Verven van schabrakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Verven van schabrakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 23:26

Ik heb een aantal schabrakken die nog lang niet af zijn, maar waarvan de kleur er echt niet meer uitziet. Zit er over te denken om ze te verven, 2 wil ik er zwart hebben (de ene is vergaan groen en de andere vergaan lichtblauw) en een donkerblauwe wil ik weer bijkleuren.

Iemand hier ervaring mee? Hoeveel moet je van dat spul gebruiken en hoe blijft het uiteindelijk? En blijft het spul niet achter in de wasmachine?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:30

Staat er precies op aangegeven hoeveel je nodig hebt Lachen
Voor een sjabrak gebruik ik meestal 1 pak en dan zou je er eventueel ook nog wel een shirt bij kunnen gooien ofzo.
Ik heb vorig jaar ook een groene zwart gemaakt.
Na gebruik van de verf de wasmachine een vol programma laten draaien (wel leeg), maar mijn ervaring is dat bij rode kleurstoffen er eerder restjes achter blijven.
Het blijft een hele tijd goed, het ligt wel aan het materiaal want synthetische stoffen heb je speciale verfpoeder voor nodig.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 08:51

Hey, ik was het ook al van plan, maar waar koop je zo'n verf? In het Kruidvat? Veritas?
Laatst bijgewerkt door visje op 07-10-02 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 08:57

Ik heb het gekocht bij de drogisterij, de DA is het geloof ik? (we hebben kruidvat, etos, trekpleister, DA binnen een straal van 500 mtr van elkaar zitten hier)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:16

zorg dan wel dat je de samenstelling van de stof van je sjabrak weet, hoe meer synthetisch het is, hoe teleurstellender het resultaat.

donkerblauwe en zwarte sjabrakken: de donker blauwe gooi ik in de wasmachine bij nieuwe blauwe spijkerbroeken... de zwarte sjabrakken bij nieuwe zwarte spijkerbroeken (heb 3 kids dus er zijn regelmatig nieuwe spijkerbroeken hierzo.........)

Moet eerlijk bekennen dat ik weinig last heb van verschoten kleuren.......
terwijl ik donkerblauwe sjabrakken had die al ik weet niet hoe oud waren.
Ik was ze regelmatig en dan op 30 graden met een gewoon hoofdwasmiddel..........
Ik laat ze dan ook niet in de zon drogen of langere tijd in fel zonlicht liggen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:25

Over het algemeen werken die pakjes idd heel goed en blijft er niets achter in je machine. Ik wil binnenkort ook wat verschoten dekjes verven, voor ik net als Ronald eindig met een zalmroze met een rood randje, die dus idd eerst rood was... Walgelijk gewoon.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:18

Naz:
noud er wel rekening mee dat waarschijnlijk de stiksels niet meekleuren en ik vermoed (maar dat weet ik niet helemaal zeker, hangt ook af van het soort weefsel) de randjes ook niet.

Zo heb ik 2 jaar geleden een leuk jasje gekocht van BR in de uitverkoop: het zit als gegoten, is lekker warm, maar knalrood. Ik heb het nooit durven verven omdat ik dus bang ben dat de stiksel gewoon rood blijven en dan loop ik nog erger voor gek...........

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:19

Vooral katoenen shabraks kun je prima "bijkleuren" met zulke middeltjes.
Mijn ervaring is dat ze na het verven nog wel wat kleur afgeven.
Op een bruin paard zul je daar waarschijnlijk niks van zien, maar mijn schimmeltje heeft op een regenachtige dag een keer zwaar voor paal gestaan.
Hij stond al op stal, maar z'n donkerblauwe dekje had ie nog steeds op Haha!
Na het verven nog een keer extra wassen is dus ook aan te raden !