wanhoop nabij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

wanhoop nabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 14:27

pff zoals sommigen hier wel weten is dat ik al een tijdje op zoek ben naar een paard Slapen
Nu wil ik graag dat wanneer ik een paard koop hij klinisch en rontgerologisch gekeurd wordt dat staan de meeste mensen wel toe maar de kosten zijn voor mij Verward . Maar dat accepteer ik niet ik verwacht van de verkoper dat hun de kosten betalen als het paard wordt afgekeurd.
Er zijn een aantal verkopers die dat accepteren maar de meeste niet zo heb ik dus keus uit weinig paardn en zo duurt het dus allemaal erg lang.
Weet iemand hier op bokt geen leuk paard die wel volgens deze "regel"verkochtr wordt?please help me

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:30

Heb je nooit aan Once van Joleen gedacht? Dat lijkt me een heel gaaf gezond paard! Ik weet niet of ze haar nog te koop heeft hoor en of het binnen je budget valt.
Verder zou ik zo snel geen paard te koop weten die ik ken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:36

Weet zo geen paard voor je waarbij dat soort voorwaarden soweiso goedgekeurd zijn...Wellicht kan je het proberen op Stoeterij Vosbergen, vriendin van me heeft daar onlangs een goed paard gekocht op dergelijke voorwaarden. Bij nader inzien is haar 10 jarige M2 merrie ook te koop, bruine merrie 1.68m., ster, net drachtig van Houston maar toch te koop wegens stalgebrek.

Het is denk ik een beetje afhankelijk van de prijsklasse waarin je zoekt. Als je zoekt onder de 4500 euro, kan je het idd wel vergeten met die keuringskostendeal, ze zien je aankomen...
Het is wel een deal die alleen geld voor dure paarden. Zoek je een lager geprijsd paard, moet je toch wat water bij de wijn doen. Dat soort eisen moet een koper niet stellen als hij komt kijken bij een paard van 3.000 euro...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:37

sja sorry hoor, maar zo'n rontgenologische keuring kost ook iets van f 800,-!!!!!!! en zo'n eigenaar hangt er al in als zijn paard afgekeurd wordt (en dat gebeurt snel bij een rontgenkeuring) en dan moet hij nog eens flink dokken ook. je kunt beter op marktplaats gaan kijken, daar staan vaak paarden bij die al rontge. goedgekeurd zijn. JIj zoekt zeker een duur paard? ik weet wel een mooie 2,5 jarige hengst te staan. maar die moet f 25000,- kosten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:33

Idd klinische keuring kan je nog voor elkaar krijgen... maar röntgenologisch echt niet. Niet voor een bedrag onder de 7000 euro.
Wat voor paard zoek je precies. Bij Omar staan er nog wat te koop. (rond de 5000 euro).

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:44

of een groninger misschien??? Bij Kim op stal hebben ze nog een erg leuke ruin te koop staan, Bravour.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:13

Ik had bij de verkoop van mijn pony de afspraak dat hij wel röntgenologisch gekeurd mocht worden, maar dat ik bij afkeuren alleen de klinsiche keuring zou betalen...(hij hoefde voor mij niet röntgenologisch gekeurd te worden, zo'n duur dier was het ook niet)

Ze nemen bij onze veearts meestal de grens van 4500-5000 euro voor een röntgenologische keuring te doen, daaronder raden ze het niet aan. Ik denk ook niet dat je dan van een eigenaar kunt verwachten dat zij dat dan gaan betalen...*LOL*

Stel voor om bij afkeuren alletwee de helft te betalen of net zoals ik het gedaan heb Haha! Dan kun je toch bij leuke paarden gaan kijken en schiet je er niet zoveel bij in als er één niet goed is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 16:27

Citaat:
Stel voor om bij afkeuren alletwee de helft te betalen of net zoals ik het gedaan heb Dan kun je toch bij leuke paarden gaan kijken en schiet je er niet zoveel bij in als er één niet goed is

dat is tenminste een goeie tip.

