Is dit duur???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Is dit duur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 12:26

Even een vraagje..

Ik ben nu weer een zoektocht begonnen naar een leuke andere pony en heb nu iets gevonden. (teminste misschien)
Een Arabische merrie van 5 jaar oud, heeft nog geen wedstrijd ervaring maar is wel klaar om wedstrijden te lopen. Ze is 1.60 hoog en super braaf. De mensen vragen er 2800 euro voor... Nu vroeg ik me af: Is dit duur voor zo'n pony???

Hopelijk snel bericht

Neeltje

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:28

Welke afstamming heeft ze?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:30

Het klinkt wel verleidelijk maar ik kan het zo niet zeggen hoor. Hoe zijn haar gangen, is ze rastypisch, mooi voor haar ras? In principe kun je een KWPN-er voor minder kopen die even ver is in opleiding, maar misschien zijn arabieren wat duurder.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:20

dit is voor een arabier absoluut niet veel geld... meron, de arabier uit mijn profiel is met 5 jaar, geen wedstrijd ervaring verkocht voor 5000 euro. meron had wel papier he...
voor een arabier, ook nog zo'n grote maat vind ik dit een nette prijs... mits ze er papier bij heeft zitten, zo niet zou ik niet meer geven dan 2000 euro

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:24

Ligt voor een groot deel aan de papieren, als er goede papieren bij zitten is het goedkoop. Heeft ze geen papieren dan kan je nog wel duur uit zijn omdat het dan niet zeker is of het een volle arab is.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:32

Als het een volbloedmerrie met papieren is dan denk ik dat de prijs wel okay is. Niet te duur en ook niet te goedkoop. Wel inderdaad zorgen dat je de papieren ook daadwerkelijk ziet (stamboom + paardenpaspoort van AVS) en zorgen dat je die er ook bij krijgt als je haar eventueel wil kopen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:33

ja wat zijn de ouders en het is ook zeker niet duur, maar let goed op de benen, want die willen nog wel eens erg slecht zijn. ze moeten recht en niet te dun zijn.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 17:21

Ik zou vanavond er nog even achteraan bellen of er ook papieren bij zitten en wat haar vader is enz. Haha! Haha! . Op zich lijkt het me wel wat, ik ben namelijk helemaal gek van Arabieren..maar ik weet ook wel dat ik daar niet alleen op moet afgaan....

Laat snel weer iets van me horen zodra ik weet wat de vader is. *LOL*

Neeltje

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:04

LiSSy schreef:
dit is voor een arabier absoluut niet veel geld... meron, de arabier uit mijn profiel is met 5 jaar, geen wedstrijd ervaring verkocht voor 5000 euro. meron had wel papier he...
voor een arabier, ook nog zo'n grote maat vind ik dit een nette prijs... mits ze er papier bij heeft zitten, zo niet zou ik niet meer geven dan 2000 euro

haha..zou het wel weer verkeerd begrijpen ,maar wil jij zeggen dat er €3.000,- verschil zit tussen een paard zonder papieren en een paard met papieren?
lijkt me erg overdreven!

tuurlijk weet ik niet of dat paard uit jouwn profiel te vergelijken is met dat wat zij evt. wil kopen!maar het lijkt me een erg groot verschil!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:34

nicolietje"]
[quote="LiSSy schreef:
dit is voor een arabier absoluut niet veel geld... meron, de arabier uit mijn profiel is met 5 jaar, geen wedstrijd ervaring verkocht voor 5000 euro. meron had wel papier he...
voor een arabier, ook nog zo'n grote maat vind ik dit een nette prijs... mits ze er papier bij heeft zitten, zo niet zou ik niet meer geven dan 2000 euro


haha..zou het wel weer verkeerd begrijpen ,maar wil jij zeggen dat er €3.000,- verschil zit tussen een paard zonder papieren en een paard met papieren?
lijkt me erg overdreven!

tuurlijk weet ik niet of dat paard uit jouwn profiel te vergelijken is met dat wat zij evt. wil kopen!maar het lijkt me een erg groot verschil!
[/quote]

Dat begreep ik ook, dat Lissy schreef dat er met en zonder papier 3000 euro verschil tussen zat.
Dit vindt ik van de zotte en geloof ik ook niet, zou geen 3000 euro (6000 gulden!!!) uit willen geven voor een papiertje.
Het gaat om het paard erachter, met een papier wordt die idd wat duurder, maar zoveel?
Dat niet, als ze mij een paard willen verkopen zonder papier voor een bepaald bedrag, en er ineens toch een papier bij blijkt te zitten en dan wordt ie ineens 2,5 maal zo duur, nee, niet voor mij.

Wat betreft Meron, heel leuk paard, maar daar zou ik geen 5000 euro voor uit geven, de galop was moeilijk, buitenritten waren niet te doen en was (ex) draver, verder was het een leuk paard hoor, het springen begon te komen, rijtechnisch ook meer.
Tja, misschien als je dat zoekt, maar dat zou ik niet doen.

