Help ! Vlechten!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Help ! Vlechten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 17:42

Morgen moet ik weer en nu moest ik het echt zelf doen nadat er 2 keer voor me gevlochten was door anderen. Maar ik ben er niet voor in de wieg gelegd hoor.......Ik ben te ongeduldig, Mirage stond voor geen meter stil, irritatie alom en ik reageer het op haar af, oef, fout....... Boos!
dus ik weer boos op mezelf en ga maar door.

Ik heb hier dus gewoon GEEN gevoel voor. Als anderen het doen bekijk ik het, en denkik "dat kan ik ook" nou mooi niet dus......
het zit er nu in, maar ik voel mezelf ECHT voor gek lopen morgen, ik schaam me er eigenlijk een beetje voor zelfs........
Eerst een keer had ik veel kleine gedaan, dat zag er niet uit, nu dus redelijk dikke maar daar viel ook niet veel eer aan te behalen.

Kortom; Help, TIPS, wie heeft die?
Mirage heeft erg dikke onregelmatige manen, een dikke manenkam en totaal geen arabierenmanen dus.....

hoe doen jullie het of hebben jullie tips?

Thanks alvast
Ingrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:44

ik vlecht altijd met naald en draad. Dat is echt een stuk makkelijker dan dat gevrot met stiekjes. Bovendien blijven genaaide knotjes wel een dag of 3 mooi. Ik vind zelf dat genaaide knotten er mooier uit zien dat elastieke knotjes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:02

Je zou eigenlijk als eerste moeten beginnen met de manen gelijkmatig te trekken / knippen oid.
Een paard met ongelijke manen is een ramp om in te vlechten, zeker voor een "beginner".
Verder is het echt een kwestie van veel oefenen en goed kijken hoe anderen dit doet.
Oefening baart in dit geval echt kunst !!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:49

ik kon het eerst ook niet maar toen deed mijn moeder het altijd en op een gegeven moment moest ik het zelf doen! in het begin zag het er echt niet uit joh maar naar veel oefenen kon ik het heel goed.
met naald en draad vind ik wel veel mooier maar ik heb geen idee hoe je dat moet doen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:06

Je moet iig de manen gelijk trekken. En dan ook op zo'n manier dat de manen overal even dik zijn. Daarna kun je pas mooie vlechten maken.

Verder is het een kwestie van oefenen, veeeeeel oefenen. Ik doe het altijd met stiek. heb een tijdje met naald en draad gedaan, maar dat zag er niet uit. Misschien kun je dat eens proberen? Dat dat beter gaat?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:17