Clinic Sander Marijnissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Clinic Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 09:58

Zaterdagavond ben ik samen met een vriendin naar Manege Waarland gegaan, waar Sander Marijnissen een clinic gaf. Er was niet erg veel publiek, was geloof ik ook niet de opzet, het ging puur om de lessen van die man.

Er waren groepjes van 3 tot 4 ruiters, beginnend bij L tot en met Z niveau.
Ik vond zijn benadering erg goed, heel rustig en vriendelijk naar paard en ruiter en hij weet duidelijk waar hij het over heeft. Zijn aanwijzingen hadden goede resultaten tot gevolg, wat voor ons als toeschouwers ook erg leuk om te zien was.

Ik heb me wel verbaasd over het feit dat mensen die in een clinic rijden een hoedje op doen.... Verward En dan gecombineerd met een sweater.... en een niet ingevlochten paard... Verward

Dat je netjes voor de dag wilt komen snap ik, maar doe het dan helemaal goed Haha!

Aan het eind van de avond maakte Sander daar nog een subtiele opmerking over: hoedjes waren naar zijn mening zo irritant om op te hebben en je had er qua veiligheid geen moer aan... }>

Hij had trouwens zelf geen paarden bij zich, dat zou hij de volgende keer wel doen. Het is wel een instructeur waar ik zelf ook een keer bij zou willen rijden in een clinic. Heb niet het gevoel dat ik dan echt voor schut zou staan. *LOL*

Heb leuke paarden gezien trouwens... een prachtige Belisar vosruin, een mooie schimmel met pony-uitstraling (bos wilde manen en zo) en diverse gelderse paarden die ik ontzettend leuk vond!

Kortom: voor herhaling vatbaar! Knipoog


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:53

Leuk zeg!
Ik heb ook weleens in een clinic meegereden, maar van wie dat was? Verward
Was wel leerzaam, maar ik vond niet dat ik er nou echt wat aan had. *LOL*
Clinic van Anky, dat zou me pas gaaf lijken. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:30

Ja daar noem je wat... denk alleen niet dat Anky staat te springen om les te geven aan mij op mijn "boerenknollen"! Ik maak meer kans denk ik bij Sander Marijnissen....

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:15

Tuurlijk was die Belisar een topper. Nee het was de mijne niet, maar alle Belisars zijn toppers.
Even on-topic, ik heb jaren les gehad van Sander, nu al weer een tijd niet ivm mijn gezondheid waardoor ik mijn paard niet constant in training kan houden en ik lessen dan niet erlijk tegenover mijn paard vind, maar het is een fijne man. Altijd positief en motiverend.
En idd, al kom je met bijv een Shetlander (bedoel ik niets vervelends mee hoor, maar is niet de gemiddelde doelgroep van dressuurtrainers Haha! ), als jij ervoor wilt gaan en echt wil leren en je best wil doen, ben je welkom, mits hij nog tijd over heeft en dat is nog wel eens het probleem.

Navragen is beter dan afvragen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 16:26

Ik vind Belisar-nakomelingen, net als die van Houston, altijd erg mooi en veel op elkaar lijken. Wel iets om te onthouden mocht ik ooit nog een echt sportpaard willen kopen... ahum. Staatsloterlij winnen ???

Ik vind die Sander Marijnissen wel een echte nuchtere noordhollander hoor, moest wel om hem lachen en alles zonder poespas. Kan ik wel waarderen!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:56

Kwestie van jong kopen. Zelfs ik heb er 1 kunnen betalen Haha! Bovendien is jong kopen met een Belisar toch wel fijn omdat ze niet de makkelijkste zijn, en als je er 1 koopt die al wat gedaan hebt, weet je nooit op wat voor manier en of hij/zij daar schade van opgelopen heeft.
Zo zijn sommige Belisars heel goedkoop hoor, soms krijg je bijna geld toe Knipoog Maar dat zijn niet degene die je wilt hebben.
Het zijn fijne sportpaarden en ik ben nog nooit een Belisar tegengekomen die niet kon lopen, maar als je ze niet in hun waarde laat heb je een probleem.
Pappa Belisar begint wel oud te worden hoor (hij is ook al 20) maar nog een model om van te kwijlen. Maar er is sperma ingevroren, dus nog volop kans op een jonge Belisar hoor Mieke!!

