HELP!! Vraagje over tinkers -> springen & dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iloontje87

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Strijen!

HELP!! Vraagje over tinkers -> springen & dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:16

Hey!
Even een vraag:
Ik verzorg 2 tinkers waar we veel mee buitenrijden
Ook af en toe dressuur en springen maar als we met
ze springen denderen ze er als het ware gewoon doorheen
wat is hieraan te doen? en een van de twee tinkers is
heel hard in de mond en moeilijk aan de teugel te rijden,
wat is hier aan te doen? ook gaat ze dan helemaal met
haar hoofd naar buiten lopen hoog. ik hoor het graag,
groetjes ilona.

*~*I Luv My Horses & Friends 4-Life!!*~*


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:35

als ze er gewoon door heen denderen moet je ze eerst eens goed voorwaarts maken.
Ze reageren dus duidelijk niet en willen geen moeite doen!
Als ik jou was zal ik maar eens op les gaan met ze..

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:51

Les halen is natuurlijk altijd het 1e
Hier vanuit de compu kunnen we niet zien wat er gebeurt Lachen

Verder als ze gaan trekken of denderen.
Ga niet voluit terug aan de teugels hangen.
Een touw trek wedstrijd met je paard verlies je toch.

Je kunt ze dan bv op een volte zetten.
gaan ze hard maak je de volte kleiner.
Hierdoor moeten ze wel zachter lopen.
Zijn ze braaf goed belonen en maak de volte maar weer wat groter.

Met springen moet eerst de dressuur al voor elkaar zijn.
Anders lukt het nooit Lachen
En hier een topic over hard rennende springpaarden
[RT] "spring"heethoofd?

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:20

mijn ervaring is dat de wat 'lompere' tinkers voor een eenvoudig balkje hun benen niet optillen. pas als t massaler wordt dan willen ze wel, mits de voorbereiding goed is. dus opvullen met autobanden pilonnen enz.
verde rheeft een harde mond meer te maken met een harde ruiterhand dan met de tinker.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:25

Mijn Tinker liep met losspringen ook dwars door de hindernis, pas toen het hoger werd vond hij het interessant genoeg om zijn benen voor op te tillen. Nog steeds "ziet" hij iets laags niet staan.

Ik ben het met Marjolein eens dat een harde mond door de ruiterhand komt. Tinkers hebben echt geen hardere mond dan andere paarden. Ze kunnen zich wel sterk maken maar als je gaat trekken ben je nog veel verder van huis. Daar reageert geen een paard op.
Zorg eerst dat je netjes door de bak kan rijden met een paard wat goed aan de hulpen staat voor je gaat springen.


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:08

Mijn pony rende eerst ook gewoon door de hindernis heen maar die snapte gewoon niet wat die moest doen ,hij had nog nooit gesprongen.
ik denk dat het idd beter is als je op les gaat.
groetjes simone

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:12

tja, het is een beetje het ras, probeer zo rustig mogelijk naar de hindernis toe te rijden, des noods in stap, als je een laag hindernisje hebt kunnen ze er ook over heen stappen, nou suc6!

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:14

ik heb ook lange tijd een tinker gereden en toen heb ik 1 keer een corectie bit geprobeerd en toen weer met gewoon bitje en dat loopt hij prima aan de teugel en toen heb ik 1.10 met hem gesprongen! Maar het ligt ook aan de ras het is een zeer sterk ras. mischien kan je de mensen van www.tinkerwereld.nl vragen die hebben er denk ikwel ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:21

Princess schreef:
tja, het is een beetje het ras, probeer zo rustig mogelijk naar de hindernis toe te rijden, des noods in stap, als je een laag hindernisje hebt kunnen ze er ook over heen stappen, nou suc6!

Ik weet dat jij les krijgt van Ineke kolen-Lode en ik weet ook zeker dat die jou niet leert in stap aan te rijden op een hindernis Lachen

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:49

Princess schreef:
tja, het is een beetje het ras, probeer zo rustig mogelijk naar de hindernis toe te rijden, des noods in stap, als je een laag hindernisje hebt kunnen ze er ook over heen stappen, nou suc6!



und danke de mijne springt wel 1.10 en er zijn meerdere die hoog springen sorry als het geen superpaardjes zijn Lips are sealed

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:37

ippolata schreef:
mischien kan je de mensen van www.tinkerwereld.nl vragen die hebben er denk ikwel ervaring mee

tis tinkerwereld.COM!!!! kom er elke avond. Haha!


ik heb zelf ook een tinker ruin en die springt met mij met gemak over 1.10.
en ik ben het er mee eens en dat is niet alleen bij tinkers. als je een paard behandeld alsof ie een harde mond heeft en dan hard gaat rijden hij idd tegen zal werken.
de vorige eigenaar van mijn paar dzei ook dat baily hard in de mond was en hun reden hem dan ook met harde hand teugels strak. ik ga altijd 'blind'op het paard zitten en voel wel aan hoeveel ik moet doen .
nou ik kan je zeggen baily zijn mond is gevoeliger dan dat ik bij de meeste paarden heb meegemaakt. ik rijd western met hem en dit gaat prima. dus k denk dat je eens moet gaan kijken naar hoe je met je hand rijd???? wat dat springen betreft. misschien dat je een ervaren instructeur om hulp kunt vragen die kan je vanaf de grond helpen. misschien snapt je paard het wel gewoon niet


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 9 bezoekers