Zou het dan toch hoefkatrolontteking zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Zou het dan toch hoefkatrolontteking zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 18:31

Intussen denk ik dus dat DC hoefkatrolontsteking heeft. Ze vertoont alle symtomen die overeen komen met hoefkatrol. Wat kan eraan gedaan worden en is dit het einde van het paard als ze dit krijgen?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:04

hallo,
Er kan wel wat aan hoefkatrolontsteking gedaan worden hoor. Het ligt er ook aan in welke mate ze het hebben.
Mijn zus heeft een paard en die heeft waarschijnlijk ook hoefkatrolontsteking en die loopt nu op speciale ijzers en dat gaat heel goed.
Wij weten trouwens niet zeker dat hij het heeft want we hebben geen foto´s laten maken.
groetjes lisan

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:20

Als ik jou was zou ik toch foto's laten maken.
Bij mijn paard dachten ze twee jaar geleden ook dat ze hoefkatrolontsteking had, zelfs bij de kliniek, tot er foto's gemaakt werden..
en bleek het een slijmbeursontsteking te zijn.

Maar idd met ander beslag is er al veel te doen, alleen topsport zal niet meer gaan.

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:58

Wij hebben dat zo met de dierenarts overlegd omdat wij geen vervoer hebben en dat we eerst een oplossing gingen zoeken.
Nu gaat het goed en als hij nou weer kreupel gaat lopen laten we foto´s maken.
Maar ik hoop dat dat niet nodig is.
groetjes lisan

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 22:25

Ik heb net met de DA gepraat en hij zegt dat het meer op Contracted Tendons lijkt. Ze heeft het nogal zwaar verduren gehad met haar achterbenen dat het mogelijk is dat ze al haar gewicht op haar voorbenen zette met gevolg dat haar tendons overbelast zijn. Ik zal heel binnenkort haar naar een andere DA brengen, want de eerste had blijkbaar geen behoefte om naar haar benen te kijken.
Hij sprak ook over OCD. Weet er eigenlijk maar heel weinig van maar zal toch uitzoeken wat het betekend zodat ik er een beetje meer van weet.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:40

DiamondCheckers schreef:
Ik heb net met de DA gepraat en hij zegt dat het meer op Contracted Tendons lijkt. Ze heeft het nogal zwaar verduren gehad met haar achterbenen dat het mogelijk is dat ze al haar gewicht op haar voorbenen zette met gevolg dat haar tendons overbelast zijn. Ik zal heel binnenkort haar naar een andere DA brengen, want de eerste had blijkbaar geen behoefte om naar haar benen te kijken.
Hij sprak ook over OCD. Weet er eigenlijk maar heel weinig van maar zal toch uitzoeken wat het betekend zodat ik er een beetje meer van weet.


Hier loopt net een topic over, dan kun je alvast een start maken met informatie inzamelen. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=78520

In ieder geval heel veel succes en sterkte met je paardje!

nathalie1

Berichten: 186
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: hoekse waard

Hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:25

Het is zeker geen einde verhaal.
Mijn paard was in utrecht afgeschreven.
Het is echt heel simpel om te voorkomen dat je paard geen hoefkatrolontsteking krijgt.
Als je meer wilt weten kun je me een prive bericht sturen.
Ik wil je graag mijn ervaring laten horen. Knipoog

Noah en Laika jullie zijn echt twee kanjers.
Mijn profiel is nu bijgewerkt met onze nieuwe aanwinst.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:04

DiamondCheckers schreef:
Ik heb net met de DA gepraat en hij zegt dat het meer op Contracted Tendons lijkt. Ze heeft het nogal zwaar verduren gehad met haar achterbenen dat het mogelijk is dat ze al haar gewicht op haar voorbenen zette met gevolg dat haar tendons overbelast zijn. Ik zal heel binnenkort haar naar een andere DA brengen, want de eerste had blijkbaar geen behoefte om naar haar benen te kijken.
Hij sprak ook over OCD. Weet er eigenlijk maar heel weinig van maar zal toch uitzoeken wat het betekend zodat ik er een beetje meer van weet.

Ik moest even opzoeken wat 'contracted tendons' zijn.
Volgens wat ik vond zijn dat pezen die niet meegegroeid zijn met de
botten van een te snel groeiend veulen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Boris, elin2412, ingvdh, Janneke2, nadcha, YandexBot en 46 bezoekers