Dees ik ben zaterdag bij een paard van 2450 euro geweest en die betalen de ksoten gewoon als ze afgekeurd zou worden. helaas was de combinatie niet goed. Ze zijn er wel de goeie mensen!je wil toch een goed paard verkopen en dan sta je toch vol achter zo'n beestje?als je een paard niet laat keuren dan heb je naar mijn mening wat te vergbergen maar ik zal wel gek zijn.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:35

Over de noodzaak van rontgenologisch keuren en de resultaten daarvan lopen de meningen nogal uiteen. Er zijn paarden die slecht zijn op de foto;s en toch jarenlang in de topsport lopen, net zoals er paarden zijn die puntgaaf zijn op de foto en toch afgschreven worden. Dus ik kan me goed voorstellen dat er eigenaren zijn die geen foto's willen laten maken of in ieder geval niet voor de kosten op willen draaien. Je kan natuurlijk wel bepaalde afspraken maken, bijvoorbeeld als het paard bepaalde aanmerkingen heeft op de foto's dat er dan een bepaald bedrag van de koopsom af gaat.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 16:56

Als er aanmerkingen zijn hoef ik het paard niet zo simpel is het. Het is al moeilijk genoeg om je paard gezond te houden dan wil ik niet al met een gebrek beginnen. (Sorry als ik wat fel ben maar dat is mijn mening)

menespride

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 23:42

Ik moet even wat kwijt hoor....
Maar 4000,- euro is wel omgereken om precies te zijn F 8814,84.
Daar had je vorig jaar een goed sportpaard voor, maar ierdereen is een beetje aan het fantaseren en zo. Frusty Met prijzen van 7000,- euro. Voel je je eigen wel lekker? Dat is F 15.425,97. Daar had je vorig jaar een super paard voor Z en ZII en super papieren. Ierdereen vraagt maar, voor mij zijn het allemaal afzetters, ze maken van de gulden gewoon een euro .

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 01:12

Er zijn ook wel paardeneigenaren die hun paard van tevoren hebben laten keuren, voordat ze hem te koop zetten. Juist om dit soort perikelen te voorkomen. Dit zijn wel vaak de paarden in een iets hogere prijsklasse.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:09

ladolcevita schreef:
Als er aanmerkingen zijn hoef ik het paard niet zo simpel is het. Het is al moeilijk genoeg om je paard gezond te houden dan wil ik niet al met een gebrek beginnen. (Sorry als ik wat fel ben maar dat is mijn mening)


Dan is het misschien wel handig als je je even inleest in wat een rontgenologische keuring inhoudt en informeert wat de klasseringen betreffen. Het kan aan mij liggen maar ik krijg de indruk dat je niet geheel weet wat zo'n keuring inhoudt. Niet dat ik dat wel precies weet maar ik hecht dan ook niet zo heel veel waarde aan foto's. Ik zou ze waarschijnlijk bij de aankoop van een paard wel laten nemen maar bij slechte klassering een lagere prijs willen betalen omdat het 'in de markt' nou eenmaal minder gewenst is om een paard met 3-tjes te kopen. Als het paard mij zelf aanstaat en klinisch goedgekeurd is zou ik het paard dus best willen kopen maar voor een lagere prijs dan wanneer het 1tjes zou hebben.

Het hangt bovendien ook van de leeftijd af, een paard dat ouder is dan 8 jaar zal op de foto hoogstwaarschijnlijk niet meer helemaal gaaf zijn.

Ik heb het er wel eens over gehad met een (paarden)DA die niets ophad met de foto's. Hij was vaak betrokken bij de aankoop van sportpaarden en dravers en hij vond foto's maar onzin, evenals velen van zijn klanten. Paarden gingen voor ruim 1 ton (fl) over in andere handen zonder dat er foto's gemaakt werden. Dat lijkt me nou weer het andere uiterste Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:09

menespride schreef:
Ik moet even wat kwijt hoor....
Maar 4000,- euro is wel omgereken om precies te zijn F 8814,84.
Daar had je vorig jaar een goed sportpaard voor, maar ierdereen is een beetje aan het fantaseren en zo. Frusty Met prijzen van 7000,- euro. Voel je je eigen wel lekker? Dat is F 15.425,97. Daar had je vorig jaar een super paard voor Z en ZII en super papieren. Ierdereen vraagt maar, voor mij zijn het allemaal afzetters, ze maken van de gulden gewoon een euro .

