Ben jij waar je wezen moet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Ben jij waar je wezen moet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 10:31

Hoi!

Hebben jullie ook weleens het gevoel dat er iets niet klopt.Dat je ergens anders zou moeten zijn?
Ik heb dat wel..kwa werk.
Eigelijk heb ik het helemaal niet naar mn zin op mn werk.Heeft niks met collega's of patienten te maken.Maar het ligt me gewoon niet meer.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik ergens anders zou moeten zijn.Maar waar??
Zijn jullie waar jullie wezen moeten?

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:42

Ik ben ook niet waar ik wezen moet, maar het verdient errug goed. TJa, dan is de keus makkelijk gemaakt om in het oh zo dure land te overleven

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:43

hier nog een. Ik doe daarom nu een loopbaantraject en nu blijkt dat ik hardstikke verkeerd zit. maar ja, ben er maar wat ingegleden he, heb niet echt gestuurd. Kennelijk ben ik meer een goede voor de ietwat commercielere bussiness en ik werk nu op een non profit instelling als ambtenaar.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:45

idem dito. De it is niet wat ik wil. Maar ik weet ook niet wat ik WEL wil. Dusben ook zoekende

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:52

Ik heb dit heel lang gehad. Heb de papieren voor de horeca, maar bijna geen enkel bedrijf kon me boeien. Nu ben ik cassiere bij de C1000. Denk je dat ik hier vroeger van droomde? Dat ik altijd al cassiere heb willen worden? Nee, absoluut niet.
Maar nu, jah, misschien heb ik eindelijk mijn stekkie gevonden. Ik zit geestelijk een stuk beter in mijn vel, waardoor ik dus ook niet meer steeds zo verschrikkelijk moe en futloos ben. Ik ben lekker onder de mensen, heb leuke collega's. Ok, salaris kan beter, maar het is voldoende

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 10:53

Eigelijk zou ik denk ik pas gelukkig zijn als ik met dieren zou kunnen werken.Maar dat kan niet omdat ik daar bagger mee verdien.En dan zou ik chinouc ook niet kunen houden.
Dus ja..dan zucht ik maar drie keer diep en ga maar weer, ik weet waar ik het voor doe.Vroeger toen ik chinouc nog niet had was het simpel, ik kapte als ik het niet meer naar mn zin had, nu kan ik dat niet meer doen.
Chinouc wil ik nooit kwijt dus stoppen met dit werk zit er niet in.
Ik hoop maar dat er binnenkort iets op mn weg gaat komn wat ik wel leuk vind Verward

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:53

Nee, nog lang niet. Elke stap brengt me dichterbij, dat wel.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:58

hoe weet je waar je moet wezen?

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:03

Jenna"]
Eigelijk zou ik denk ik pas gelukkig zijn als ik met dieren zou kunnen werken.Maar dat kan niet omdat ik daar bagger mee verdien.En dan zou ik chinouc ook niet kunen houden.
[/quote]
En velen met jou zitten in dezelfde situatie. Ik zou moeten kiezen, deze saaie rotbaan opgeven en dan dus ook mijn paarden, of overdags lijden en 's avonds tot leven komen. Sja, zoals ik nu bezig ben is het ook niet goed. ik weet het.

[quote="SuperPepeijn schreef:
hoe weet je waar je moet wezen?

als je op een plek zit waar je tevreden zit te werken, waar je niet op ziet tegen de maandag en uitkijkt naar het weekend, waar je ook nog eens je nevenbezigheden toch goed kunt beoefenen (financieel onbelemmerd)?

De hond is de betere mens

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:15

Ik heb dat gevoel ook een hele tijd gehad. Nu ik in de thuiszorg werk heb ik eindelijk het gevoel dat ik in de goede richting zit. Maar ik ben er nog niet helemaal.
Ik ben nu bezig met solliciteren en als ik word aangenomen ga ik vanaf februari naar school. Werken en leren voor MBO-V. Gaat financieel een stukje ruimer worden dan ik nu zit en ik denk dat het is wat ik wil!

* To Belg, or not to Belg *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:53

Ik heb het hier prima naar mijn zin, heb geen hekel eraan om naar mijn werk te gaan, maar weekend is toch wel fijn (maar dat hou je altijd volgens mij). 't liefst zou ik ook iets met dieren doen. Of boswachter -> ik heb een hele brede opleiding en eventueel zou ik ook boswachter o.i.d. kunnen worden. Maar dat is een baan waar je in moet rollen, daar valt niet op te solliciteren. En daarbij de financien spreken ook wel een beetje mee.
Voorlopig zit ik prima op mijn plek, heb geen behoeft om vacaturesites te bezoeken. Ik weet niet wat ik anders wil, ik vind heel veel dingen 'wel leuk'.

:evaw:

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:03

lastige vraag en moeilijk in te schatten.

Qua werk ben ik nu waar ik wezen wil, voor dit moment. Doel is wel om binnen nu en 5 jaar mn MBA te halen en eens over de grens te gaan neuzelen of gewoon in NL door te gaan, dunno yet.

Dus in het kopje opleidingen, ben ik ook voor nu waar ik wezen wil.

