Wjerdo door het oog van de naald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Wjerdo door het oog van de naald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 12:31

Gister avond,

Kwam ik fijn doorweekd op de stal aan Boos! Eerst wilde ik Nikita ff rijden ) Maar ik hoorde steeds aan paard tegen de muur aan rollen, dus snel kijken wie het was, en natuurlijk had ik al een voor gevoel dat er iets met die etterbak Lachen was ( wjerdo= etterbak Haha! )

En ja hoor, wjerdo lag te rollen en gek te doen in de stal. Ik meteen de stal in, en kreeg hem niet over eind, zelf niet met een zweep Scheve mond
Ik wist dus genoeg, en zei tegen naomi ga snel de Da bellen.
Dat gedaan eindelijk met veel tik en ruk werk Wjerdo op zijn benen gekregen. Het geluid in zijn darmen was VEEEEEL te zacht, dus dat aan een soort van verstoppings koliek Scheve mond

Heeft naomi met hem in de bak gestapt, en de dierenarts kan 20 minutjes later. Heeft hem helemaal binneste buiten gekeerd, en hij zei het is idd koliek.
Op naar de wasplaats en daar haalde hij allemaal zand uit Wjerdo's darmen Verdrietig Een ernstige zandkoliek. Na laxeren, en een spuit voelde hij zich duidelijk beter.

Hij kan nog een paar dagen lichte koliek laten zien, en mag minimaal een maand niet naar buiten.

Ik vertelde dus voor dat de Da kwam (tegen de staleigenaresse), dat ik de DA moest bellen omdat Wjerdo koliek had. antwoord: Ja maar om 6 uur had hij nog niets, en het zal wel mee vallen , laat hem maar eerst in de bak, dan kijken wij vannavond nog wel even.

Als ik niet zo eigenwijs was geweest, of wanneer ik dus niet was gekomen, dan was Wjerdo nu wel dood geweest.
PFF dat is toch wel ff slikken na zo'n avond.

Heb nog even gebeld of het allemaal goed ging, en hij was al een stuk fitter,

Groetjes Lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:02

Wat een geluk dat het allemaal zo goed is afgelopen. En erg doortastend van jou hoor!!
Ik heb zelf nu al een paar keer gezien dat de DA erg laks was bij het constateren van koliek en het in actie zetten van vervolgbehandelingen. Met die dingen moet je als eigenaar altijd stront-eigenwijs blijven Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:57

jeetje zeg!
goed van je dat je zo eigenwijs was hoor!
hopelijk knapt ie gauw op!sterkte met hem!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:43

Jemig zeg... ik ben blij dat mijn stalhouder niet zo is.... Goed dat je zo eigenwijs bent, toch? Het is JOUW paard!!

Hoe gaat het nu met hem?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 13:33

gister avond was hij er een stuk beter aan, nog niet zoals hij normaal is, maar wel een stuk vrolijker.
Je merkt het meteen aan hem, veel dikker in zijn vacht op die 2 dagen tijd.
Eigenwijs is soms een slechte eigenschap, maar deze keer wel een goede ! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:35

Onze stalhouder is van zichzelf uit ook niet zo vlot met het bellen van een veearts bij koliek. MAar toen er laatst een paard was doodgegaan en er veel ophef over was geweest, is hij veranderd. Hij belt gelijk, het is wat de mensen willen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:43

Geef hem regelmatig een 'kuurtje' gekookt lijnzaad, gewoon een weekje elke avond een redelijke hoeveelheid eventueel door wat slobber of over de bix.
Dat houdt ze schoon en voorkom je deze narigheid als ze er zo gevoelig voor zijn.