Ahum on topic voor we problemen met een moddi krijgen, ja Sander geeft heel fijn les Haha! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:40

Misschien wat off-topic, ik ken toevallig iemand met 2 Belisars die volle broers zijn ook nog. Deze twee heren zijn weer heel verschillend van karakter, heel apart.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:34

Hoe zou je mee kunnen rijden in zo'n clinic? Dat lijkt mij nou ook erg leuk en leerzaam.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:04

Een paar jaar geleden ben ik ook enkele keren getuige geweest van een les van Sander.
Mijn vriendin ging daar wekelijks lessen.
Ik had er ook een erg goede indruk van, hij kan met weinig woorden en fratsen een enorme verbetering teweeg brengen.
Helaas was de afstand te groot (elk weekend vanuit Brabant naar Noord-Holland is toch een flink eind) en mijn vriendin lest nu hier in de buurt.
Helaas dus ook het einde van m'n meekijk-lessen

Erg he, hoe ruiters (en hun paarden daarbij) zich toe kunnen takelen op zo'n clinic ? Haha!
Ik denk er altijd maar het mijne van, maar het is wel humor hoor !!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 09:16

Ja, het was inderdaad humor, maar ik had ook een beetje last van plaatsvervangende schaamte hoor.... Die Sander zal wel gedacht hebben: waar ben ik in godsnaam belandt??? In een "hoedjeskwekerij" of zo? Haha!

Het was wel opvallend dat de basis van de basis van de basis (ja zo erg dus....) bij de meesten helemaal niet goed voor elkaar was. Helemaal niet voor elkaar was zelfs...

Op M-niveau zou je toch een knappe overgang stap-halt-stap-draf moeten kunnen laten zien? Om niet te spreken van een overgang stap-halt-achterwaarts-stap.... Dat viel allemaal niet mee! Vooral achterwaarts deden de meesten heel slecht. Verward

Wijken ging ook niet geweldig en schouderbinnenwaarts ook niet. Is allemaal niet erg, je rijdt niet voor niks een clinic (dat doe je om wat te leren), maar dan moet je wel luisteren naar aanwijzingen die gegeven worden.... Lips are sealed Anders kun je je hoedje en je paard beter thuis laten toch? Haha! }>

Veel problemen met scheve paarden, paarden die niet aan het been zijn en ruiters die in wendingen e.d. niet meedraaien. Je zag die paarden opknappen tijdens de clinic.

Heel jammer vond ik het dat sommige ruiters helemaal niet luisterden en gewoon doorgingen met bijv. doorzitten terwijl Sander duidelijk aangaf dat er eerst nog lichtgereden moest worden. Wat een geduld heeft die man.... bewonderenswaardig!

Wat ook leuk was, dat er iemand meereed die ik eens in een clinic van Antoine de Bodt heb zien rijden. Ze reed nu haar andere paard trouwens.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:27

Nimber schreef:
Hoe zou je mee kunnen rijden in zo'n clinic? Dat lijkt mij nou ook erg leuk en leerzaam.


Ik rij 2 november mee in een clinic die wordt gegeven door de winnaar van de Hippiade Z2. De vereniging waar ik lid ben regelt dan en je kon je inschrijven. Heeft jouw vereniging nooit zoiets?

Ik kwam zondag op de wedstrijd ook een mooie vos tegen en vroeg wie de vader was...Belisar! Wat een paard... Kwijl
Zij had nog een Belisar staan die er precies hetzelfde uitzag als dit paard, (weet niet of het ook broers waren) en die was te koop. Als ik het geld had.... Haha!
Maar ja, ik heb al een kleindochter van Belisar en daar ben ik héél blij mee! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:29

Jura schreef:
Ik kwam zondag op de wedstrijd ook een mooie vos tegen en vroeg wie de vader was...Belisar! Wat een paard... Kwijl
Zij had nog een Belisar staan die er precies hetzelfde uitzag als dit paard, (weet niet of het ook broers waren) en die was te koop. Als ik het geld had.... Haha!