Goede sportpaarden kocht je vorig jaar echt niet onder de 10 duizend gulden hoor!
Het jaar ervoor ook niet en het jaar dáárvoor ook niet, voor dat geld heb je een leuk basispaard.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:29

ladolcevita schreef:
[naam verwijderd] ik ben zaterdag bij een paard van 2450 euro geweest en die betalen de ksoten gewoon als ze afgekeurd zou worden. helaas was de combinatie niet goed. Ze zijn er wel de goeie mensen!je wil toch een goed paard verkopen en dan sta je toch vol achter zo'n beestje?als je een paard niet laat keuren dan heb je naar mijn mening wat te vergbergen maar ik zal wel gek zijn.


Nou, zo'n deal zou je bij mij niet krijgen. Niet omdat ik wat te verbergen zou hebben, maar gewoon omdat kostenrisico en mogelijke opbrengst TOTAAL NIET met elkaar in verhouding staan. Ik ga me daar zo'n 400 euro risico lopen op een paard van 2500 euro. Doei, dan maar een andere koper.
Ik ben een van die (ver)kopers die echt heel weinig waarde hecht aan een rontgenonderzoek. Het is zo'n koffiedik kijken, ik heb het al zo veel eerder gezegd; je kan een 100 % goedgekeurd paard kopen die een dag later dood in de box ligt. Want weet je, LDV, ze kijken bij die keuringen helemaal niet naar de darmen, de rug, het bekken, de hersenen, nemen vaak niet eens een bloedproef. Dingen die net zo belangrijk zijn als de botten.
Overigens, in mijn ervaring weet je vaak al voor de werkelijke keuring op het paard wel of niet door de keuring gaat komen. Je kan zien hoe een paard loopt (ook op het harde), en als je erop kan rijden, kan je ook voelen of het correct over alle 4 de benen gaat. De slechten pik je er vaak toch wel zo uit. Niet altijd. Maar vaak wel.

Ik kan je een volledig goedgekeurd paard verkopen dat je binnen 14 dagen helemaal kan laten afkeuren. Een merrie zoals mijn [naam verwijderd] met een slechte stofwisseling, en dus snel spierbevangen, kan heus door een aankoopkeuring heen komen, maar als jij dan niet weet wat die merrie werkelijk mankeert, en je voert hem dus lekker wat brokjes...nou, daar gaat je paard, na 14 dagen rijp voor de slacht.
Wellicht is er dan sprake van een verborgen gebrek, maar toon jij maar eens aan dat ik daar al van wist. Ik zou aanvoeren dat jij het paard gewoon te veel hebt gevoerd, en als koper ga je het geschil verliezen, dan ben je dus echt belazerd. Dat doet een verkoper die te kwader trouw is. Maar wees niet bang, mijn [naam verwijderd] is niet te koop.
Het is een voorbeeld, wat ik wil zeggen; hecht niet te veel aan een klinische + rontgen keuring. HEt is geen enkele garantie, wil je op zeker gaan rijden, koop dan een nieuwe brommer.

Een klinische keuring volstaat in het prijssegment tot 4.000 euro, daarna komt een grijs gebied, en vanaf en 7.000 euro zou ik laten keuren.
En verkopers die niet instemmen met een risico op hoge keuringskosten hebben niet allemaal wat te verbergen, sommigen weten gewoon echt niet hoe de uitslag zal zijn, als jouw paard immers nooit kreupel is geweest, waarom zou je je paard dan op de foto zetten? En als je je paard dan ook niet voor een vette prijs kunt verkopen, waarom zou je je dan al dat gedoe op de hals halen. Want immers, daarna kan je zo'n op foto's afgekeurd paard nooit weer als goed verkopen, ook al heeft dat dier bij jou nog nooit een stap verkeerd gedaan.
Ik begrijp dat stamdpunt volkomen, en vind kopers die zulke bedingingen hebben bij een paard onder de 4.000 euro, gewoon zeuren. Ik vind zelfs dat het blijk geeft van weinig paardenverstand.