Qua prive leven, ben ik niet waar ik wezen wil, heb een huis samen met Prakkie wat te koop staat in R'dam en geen zin in 2 hypotheken, dus zit nu noodgedwongen even bij Mama thuis. Niet erg, maar niet waar ik wil zijn nu. Haha!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:18

Nee, ik zit niet goed. Ik zit werkloos thuis met een bijbaantje in de supermarkt. Ik wil de dierverzorging in (heb mijn diploma) maar ja, vind daar maar eens wat in. Iloon is dus flink zoekende...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:29

Qua werk vind ik het wel leuk{touroperator]maar qua baas absoluut niet meer, vandaar dat ik ook heel hard op zoek ben naar een nieuwe baan, want dit hou ik niet meer lang uit....
ik zie wel wat ik ga doen, maar heb gewoon geen zin om weer naar amsterdam of haarlem toe te gaan.ben ik weer veel tijd kwijt aan reizen en die tijd heb ik nodig voor mijn paardjes... Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:44

SuperPepeijn schreef:
hoe weet je waar je moet wezen?


Verkeersborden volgen SP Knipoog .

Wat betreft het onderwerp: Ik heb hier ontzettend veel dingen die me hier houden maar 'the place to be'?
Ik voel al heel lang de drang om naar elders te verkassen maar om de stap te nemen moeten er wel heel veel schepen verbrand worden. *zucht*.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:53

Ik heb ook nog lang geen rust gevonden, weet wel wat ik wil en ga daar ook alles aan doen maar of het ooit lukt? Ach ik ben iig al een stuk verder dan bijv. vorig jaar en zolang er maar een stijgende lijn inzit kom ik er hopelijk nog wel achter.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:56

Eyes schreef:
Ik voel al heel lang de drang om naar elders te verkassen maar om de stap te nemen moeten er wel heel veel schepen verbrand worden. *zucht*.


Afbeelding

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:08

Ik was ook niet waar ik wezen moest Lachen, daarom heb ik gisteren ook mijn baan opgezegd. Voel me nu hartstikke goed eigenlijk.
Heeeel misschien ga ik lekker weer terug naar de schoolbanken...gaat wel betekenen dat we financieel een stapje terug moeten doen, maar daar komen we wel doorheen Lachen gewoon wat minder vaak uit eten enz...

Ben deze dagen hard aan het nadenken...hopelijk kom ik er gauw uit!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:12

dems75 schreef:
Ik was ook niet waar ik wezen moest Lachen, daarom heb ik gisteren ook mijn baan opgezegd. Voel me nu hartstikke goed eigenlijk.
Heeeel misschien ga ik lekker weer terug naar de schoolbanken...gaat wel betekenen dat we financieel een stapje terug moeten doen, maar daar komen we wel doorheen Lachen gewoon wat minder vaak uit eten enz...

Ben deze dagen hard aan het nadenken...hopelijk kom ik er gauw uit!

Dat is fijn dat jij dat kunt! ik kan dat niet zonder dat ik mijn hypotheek en/of paarden er voor opgeef. En die opgave kost mij te veel. maar zo doorgaan lukt ook niet. Ben aan het solliciteren zelfs.....

De hond is de betere mens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:35

Eyes schreef:
Ik heb hier ontzettend veel dingen die me hier houden maar 'the place to be'?
Ik voel al heel lang de drang om naar elders te verkassen maar om de stap te nemen moeten er wel heel veel schepen verbrand worden. *zucht*.


En ik heb dus precies hetzelfde. Ik weet precies wat ik moet doen maar aan de offers ben ik nog niet toe...
Wie weet binnenkort.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:08

nee ik heb dat op school of op het werk dan heb ik het gevoelo dat ik verkeerd ben ik ben dan liever bij mijn vriendin!

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:10

Dennis v m schreef:
nee ik heb dat op school of op het werk dan heb ik het gevoelo dat ik verkeerd ben ik ben dan liever bij mijn vriendin!


mja same here, alleen ben ik dan liever bij mijn vriend

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:15

auk"]
[quote="Dennis v m schreef:
nee ik heb dat op school of op het werk dan heb ik het gevoelo dat ik verkeerd ben ik ben dan liever bij mijn vriendin!


mja same here, alleen ben ik dan liever bij mijn vriend
[/quote]

Ik zal wel gek zijn, maar ik ben nog het allerliefst bij mijn paard ipv allerlei andere verplichtingen zoals werk enzoooo Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:32

Alles is zo makkelijk, gewoon kiezen. Niets is erger dan niet te kiezen. Napoleon is nu Da ass. Idd, verdient geen hol, maar ze is wel tien keer gelukkiger. Als dat betekend dat we ons nieuwe huis die volgend jaar wordt opgeleverd, niet meer kunnen betalen, dan verkopen we die hut weer en gaan we bescheidener wonen. C'est simple. Ik heb het ook niet meer zo naar mijn zin. Ik ben bezig met iets dat veel leuker is (of althans lijkt). Dit verdient minder. Maar dat zal zeker niet de doorslag zijn voor mij om het niet te doen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, ejkge, GrapeshotBot, Jaydee_WP, kimberly1995, Plus_en_Min, Pytje, Queijo, VuurVleugels en 52 bezoekers