Afstamming Jurita en Razinda

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-01 12:46

Ik vond het eigenlijk wel een leuk idee, dus vandaar ook die van mijn paardjes. Jurita is een Purioso x Mamori xx

Purioso:
[img]../upload/63/Puriosokl.jpg[/img]

En een paar van de site van Arnd, hier was hij al heel oud:
[img]../upload/63/purioso5kl.jpg[/img]

[img]../upload/63/purioso7kl.jpg[/img]

En dit de vader van de moeder, Mamori xx, een volbloed:

[img]../upload/63/Mamori_xxkl.jpg[/img]

Jurita:
[img]../upload/63/jura6kl.jpg[/img]

En Razinda is Kroonjuweel x Purioso. Dit is Kroonjuweel:

[img]../upload/63/Kroonjuweelkl.jpg[/img]

[img]../upload/63/Kroonjuweelboekje.jpg[/img]

[img]../upload/63/Kroonjuweelsjoukje.jpg[/img]

Kroonjuweel is een Belisar x Roemer (echt dressuurbloed dus)

Belisar:

[img]../upload/63/Belisarkl.jpg[/img]

Roemer:

[img]../upload/63/Roemerdreskl.jpg[/img]

Razinda:

[img]../upload/63/jura5kl.jpg[/img]

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 19:10

Wat leuk dat je al die foto's hebt gevonden zeg! En wat een idee om eventjes op de site van Arnd te gaan kijken. Ga ik ook doen want ik wil ook wel graag foto's van alle opa's van mijn paard hebben.
En je paardjes hebben hele mooie bloedlijnen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 12:19

Dank je! Lachen

Ik heb zoveel foto's, ik heb ook nog foto's van de vader van de vader van de vader....maar daar zal ik jullie maar niet mee vervelen. en van nog heel veel andere bekende hengsten heb ik ook foto's, dus als je wat zoekt...misschien heb ik het Lachen
Van Jurita's moeder heb ik een hele stamboom die heel veel generaties heeft, heb ik van de fokkers gekregen. Wel leuk om allemaal te zien, waar je paard nou eigenlijk van af stamt! Lachen

Wat is de vader van jouw paard? En de vader van de moeder etc.?

_________________
Wie het laatst lacht, denk het traagst Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-02-27 11:20 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 12:35

Kroonjuweel heeft wel een kroonjuweel van een hals zeg!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 16:00

Hahaha ja ik vind het wel een leuke hengst. Jammer dat je er niets meer van hoort!

Ik hoop dat Razinda ook wat op hem gaat lijken Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 16:41

Mijn eigen paard is Michelangelo x G.RamiroZ x Eclatant x Roland uit de Roodnoot stam. Er staat nog wel een broetje van hem op het net uit dezelfde moeder bij stal van Bortel. Ik zal vanavond een kijken of het me lukt die foto te plaatsen en dan zal ik meteen eens zoeken naar fotootjes van zijn vader en opa's. Jammergenoeg heb ik geen foto van mijn paard zelf die ik kan plaatsen, ik heb nl geen scanner Boos!

Wat leuk dat je paarden Purioso bloed voeren! Ik heb vroeger nog een Purioso gereden, goed bloed hoor wat je bij veel goedgekeurde hengsten nog tegenkomt!

groetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 17:02

Ook goede afstamming zeg!!

De meeste Purioso's die ik ken zijn van die grote vossen en die van mij is klein, iel en zwart bruin. Maar de man van de verzekering zei dat de merries vaak klein en donker zijn, terwijl de hengsten vaak groot en vos zijn.

Ik had trouwens verwacht dat Razinda vos zou worden, omdat Kroonjuweel vos is, Belisar en Roemer, en Purioso en nog veel meer paarden uit de stamboom. Maar ze is een soort bruin. Ze is heel lichtbruin geweest (bijna voskleur maar dan met donkere manen) en op het moment is ze donkerbruin.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 22:58

Wij hebben paarden varieerend van stamboek tot vuilnisbakke mix. Ze hebben alleen 1 overeenkomst: ze zijn allemaal goedgekeurd met 1e premie door....het EVASTUDBOOK *LOL*

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 23:06

Echt cool, j kan zien dat Purioso de papa van Jurita is , ze staan albei met hun mond open op de foto Lachen
Die kroonjuweel is wel wijs zeg, maar ik vind ze allemaal wel mooi

liefsymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 23:52

Hahaha Jurita loopt ook vaak met haar mond open met rijden, vooral met stang en trens doet ze dat. En ze zit ook altijd overal in de bijten met haar mond wijd open, dus misschien heeft ze dat wel van Purioso Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 09:47

Vooral Jurita vind ik een mooi paardje!!