En nog iets...er zijn meer goede paarden dan dat er paarden zijn met 1tjes en 2tjes op hun keuringsrapport. Kijk verder dan de neus van je verzekeringsagent lang is.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:57

Toch zou ik wel zo veel mogelijk zekerheid willen. DUs wel foto's. Tuurlijk het zegt niet alles, maar toch. Ook ik weet uit ervaring dat kenners vaak direct wel zien of er wat mis is zonder foto's.
Zekerheid heb je nooit, maar een beetje extra vertrouwen in het paard is niet weg. Je moet een echte kenner meenemen als je een paard zoekt, dan kun je daarna alsnog foto;s op eigen kosten laten maken. 90% kans dat je dan een goed paard treft. Ik ken namelijk van die mensen die in 1 minuut heel veel zien, en in 99% van de gevallen ook nog gelijk hebben. Zulke mensen moet je meevragen.

Ook ik kan het standpunt van een verkoper voorstellen, je loopt gewoon een risico.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:30

Dees"]
[quote="ladolcevita schreef:
Dees ik ben zaterdag bij een paard van 2450 euro geweest en die betalen de ksoten gewoon als ze afgekeurd zou worden. helaas was de combinatie niet goed. Ze zijn er wel de goeie mensen!je wil toch een goed paard verkopen en dan sta je toch vol achter zo'n beestje?als je een paard niet laat keuren dan heb je naar mijn mening wat te vergbergen maar ik zal wel gek zijn.


Nou, zo'n deal zou je bij mij niet krijgen. Niet omdat ik wat te verbergen zou hebben, maar gewoon omdat kostenrisico en mogelijke opbrengst TOTAAL NIET met elkaar in verhouding staan. Ik ga me daar zo'n 400 euro risico lopen op een paard van 2500 euro. Doei, dan maar een andere koper.
Ik ben een van die (ver)kopers die echt heel weinig waarde hecht aan een rontgenonderzoek. Het is zo'n koffiedik kijken, ik heb het al zo veel eerder gezegd; je kan een 100 % goedgekeurd paard kopen die een dag later dood in de box ligt. Want weet je, LDV, ze kijken bij die keuringen helemaal niet naar de darmen, de rug, het bekken, de hersenen, nemen vaak niet eens een bloedproef. Dingen die net zo belangrijk zijn als de botten.
Overigens, in mijn ervaring weet je vaak al voor de werkelijke keuring op het paard wel of niet door de keuring gaat komen. Je kan zien hoe een paard loopt (ook op het harde), en als je erop kan rijden, kan je ook voelen of het correct over alle 4 de benen gaat. De slechten pik je er vaak toch wel zo uit. Niet altijd. Maar vaak wel.

Ik kan je een volledig goedgekeurd paard verkopen dat je binnen 14 dagen helemaal kan laten afkeuren. Een merrie zoals mijn Neve met een slechte stofwisseling, en dus snel spierbevangen, kan heus door een aankoopkeuring heen komen, maar als jij dan niet weet wat die merrie werkelijk mankeert, en je voert hem dus lekker wat brokjes...nou, daar gaat je paard, na 14 dagen rijp voor de slacht.
Wellicht is er dan sprake van een verborgen gebrek, maar toon jij maar eens aan dat ik daar al van wist. Ik zou aanvoeren dat jij het paard gewoon te veel hebt gevoerd, en als koper ga je het geschil verliezen, dan ben je dus echt belazerd. Dat doet een verkoper die te kwader trouw is. Maar wees niet bang, mijn Neve is niet te koop.
Het is een voorbeeld, wat ik wil zeggen; hecht niet te veel aan een klinische + rontgen keuring. HEt is geen enkele garantie, wil je op zeker gaan rijden, koop dan een nieuwe brommer.