Deze Belisar liep toevallig M2? Dan weet ik welke dat is, die andere is een volle broer trouwens.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:31

Ja inderdaad!! Ik weet alleen niet hoe oud deze was, die andere is 8 jaar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:34

Deze is 9 en die andere is 6 jaar.
Dat is een hele goeie vriendin van mij, als we het tenminste over dezelfde hebben, ze heeft zondag M2 gestart in MB, dus het kan bijna niet missen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:35

Oh, iemand die met haar mee was (die ik dus weer kende) vertelde dat ie 8 was, maar dat is dan misschien een foutje, of ik heb het verkeerd begrepen. Lachen
Weet je ook toevallig hoeveel punten ze heeft gereden?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:38

Hoeveel precies weet ik niet, maar wel winst in ieder geval. Dat paard is echt 9 hoor. Misschien hebben we het wel over verschillenden, dat kan ook. Ik weet niet hoeveel Belisars er zondag in het M2 liepen?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:57

Dat geloof ik ja, het ging ook erg netjes. Hoe oud dát paard is wist ik niet hoor, ik bedoelde die broer die te koop staat. Maar wát een lekker paard! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:02

De broer die te koop staat is 6. Voor meer info daarover kun je het beste Elisabeth even vragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:33

Arme Sander, zijn topic helemaal overgegaan in een pro Belisar praatje Haha! Haha!
Zal hij niet blij mee zijn, hoewel hij ook wel een zwak had voor mijn Belisar, vooral hij zich eens misdroeg, dan kon Sander zo oprecht verbaasd staan kijken waar dat nou ineens weer vandaan kwam. Jep meldt dit soort fratsen namelijk niet van te voren aan, die zijn er ineens Schijnheilig
Mieke als je volgende keer weer gaat kijken en hij heeft een van zijn eigen paarden mee, wil je dan voor me onthouden welke? Ik ben benieuwd, hij heeft een paar hele leuke onder het zadel.
Maar ik moet nodig weer eens heen, want ik weet eigenlijk niet eens wat hij nu met wie rijdt Bloos

Navragen is beter dan afvragen.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:56

Les je niet meer bij hem dan?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:00

De eigenaar van die Belisar lest met een van haar andere paarden ook bij Sander en is er zeer over te spreken.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:21

Om toch nog even op Belisar over te gaan. Hij geeft inderdaad wel sprekende nakomelingen. Ik heb 3 maanden geleden een Belisar merrie gekocht en daar wil ik mee gaan fokken volgend jaar. Wel hele aparte karakters hoor. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen???

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:32

Dus toch een Belisar topic Lachen
Het zijn gewoon super sportpaarden, allemaal, je moet er alleen mee om kunnen gaan.
En Jura, ik les op het moment helemaal niet, maar ik ben niet echt gestopt bij Sander. Als ik weer echt wekelijks ga lessen ga ik gewoon weer heen, maar mijn gezondheid laat dat nog even niet toe. Een soort time-out dus.
Nu ben ik erg blij met de hulp van Eyes, die me voor de küren komt helpen. Ik kan nu toch wel heel duidelijk merken dat ik bijna een jaar geen les heb gehad. En weinig getraind natuurlijk.
Gelukkig is Jesper niet achteruit gegaan, we hebben tenslotte al weer 8 punten in de Z2, en dat zonder les, maar nu ik weer hulp krijg, merk ik hoeveel ik vóóruit had kunnen gaan als ik had kunnen blijven lessen.
En Zwelgje, ik heb fotoboeken vol van Belisar afstammingen met kroost, ga elk jaar even plaatjes schieten bij de eigenaar van Belisar en meteen kijken hoe het met mijn idool is, dus mocht je behoefte hebben.
Hij fokt heel erg mooi door. Je merkt nu ook dat je steeds meer prestaties leest over ...x Belisar zowel in de sport als in de fokkerij, dus gelukkig komt hij weer wat meer in beeld, dat verdient dat paard gewoon.

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:54

Het zijn zeker paarden met aparte karakters! Razinda is echt fantastisch maar heeft soms wel een gebruiksaanwijzing! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 23:17

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne en 109 bezoekers