Om weer on-topic te gaan, ik vindt denk ik (heb geen verstand van Arabier-prijzen) rond de 6000 gulden (2800 euro) redelijk voor een goeie Arabier.
De vraag blijft, zat er papier bij?
Dat maakt een boel verschil, maar niet zoveel als hierboven wordt genoemd.
Net zoals de andere details, de prijs hangt van een boel factoren af.
Uiterlijk, innerlijk, papieren, het rijden, prestaties en ga zo maar door.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:56

bij arabieren maakt het verschrikkelijk veel uit of er papieren bijzitten.
meron had een erg goede vader, daarom was hij zoveel waard... hij word nu getraind in de endurance... hij was trouwens geen draver, maar een ren-arabier.
de vrouw waar meron van was heeft een paardje terug gekocht, arabier, merrie, onbeleerd, 4jr, maar met een super stamboom en heeft er zekers 6000 euro voor betaald...
arabier prijzen zijn nou eenmaal belachelijk hoog...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:17

maar meron was een ruin????
Een ruin heeft geen fokwaarde, dus wat voor belang hebben die papieren dan nog?

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:23

nou echt niet duur hoor voor een van 1.60 en het is nog een merrie ook en arabier en die zijn vaak duur,maar dit is helemaal geen dure prijs voor zo eentje hoor!!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:43

dit is niet veel geld.maar laat haar wel goed keuren door je eigen dierenarts.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:54

Een 100 % arabier van 1.60m. voor 2.800 euro?
Veel te goedkoop als je het mij vraagt. Wat mankeert het dier, zou mijn eerste vraag zijn.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 12:52

Ik heb nog even nagevraagt, maar de Arabier heeft wel papieren Haha!.. We weten via via dat hij te koop is...binnekort komt hij op internet te koop dus eigenlijk zijn we een stapje voor Haha! . Ik kan morgen die mensen bellen over de ouders van de Arabier, ze waren er gisteren niet Verward. Ze doen hem weg want ze hadden hem eigenlijk gekocht voor Western rijding maar daar was hij niet geschikt voor.....Dat kan toch??
Oww jah kan je een Arabier ook uitbrengen in de dressuur sport?? Of zijn ze daar niet echt zo geschikt voor?? Hopelijk kan iemand mij dat ook vertellen.....Ik zie namelijk niet zo heel erg veel Arabieren in de dressuur ringen lopen Verward maar dat kan ook aan mij liggen....

Neeltje

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:03

Een arabier kan prima in de dresuur lopen. Ik ken er meerdere die in de Z2 zijn gestart

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:04

Ik denk dat het voor ons (degene die reageren hierop) moeilijk te bepalen is of die merrie het geld waard is. We weten niet eens hoe ze eruit ziet. Ook hoor ik recaties over de papieren als deze goed zijn dan is de prijs oke......uhm goede papieren zegt niet alles(tuurlijk scheelt het)maar staat ze goed op haar benen hoe is ze gebouwd, en die opmerking dat een arabier recht op de benen moet staan dat geld voor elk paard en dat ze geen dunne benen moet hebben is onzin. Ik heb een Arabier thuis staan met iele benen (ligt aan zijn bouw) en staat hierdoor echt niet slecht op de benen. Arabieren hebben juist ranke benen.
Verder ook nog die opmerking van Stef over de waarde van papieren als je een ruin koopt. Mijn ruintje heb ik op 2 jarige leeftijd gekocht MET papieren. ERRUG handig op keuringen, shows. En natuurlijk voor mezelf.
Tuurlijk kan je met een ruin niet fokken, maar bv een merrie die niet drachtig kan worden een hengst die afgekeurd is moeten we die papieren dan ook maar door de papiervernietiger halen???
Goede raad neem een ervaren iemand mee die het paard keurd en kijkt of de prijsverhouding klopt bij dit paard.
Het lijkt niet veel (het bedrag)maar als ik je nou vertel dat ik begin dit jaar een AV merrie van 1.58 (oke ze was 9 jaar maar das nog jong)met goede papieren en braaf onder het zadel heb verkocht voor een stuk minder......

Veel succes Natas

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:35

LiSSy schreef:
bij arabieren maakt het verschrikkelijk veel uit of er papieren bijzitten.
meron had een erg goede vader, daarom was hij zoveel waard... hij word nu getraind in de endurance... hij was trouwens geen draver, maar een ren-arabier.
de vrouw waar meron van was heeft een paardje terug gekocht, arabier, merrie, onbeleerd, 4jr, maar met een super stamboom en heeft er zekers 6000 euro voor betaald...
arabier prijzen zijn nou eenmaal belachelijk hoog...

tja dat zal best..maar niet zoveel geld..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:48

ben benieuwd wie de ouders zijn.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:57

Nog effe een opmerking Lissy: je schrijft dat de prijzen voor de arabieren belachelijk hoog liggen. Nou dat was voor 10-15 jaar geleden misschien zo maar de prijzen zijn inmiddels een behoorlijk stuk gekelderd.
Vroeger stond je op een wachtlijst, tegenwoordig kun je zo een (goede)Arabier aanschaffen, voor echt niet zoveel.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:21

ik vind persoonlijk de prijzen voor een goede arabier erg hoog.... voor een goede arabier, met goed paier (ja ik vind papier belangrijk) betaal je gewoon veel geld voor... misschien niet meer zo veel al toen, maar nogsteeds veel...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:55


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:11

Als ik die foto zie vind ik het een hoop geld, maar misschien is ze in het echt wel heel leuk Verward Haha!
Ouders zeggen me trouwens niet zoveel...

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:08

ja ik vin der ook neit zo fantastische eerlijk gezegd!