Straffen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Straffen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 20:39

Vandaag heb ik dus een schop van jamaica gekregen. Ik was haar voorbeentje aan het insmeren (mok) en met haar achterbeen jaagt ze een vlieg weg ofzo, maarja, die lompert slaat dus gewoon knoerhard tegen mijn hoofd aan!
Heb een flinke brul gegeven, maarja, ze deed het natuurlijk ook niet expres....
Wat doen jullie in zo'n situatie?


MSPB
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:42

Behoorlijk schrikken en daarna is het al te laat om te straffen Tong uitsteken Maar het ging sowieso niet expres, misschien dat ik uit 'n reactie wel 'n klap had gegeven, want ze moet natuurlijk wel uitkijken voor je Knipoog

Hoop dat je nog 'n beetje helder kan denken Verward Scheve mond

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:42

Een klap van schrik , en een zuchtend scheldwoord erachteraan , even door elkaar rammelen dat het een sufferd is *ge-ergerde zucht* ,
dan nog een door-elkaar-rammelend knuffeltje erachteraan , want ze is er ongetwijfeld net zo van geschrokken als ik Knipoog

Maar mocht het nog eens gebeuren dan ontvangt ze wel een schopje retour , ze moet wel blijven opletten natuurlijk.

(zelf ook opletten , dus ook deels eigen schuld , dat wel natuurlijk Tong uitsteken )

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:48

ik leer Tos daarom dus aan, dat als ik met hem bezig ben, dat ie stil staat.
Als ik namelijk zijn buik sta te borstelen, hoef ik geen vlieg-weg-trap-trap te krijgen.
Van de zomer tilde die dan voorzichtig zijn been op, "EUH!" en zet hem weer neer...
Hij leert het wel!

Ik zou hem ff uitschelden, maar daarna rustig weer doorgaan... (en ff excuses aanbieden Lovers ) Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:54

wat heeft het voor nut om excuses aan te bieden aan je paard
dan begrijpt ie er al helemaal nix maar van
dan denkt hij straks dat hij alles zo maar doen kan, want die straf van jou stelt toch niet zoveel voor

of je straft een paard, of je straft een paard niet
straf alleen in het geval dat het écht fout is en het paard daarvan leren kan
achteraf je excuses aanbieden vind ik nogal nutteloos

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:55

Van schrik zou ik zoiezo een pets onder zijn buik geven denk ik.
Terwijl hij er 'eigenlijk' niets aan kan doen.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:01

Niet straffen.
Kawa heeft ook ooit een keer geslagen, ook niet express dus.

kawa was heel erg aandachtig aan het eten.
Ondertussen was ik zijn stal nog wat recht aan het trekken en zat dus met de riek onder zijn buik.
Op dat moment wil hij een vlieg onder zijn buik weg slaan en prikt dus in de riek.
En als reactie een enorm harde trap.
Toen ik als reactie hoo maar, hoo maar riep, za gik hem heel erg schrikken dat ik nog in de stal was, hij was mij dus totaal vergeten.

Ik moet verder wel zeggen dat onder het poetsen Kawa nu wel weet dat hij toch zijn pootjes stil moet houden.
Dit doet hij meestal ook erg braaf, maar je ziet hem af en toe denken, schiet op er zit weer zo'n rot vlieg Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:10

Als automatisme geef je meestal toch wel een brul ofzo, al is het maar 'au'. Een beetje paard heeft dan heus wel door dat er iets gebeurd dat niet helemaal de bedoeling is. Nog een tik geven ofzo is dan een beetje mosterd na de maaltijd, niet echt zinvol.
Bewust naar jou trappen met het doel om je te raken is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Nulla tenaci invia est via

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:20

Hahaha Haha! , precies wat je zegt Kawa, ik zie Rena ook bijna uit haar panty kriebelen soms als er ergens een vlieg zit , en ik nog aan het rommelen ben *LOL*

Dan ga ik wel even opzij voor haar of veeg die vlieg zelf weg Tong uitsteken

De mijne heb ik keurig opgevoed dus die haalt het niet in z'n hoofd om lomp te doen bij me , als het fout gaat is het echt een foutje waar ze zelf eigenlijk ook meteen van schrikt.

Een paar weken geleden had ik dus een hoef tegen m'n hoofd toen ze gek werd van een vlieg , en van de week ineens 2 x een hoofd tegen m'n neus omdat ze wat hoorde en nogal lomp was , maar ze reageert meteen van Ojee *schaam* , dan laat ik wel weten dat het een lompord is en dat dat niet de bedoeling is , maar ik stel haar ook wel heel simpel gerust dater niksmisdaan is zeg maar. Het is ook maar een dier , kan net zo goed als ikeen foutje maken immers.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:27

zou uit reactie wel even flink kwaad worden op hem, maar echt bewust straffen als het 'per ongeluk' gaat?? nee...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:43

met excuses, bedoel ik dus gewoon , weer rustig tegen hem aan zeveren.
Van de schrik zou ik denk ik hem wel een tik of een keer hard krijsen!
Maar paard doet dit ook in ontwetendheid!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:07

Je zegt het zelf stef...
ze deed het niet expres....
Wanneer jij perongeluk iemand op de tenen staat, dan krijg je waarschijnlijk van die ander ook geen trap of mep...
En zou je die wel krijgen, dan zou je niet kunnen begrijpen waarom, misschien zou je sorry hebben gezegt, maar dat kan een paard niet.

Niet straffen dus Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, SentiBot en 38 bezoekers