,- compleet

thorrowgood griffin 452,-

county 2000 1629,-

ainsley vanguard 1175
met verstelbare boom 1419,-

shumacher exclusief special 1598,-

dit zijn alle dressuurzadels van divoza

typefouten voorbehouden Lachen

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 19:28

ik had zelf ook al in de divoza gekeken en ik denk dat t wel een ainsly word aangezien die wel lekker zit maar ik weet ook niet wat ze nog meer meenemen en we gaan gewoon passen en kijken wat er op juppie past en wat er ook nog eens lekker zit voor mij Lachen want ik vind t belangrijk dat t goed past maar t moet ook lekker zitten zegt mn instructeur en mn stagebegeleidster

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:36

Ik kan niet anders zeggen dat mijn 2e handsje Wintec pro dressuur prima zit! Misschien is dat een optie maar dan een nieuwe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:37

Pfff heb ik voor jan... alles zitten typen Lachen Knipoog

Ik had gelukkig wel meer geld gespaard, dus ook genoeg voor bv een passier.
Mijn zadelmaker heeft toen zijn auto vol geladen met alle zadels.
Eerst gekeken of het op Kawa lag, zo ja, ben ik er ff mee gaan rijden.
Was het al meteen niks ging het terug de bus in, was het wel wat legde we het ff apart.

Zo alle zadels gehad en hield ik er 2 over.
Ik weet niet meer welke die andere was, maar alle 2 de zadels weer geprobeerd en ik vond duidelijk de Ainsley het fijnste.
Dan is mijn keus snel gemaakt Lachen
En ik heb dus absoluut geen spijt van deze keuze.

verder succes met zoeken Lachen

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 19:45

mijn ouders betalen hem(ik ben van plan zeker een gedeelte terug te betalen) en ik heb t probleem dat ik me op 9 van de 10 zadels stuk rijd zoals op wintec en kieffer en stubben jah das een verhaal apart ik heb een stubben tristan van dik 15 jaar oud en die past niet goed en die zit niet lekker vandaar dus een nieuw dresuurzadel daar in tegen zit mijn vz neiging springen wel heel lekker behalve dat ik op mn zadel op mn paard zit maar dit is alleen de eerste keer zo als ik er een tijdje niet op gezeten heb en misschien is die zaak waar ik mn zadel vandaal haal wel iets goedkoper en ik zal dus wel zien waar ze mee komen ik vind t alleen een beetje raar dat heel veel mensen reageren met wat verwend en bla bla bla ze weten niet eens van hoe en wat dat is wel jammer dat je meteen af gekraakt wordt terwijl ze je niet eens kennen