Ow jee... Belofte maakt schuld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Ow jee... Belofte maakt schuld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 19:51

Ik heb mijn vriend beloofd dat ik een keer (uitgebreid) ga koken voor hem. Ik kan alleen echt totaal niet koken, dus als ik voor het eten zorg, dan gaan we of naar een restaurant, of ik flans wat simpels in elkaar met als gevolg dat hij het van me overneemt (hij kan wel goed koken). Niet echt wat dus!

Maar goed. Ik heb hem dus beloofd om een keer helemaal uitgebreid voor hem te gaan koken. Echt voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht dus. Ik wil het dan ook een keer heeeeel goed en uitgebreid doen, zodat ie me daarop niet meer kan inmaken (dat gebeurt nu nog wel eens over mijn kookprestaties.... Daarover wordt soms hartelijk gelachen.....)

En natuurlijk een romantische aankleding: leuk kleedje, kaarsjes, sfeervol achtergrond muziekje, enz...

Maar wat moet ik nou toch koken? Iets simpels moet het zijn, maar wel iets 'aparts' en origineels. Geen boerenkool met worst dus. Tips???

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:13

whaha mutsie boerenrookwordt nee joh.

Mischien van die taco's (soort pannekoeken) met van die saus erbij en doritos. Mischien een hartige taart ook erg lekker.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:52

Als hoofdgerecht zou je bijvoorbeeld gele rijst kunnen pakken en daarbij een heerlijke zalm met een verukkelijk sausje Lachen En als groente wat boontjes of worteltjes ofzo...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:32

Lachen voorgerecht: tomatensoepje (gewoon uit blik lekker makkelijk, of je maakt het zelf) Zelf maken: soepgroente, maggiblokjes, gehakt, basis voor soep tomaat, vermicelli, smaakmaker voor tomatensoep, van het gehakt balletjes maken (duh) en dan de instructies op het basis voor soep pak volgen.

Hoofdgerecht: Lachen wat ik laatst gemaakt heb: biefstuk/bieflap met champignonsaus. Biefstuk/lap kruiden met vleeskruiden geschikt voor biefstuk, in een hete geoliede pan doen, bakken tot je aan de buitenkant geen rood meer ziet.

Champignonsaus: gewoon een zakje saus kopen water toevoegen warm maken en over je vlees gooien.

Daarbij kun je aardappels poffen door de schil in te olieen en ze een half uurtje in de oven op de hoogste stand te zetten. (niet te grote aardappels) Daarna door de midden snijden en knoflooksaus eroverheen.

Salade, gewoon sla met wat komkommer, tomaatjes, ei of wat je maar lekker vind en slasausje erbij.

Toetje, vanilleijs met fruit en slagroom, of met chocoladesaus.

Eet smakelijk Lachen

En dit MOET je lukken, ik kan ook niet koken maar dat kan ik wel maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 00:20

Ga gewoon naar de de winkel van de Echoput aan de Koninginnelaan.
Koop daar voorgerecht en hoofdgerecht, loop vervolgens door naar Maassen voor het nagerecht.
Thuis alles in schalen doen en volgens de aanwijzingen opwarmen.
Het kost wat maar dan heb je ook een echte Michellinster maaltijd, en het is niet al te ingewikkeld Vork

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 07:50

carpaccio vooraf:
dun gesneden ossehaas met olijfolie, parmezaanse kaas en kappertjes

hoofdgerecht:
kalfsvlees in witte wijn roomsaus met tagliatelle (vlees en uitje bakken, witte wijn, slagroom en kaas toevoegen) serveren met tagliatelle
gegrillde tomaten (tomaten door midden, balsamico azijn, provencaalse kruiden, peper zout en feta erover, 20 minuten onder de grill)
salade naar keuze

dessert:
tropische bananen (of ananas uit blik)
fruit in een ovenschaal, bruine suiker, roomboter, cointreau en sinaasappelsap erbij, even inde magnetron en klaar

mocht je hiervan de preciese recepten willen hebben hoor ik het wel