Jippie...een vriendin van mij heeft ook een paard uit de Roodnootstam: Nicoroodnoot heet ie en gaat super in de dressuur momenteel!

Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-01 12:42

Dank je..! Jammer genoeg is ze qua bouw en gangen niet echt super. Maar dat geeft niet, ik hou toch wel van haar. Was ze nou maar wat gezonder in haar benen...zucht...

Ik wilde eerst Razinda laten controleren of die ook iets heeft, maar ik heb nu besloten dat ik het niet wil weten. Bij Jurita heb ik het ook nooit geweten (en misschien had ze vroeger ook niets).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 13:08

Wat heeft ze dan????

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 01:07

Vorige maand is ze op de foto geweest bij de kliniek en ze heeft achter in beide spronggewrichten ocd en voor slijtage, een 2 en een 3. Ze staat nu op speciaal beslag en ik ben weer aan het rijden, maar mijn wedstrijdcarriere kan ik vergeten. Ik reed Z1 dressuur met haar en had toch graag nog iets verder willen komen... Maar ze gaat nooit weg! Iedereen op stal vindt het stom en ze begrijpen me niet, maar ik ben veel te erg aan haar gehecht!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 10:05

Jeetje, wat vervelend hee!!! Ik vind het juist super dat je haar toch houdt! Liep ze ook kreupel en hoe oud is ze?

Wij moeten dinsdag met Imatador naar Rodinde, dan weten wij ook meer, maar we denken heel sterk aan slijtage (kniegewrichten). Ik wist niet dat je daar ook speciaal beslag voor had? Wij geven hem nu Nobute, Mobilitymix en we smeren er een gewrichtszalf op (homeopatisch), maar dat is meer voor het idee dat je wat doet. Ik hoop dat wij hem ook kunnen houden. Hij heeft GP gelopen en ik had graag met hem willen starten, meteen in de M1, maar nu ben ik al blij als we hem kunnen houden!!!
Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-01 12:26

Jurita moet 10 worden op 5 mei. Ze had eigenlijk de afgelopen winters steeds last dat ze wat onregelmatig werd. En dan zo dat je niet goed kon beoordelen waar het vandaan kwam. Ik heb elke winter wat anders geprobeerd, een dierenfysiotherapeut, Rodinde, andere krakers, homeopathie, eerder al foto's gemaakt (vorig jaar januari bij Rob van Wessum en toen was ze nog wel goed Verward ), dierenartsen echt van alles. Maar eindelijk werd ik naar de kliniek gestuurd. Nou ja en daar kwamen ze tot deze conclusie. Een paar weken geleden was Rodinde nog bij ons op stal en ik heb het verhaal aan haar voorgelegd. Ze was eigenlijk wel positief. Ze zei dat ze van ocd bijna nooit echt last hebben en dat het meer mode is om dat te opereren. Verder wilde ze de foto's zien om te beoordelen wat er met de voorbenen is, maar ook daar kon ze wel iets aan verbeteren dacht ze. Volgende maand komt ze weer, dus dan hoop ik dat ik genoeg geld heb voor een behandeling. Verder krijgt ze homeopathische druppels, staat ze op speciaal hoefbeslag en ik wil ook misschien dat bioscannen doen.

Echt kreupel is ze niet geweest, of soms heel even. Verder is ze wel een onzettende piepert, bij een schaafwondje op haar been loopt ze al bijna kreupel. Haar pijngrens ligt veel lager dan bij de meeste paarden. En ze zit gewoon niet goed in haar vel, als dat nou eerst maar eens goed kwam... Ik heb het gevoel dat ze een soort van blokkades heeft in haar lichaam. Ik las in de Bit over Osteopathie, dat vond ik ook wel interessant, maar ja het is allemaal zo duur, en waar moet je nou voor kiezen. Ik vind dat wel moeilijk!

Verder heeft Jur dus ook zwakke knieen, vooral rechtsachter. Als ik een tijdje aan het trainen ben, gaat het beter, maar nu hebben haar spieren een behoorlijke opdonder gekregen en heeft ze er weer wat last van.

Nou jij hebt ook pech zeg met je paard! Is het net zo'n leuk leerpaard om lekker hoog mee te komen en dan krijg je dit. Maar ik vind het van jou ook heel goed dat je hem daarom niet weg wil doen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, Vagabondo en 172 bezoekers