zadelprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 12:25

ik heb een welshpony , en ik ben al aan mijn 3e zadel, maar hij blijft schuiven we hebben het zadel ook al laten opvullen bij een zadelmakerij maar dat hielp niet, nu denken we er aan om er eentje op maat te laten maken, wie heeft dat ook gedaan? en was toen het probleem opgelost?
we moeten het wel proberen denk ik, want dit is zo zielig Huilen want ze heeft nu van die schuurplekken. en wat kan ik DAAR nu het beste aan doen?
groetjes van snoocky Lovers

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:40

schuift het zadel naar of achter of anders?
anders helpt een staartriem of voortuig misschien wel.
wat goed helpt bij schuurplekken is insmeren met uiercrème.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:00

of zinkzalf wat je ook gebruikt bij baby's

En inderdad welke kant schuift het zadel op?
links/rechts, voor of achter?

naar voren = staartriem
naar achteren = borsttuig
links/rechts = meestal kortere singel en goed nasingelen

En anders de zadelmaker of iemand die er verstand van heeft is laten kijken wat er aan de hand is.....

ik heb op mijn 2 a-welshjes gewone standaard zadeltje liggen met dikke sjabrakken en deze zadels schuiven niet.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:23

Tja, staartriemen en voorsingels zijn toch eigenlijk hulpmiddelen om een niet-passend zadel 'passend' te maken.
Ik denk dat je dan toch beter een nieuw zadel kan kopen, wat wel goed past. En als dat niet te vinden is, dan is op maat laten maken misschien een optie (maar daar heb ik verder geen verstand van Lachen ).

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:41

Al onze zadels zijn op de paarden gemaakt Haha! , nou jah niet helemaal, we hebben de zadels gekocht en toen geeft een echte zadelmaker hem op op het paard aangepast Tong uitsteken Wij hebben nooit problemen met schuiven of kantelen... Okee alleen bij Demi toen die heel erg dik was, toen stond ze in de wei (toen werd ze weer het olifantje Haha! ) maar toen heeft de zadelmaker hem weer wat veranderd en toen was het goed Haha! Haha! . Het is echt een aanrader om een zadel aan te laten passen aan je paard/pony want er lopen zoveel paarden rond met de verkeerde zadels op en veel van die beestjes krijgen rugproblemen Verward Verward .

Suc6 er verder mee
Neeltje

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:51

wij hebben ons zadel op laten maken.
voor het adres pb me maar ff.