Een klinische keuring volstaat in het prijssegment tot 4.000 euro, daarna komt een grijs gebied, en vanaf en 7.000 euro zou ik laten keuren.
En verkopers die niet instemmen met een risico op hoge keuringskosten hebben niet allemaal wat te verbergen, sommigen weten gewoon echt niet hoe de uitslag zal zijn, als jouw paard immers nooit kreupel is geweest, waarom zou je je paard dan op de foto zetten? En als je je paard dan ook niet voor een vette prijs kunt verkopen, waarom zou je je dan al dat gedoe op de hals halen. Want immers, daarna kan je zo'n op foto's afgekeurd paard nooit weer als goed verkopen, ook al heeft dat dier bij jou nog nooit een stap verkeerd gedaan.
Ik begrijp dat stamdpunt volkomen, en vind kopers die zulke bedingingen hebben bij een paard onder de 4.000 euro, gewoon zeuren. Ik vind zelfs dat het blijk geeft van weinig paardenverstand.

En nog iets...er zijn meer goede paarden dan dat er paarden zijn met 1tjes en 2tjes op hun keuringsrapport. Kijk verder dan de neus van je verzekeringsagent lang is.
[/quote]

BEdankt Dees! ligt het misschien toch aan je naam dat je hier zo'n gezond verstand toont? Je haalt me de woorden uit de mond, dat scheelt mij weer een hoop getyp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 11:43

Daarom koop ik geen paard bij jou Dees aangezien ik een paard koop kan ik kiezen waar en hoe en jij doet het maar lekker op jouw manier zitten we mekaar tenminste niet in de weg.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:46

Wat Dees wil zeggen is dat je op deze manier zelf je eigen keuze minimaliseert,
dus ga dan geen topic openen over WANHOOP maar accepteer dat op deze manier de aankoop van een paard npg wel even op zich kan laten wachten.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het wordt weer eens tukje moeilijker.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:53

Yeps, schaar me achter Dees en Sjuimpje. Niet klagen als je geen paard kunt vinden omdat je onredelijke eisen stelt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 12:28

ONREDELIJK????????
tja dat zel wel dan als jullie dat zeggen.
we zullen nog wel eens zien wie het laatst lacht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:35

ladolcevita schreef:
ONREDELIJK????????
tja dat zel wel dan als jullie dat zeggen.
we zullen nog wel eens zien wie het laatst lacht.

Jij mag gerust laat lachen hoor. zoek maar tot dat je een ons weegt. Nee, na een aantal maanden zul jij je paard wel vinden, gewoon volhouden dan lukt het wel. het is gewoon verschrikkelijk moeilijk zo. Maar je kunt mensen het toch niet kwalijk nemen dat ze de keuring niet willen betalen? (zie bovengenoemde redenen).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:46

Volgens mij doe je al concessies aan de eisen die je in eerste instantie stelde...

Volgens mij had je het voor een poosje terug nog erover dat je te onervaren bent voor een jong dier, terwijl je laatst wel met een groen paardje kwam aanzetten...

En laat jij me niet lachen dan doet een ander dat wel.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:55

Ik heb 10 jaar geleden een 3 jarige gekocht voor 5250 gulden en alleen klininsch laten keuren. Nooit problemen mee, en heel hard op de benen. Nu was dit wel een paard wat licht aangereden was, dus die nog niet veel geleden had op het beenwerk.
ik denk inderdaad dat een röntgenologische keuring:
a. niet zaligmakend is, er zijn zat paarden met 3tjes die nooit kreupel zijn, en met eentjes en tweetjes die niet anders dan kreupel zijn
b. voor rekening moet komen van de koper, zeker als de prijs van het paard laag is

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 13:21

Ik ben wel een slecht mens hè?!als ik jullie zo hoor en dat terwijl ik alleen maar een goed paard zoek.
Het duurt inderdaad wat langer als je eisen hebt maar dat is nou eenmaal zo ik had het alleen heel anders ingeschat vandaar de wanhoop.
Door die wanhoop ging ik ook naar jonge beestjes kijken maar ben daar niet mee door gegaan omdat ik het denk ik nog niet kan zo'n jong ding.