angst om te verliezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

angst om te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 12:07

dit is een verhaal van desiree. ze kon het niet op bokt krijgen dus doe ik het voor haar.

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ik stijf van de stress wakker. Ik had gedroomd. Ik liep met iones te wandelen aan het halstertouw en het was een mooie warme dag. We kwamen aan bij de vijver en iones had dorst. Hij dronk uit de vijver en hij kreeg toen zin om lekker in het water te baden. Van mij mocht dat wel, dus ik liet hem begaan. Iones liep de vijver in, maar plotseling was er een heel diep stuk, hij verdween helemaal onder water! Ik helemaal in paniek! Ik bleef trekken aan het touw en hoopte dat het halster niet los zou gaan. Trekken trekken en eindelijk kwam zijn hoofd boven water, ogen half dicht, oren half plat van het water dat van hem afdroop, en toen sprong ik in het water en hield zijn hoofd boven water. "Ik heb je en ik laat je niet meer los!" riep ik. Ik wist dat hij nu gered was maar was nog helemaal gestressed. En toen werd ik dus helemaal wakker. Moest meteen opstaan om te plassen

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:15

eens kijken of antwoorden wel lukt....
Bedankt voor de moeite phoenix!

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 12:44

hihi graag gedaan.
weet je wat ik denk?
dat je wat oververmoeid begind te raken. het scheind dat die mensen veel nacht merries hebben. cvs patienten hebben dat vaak ook. ik gelukkig niet zovaak.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:07

Klopt Phoenix...
Ik krijg ook de meest misselijke dromen als ik een zware week heb of oververmoed ben...
Ook als je het te warm hebt. Bijvoorbeeld als ik met 2 dekens ga slapen en die in mijn slaap niet weggeduwt krijg dan krijg ik enge nachtmerries.
Ik droom ook meestal over dingen die ik verlies.
Pinky, ouders, vriendje, hondjes.
Huilen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:19

Deze droom kan ook een betekenis hebben. Dat hebben ( bijna) alle dromen trouwens. Ik hou me er best wel mee bezig en zal nu even opzoeken wat dit betekent!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:21

tuurlijk, maar dit soort dromen komen meestal vooraf voor je instord. nou ja misschien wat overdreven, maar ik hewb ze ook gehad voordat ik een echte cvs dip kreeg.
en meedere met mij.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:26

Oke, dit stond er in mijn ( superdikke Haha!) boek:

Verdrinken:

Als we in een droom verdrinken, is dat meestal een aanwijzing dat we het gevaar lopen dat we worde overspoeld door gevoelens die we niet kunnen hanteren. We zijn bang onze gevoelens de vrije loop te laten.

Klopt dus wel....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:01

ik heb zulke dromen ook vaak over tinkie die in een nare situatie zit of in een situatie dat ik haar verlies.heel vaak heb ik die dromen zelfs......ach ik ben ook een veel te gestressed mens!

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:34

Heel toevallig heb ik vanacht ook gedroomd.
Bij mij was het een soort nieuwe wtc crach.
Alles en iedereen in paniek, overal vallend puin.
Brr ik heb de hele nacht niet meer geslapen.

Lag het aan het weer of zo Lachen


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:19

Argh, zo'n soort droom heb ik een twee weken geleden ook gehad! Ik droomde dat m'n paarden van de ene kant van het meer naar het andere zwommen (wat ze in de realiteit ook doen!) en plotseling ging het ene na het andere hoofd onder! Ik sprong in het water maar kon amper vooruit komen, al duikend en zoekend naar paarden onder water, maar ik kon ze niet vinden. Echt absurd, werd dus echt met bonkend hart wakker!

Wat ik ook wel eens droom is, dat ik vergeten ben een van de paarden te voeren en water te geven en daar na een week achter kom, om vervolgens een skelet van een paard aan te treffen. Heel raar dat ik dit droom want ik ben echt ontzettend precies met de verzorging van m'n paarden en dit zou me in de realiteit dus echt nooit gebeuren. Vergeet nooit wat, check 100 keer of de hekken wel dicht zitten en als ik achteraf nog twijfel ga ik weer terug nar stal om te checken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:25

Marije schreef:
Oke, dit stond er in mijn ( superdikke Haha!) boek:

Verdrinken:

Als we in een droom verdrinken, is dat meestal een aanwijzing dat we het gevaar lopen dat we worde overspoeld door gevoelens die we niet kunnen hanteren. We zijn bang onze gevoelens de vrije loop te laten.

Klopt dus wel....


ja maar dit ging niet om mezelf, het was Iones die verdronk. Maar het klopt wel weer wat je zegt dat ik bang ben om mijn gevoelens de vrije loop te laten. MAar was iones dan eigenlijk ik in die droom?

De hond is de betere mens

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:40

Pril schreef:
Wat ik ook wel eens droom is, dat ik vergeten ben een van de paarden te voeren en water te geven en daar na een week achter kom, om vervolgens een skelet van een paard aan te treffen. Heel raar dat ik dit droom want ik ben echt ontzettend precies met de verzorging van m'n paarden en dit zou me in de realiteit dus echt nooit gebeuren. Vergeet nooit wat, check 100 keer of de hekken wel dicht zitten en als ik achteraf nog twijfel ga ik weer terug nar stal om te checken.


Die droom heb ik ook best vaak gehad.. eigenlijk met alles wat me dierbaar is, paard, hond, kat.. ik heb zelfs een keer een baby in zo'n draagzak meegenomen naar een pretpark, helemaal vergeten en 's avonds een platgedrukte en uitgehongerde baby gevonden. Vreselijk, want je wordt met een enorm schuldgevoel wakker.

Ben benieuwd wat onze droomkenners daar over te zeggen hebben Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 14:27

haha ik droomde vroeger wel eens dat mijn woestijratjes te snel voorplanten en dat ze losliepen en dat er niets meer aan te doen was hihi

ik heb een tijdje terug gedroomd dat schiphol werd opgeblazen idd ook een terroristische aanval.
ik was een iemand van mijn famillie kwijt. weet eigelijk niet meer wie en een vriendin van mij haar vader.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Annash, Cjuan, DearDarling, IASCrawler, JosjeBE, MDWStables, Miiej, mirriejj, Nicky1963, Roosch en 115 bezoekers