Groot onderhoud +verslagje tandarts

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Groot onderhoud +verslagje tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 19:07

Tjeeee Tinka moet het wel verduren de laatste tijd.
Binnen nog geen anderhalve week is de hoefsmid geweest, worden ineens de hoefjes geteerd en wordt ze elke dag ingesmeerd met mokzalf.
Volgend weekend wordt ze helemaal gewassen en dan gaan we de manen trekken, ondertussen wordt regelmatig de staart ingesmeerd met Cribox in de hoop dat de staart nu eindelijk met rust gelaten wordt zodat die kan gaan groeien en morgen moet ze naar de tandarts voor het eerst in 12 jaar. Dat wordt dus vroeg opstaan voor mij Gaaaap omdat de tandarts op de stal van Pliva komt en ik daarheen moet rijden. Ruim 10 kilometer.
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden }>
Laatst bijgewerkt door Cody op 05-10-02 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 08:44

Boos! vandaag moet ik dus zo'n 23 km te paard rijden voor de tandarts...
en het PLENST Boos!
Plus dat ik nog 10 km moet fietsen heen en terug om bij Tinka te komen Haha! Met zadel, hoofdstel, cap en andere dingetjes op de fiets

Dus ik denk dat ik straks zeg maar een beetje doorweekt ben

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 17:05

Vandaag in de regen opgezadeld en met regenpak aan en cap op op pad gegaan. Omdat we nu een heel andere kant op gingen dan normaal was ze wat aan het snurken en dribbelen maar ze heeft zich prima gedragen.
Na 1,5 uur stappen en af en toe een drafje kwam ik op de stal van Pliva aan. Tinka werd door iedereen even bewonderd (vooral het koppie viel erg in de smaak ) en toen heb ik haar in Pliva d'r stal gezet.
Plief stond nog buiten in de stromende regen.
Een paar boxen verder stond een IJslander enorm idioot te doen bij de tandarts maar Tinka zag alleen maar die bak met muesli (krijgt ze anders nooit! mmmmm Vork ).
Nadat iedereen even had geluncht zou Tinka aan de beurt zijn maar mijn zus had haast dus Pliva mocht even eerst. Ze begon zo braaf maar later probeerde ze elke keer de box uit te denderen toen de tandarts bezig was.
Toen mocht Tinka. Ze was nog nooit bij de tandarts geweest dus ik wist niet wat ik kon verwachten maar ze vond de tandarts zo lief, ze moest gelijk met hem knuffelen toen ze in de box stond. Lovers
Toen kreeg ze de ijzerwinkel in haar mond (die de mond openspert) en toen heeft de tandarts even gevoeld hoe haar gebit eruit zag.
Hij schrok ervan, enorme haken van bijna 3 cm aan beide kanten!! Had hij nog niet vaak meegemaakt en hij had er een zwaar hoofd in dat hij het weer netjes zou krijgen. Ook had ze aan de binnenkant van haar wangen een wondje zitten door die haken en ze stonk verschrikkelijk uit haar mond toen hij bezig ging, zat tegen een ontsteking aan. Ik heb ook nog even in haar mond mogen voelen hoe groot die haken waren.
Maargoed, hij ging aan de gang en ze bleef zo ontzettend rustig, ze had haar oogjes op mij gericht, oortjes naar voren en heeft geen stap verzet. Ik had het halstertouw gewoon in een boogje hangen.
De tandarts is ruim een half uur aan het vijlen geweest voordat hij de haken eraf had. Met de anderen was hij steeds met 10 minuutjes ongeveer klaar. Het was dat Tinka zo rustig bleef zei hij, anders was het nooit gelukt om alles eraf te krijgen.
Superpaard, vond ie haar. Lovers (vind ik ook Haha! )
Zelfs nadat die ijzerwinkel uit haar mond was wilde ze nog even met de tandarts knuffelen, gek paard *LOL*
Daarna nog wat lekkers gegeven en weer opgezadeld voor de terugweg.
Ze was wel behoorlijk jolig daarna, moest misschien toch even de spanning eruit rennen dus we hebben een heerlijk stuk gedraafd en met een uurtje waren we alweer terug.
In de wei nog even bijna doodgeknuffeld Lovers en toen weer op fiets naar huis. Straks lekker een warme douche en droge kleren aan...
Ze kan er in ieder geval weer een jaartje tegenaan!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:44

Zo wat een verhaal Haha!
Wees maar blij met zo'n paardje zeg Haha!
Had je er zelf wat anders van verwacht dan??? (bijv. dat ze het heel eng vond enzo?)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:46

Wat fijn dat ze zich zo goed gedroeg!
Weet je nog hoe het met Sarah ging? Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 14:32

Ja dat weet ik nog.
En dat wist de tandarts nog, en Wim, en Astrid, en en en... Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 16:37

Fijn dat Tinka zich zo goed gedroeg Lovers Lachen Wel een stuk beter voor haar ook nu die haken eraf zijn Knipoog Hoeveel kostte de behandeling van de tandarts eigenlijk? *als ik vragen mag Knipoog*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 17:04

Een reguliere behandeling kost € 35,- maar de tandarts heeft Tinka een behandeling van wel € 80,- gegeven ongeveer zei hij, zo veel werk had hij er aan gehad. Maar omdat 't mijn paard niet was heeft ie me niet meer laten betalen Knipoog


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:58

Wat een fantastisch braaf paard joh! Als een paard dit toelaat heeft zij echt veel vertrouwen in de mensheid. Kaminka had vorig jaar ook enorme haken, vooral aan de rechterkant en haar wangen waren ook stuk. En het was niet eens zo heel lang geleden dat ze bij de tandarts was geweest, kun je nagaan....

Ik hoop dat je er in positieve zin wat van merkt bij het rijden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:16

wat braaf joh! Omar moet ook eens maar ik krijg de eigenaar niet zo 'gek'.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers