Kosten uit het water halen pony door brandweer????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Kosten uit het water halen pony door brandweer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 19:28

Eigenlijk stond ik er nooit echt bij stil, maar werd vandaag toch geconfronteerd met deze vraag.
Ik werd zojuist gebeld door iemand die mij vertelde dat één van haar pony's was uitgebroken en nu in een sloot dreigde te vallen. Aangezien ik op dit moment aan huis gekluisterd ben kan ik niet even komen helpen, maar heb enkele tips gegeven. En tja, wat te doen als die pony toch in de sloot beland? Dan bel je toch gewoon een boer of de brandweer? Nou nee, over dat laatste was geen twisten mogelijk, dat zou teveel kosten. Dan konden ze nog beter verzuipen. Verward

Om verder even niet op het verzuipen gedeelte in te gaan... weet iemand wat het nou eigenlijk kost als je de brandweer op trommelt voor zo'n reddingsoperatie? Dat vraag ik me nu toch eigenlijk wel af.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:31

De prijs durf ik niet te noemen.. Ik vrees wel dat het duur is!
Maarja, dat heb je normaal toch wel over voor je trouwe viervoeter..

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:32

Eén van mijn hengsten is dit jaar 2 keer door de brandweer uit de sloot gehaald en dat koste me niets.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:34

Voor zover ik weet krijg je daar echt geen rekening voor. De brandweer is er om mens en dier te redden, dat wordt al van je belastingcentjes betaald.

Wij hebben ook eens een merrie in de sloot gehad (al weer een paar jaartjes terug), maar we hebben nooit een rekening gehad. Kijk als er vermoedens zijn, dat je je paard express de sloot in hebt gejaagd dan kan ik me voorstellen dat ze nog proberen om de kosten voor de uitruk bij jou te verhalen. Ik denk alleen niet dat veel mensen d'r paard voor de lol de sloot in jagen om het dier er vervolgens door de brandweer te laten redden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:23

Mijn paard is ook wel eens door de brandweer uit de sloot gehaald, het halve korps was ervoor opgetrommeld. Mensen proberen je op te fokken met verhalen dat je dat moet betalen, maar ik heb nooit een rekening gehad hoor.

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:26

bij mij zijn ze ook gekomen toen ze in de sloot lag, en net voor de ze er waren kregen we haar eruit en dat koste ook niks, en pas geleden bij ons op stal was iemand met pony en al in de sloot beland en die was er ook voordat ze kwamen er al uit en dat kosten ook niks

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:21

Navy heeft ook in de vakantie vorig jaar in de sloot gelegenn ,dat koste niks....

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:26

idd , brandweer valt geloof onder een of andere sector die je al met de belasting betaald.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:28

IK weet het niet. Zou me op zo'n moment niets kunnen schelen. Als het nodig zou zijn zouden ze gewoon gebeld worden.
Vorig jaar is onze Max verdronken en hier is geen brandweer aan te pas gekomen omdat we het met de hand hebben kunnen redden. Het mocht helaas niet baten.......

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:32

Een paard dat ik verhuurde aan een meisje is 2 jaar geleden in een wildrooster vast komen te zitten.Al het werk dat toen verricht is, was gratis.We hebben later nog wel een paar kratjes bier gebracht en hebben datzelfde paard in december voor het sinterklaasfeest voor de kindertjes van de brandweer gebruikt.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:19

Bij ons in de buurt staat een paard dat regelmatig een duik neemt. De regel is volgens mij dat het de eerste keer gratis is, en je als het vaak gebeurt moet gaan betalen (want dan heb je duidelijk bijv je omheining niet in orde)
Paardje had dus elke keer een andere naam Knipoog

Hoe veel het dan kost weet ik niet..

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:37

Mijn mannetje heeft afgelopen zomer ook twee keer zwemles gehad en is er alletwee de keren door de brandweer uitgehaald. Beide keren zonder kosten.
Zolang het vrijwillige brandweer is kost het je niets; met vaste korpsen ben ik er niet helemaal zeker van.

In ieder geval altijd de brandweer laten komen als je het paard / pony er zelf niet uit krijgt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:40

Wow dat valt me dan echt weer mee dat daar niet voor betaald hoeft te worden!
Maar zoals Dennis al zei, als het nodig is dan is dat wel het laatste waar ik aan denk!

(*dat zien we achteraf wel weer, extra baantje ofzo Schijnheilig *)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:43

Ik kan me best wel vorostellen dat het gratis is. Maar wat ik mij afvraag:

Hoe komen al die paarden in de sloot? Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:44

Is er niet effe ene buurman met tractor die ze er uit kan trekken?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:51

Mijn buurman was brandweerman in Groningen en die waren al blij dat ze konden uitrukken voor het een en ander
hij zegd altijd: met die rookmelders en de huidige bouwvoorschriften is er nog maar weinig dat wil branden (hij bedoeld groot vuur er mee)

Hij was dus beroeps.
Kosten voor het uitrukken, uit het water halen etc = niets. Tenzij het een fake melding is/was, dus er heeft nooit een paard of koe of wat anders in de sloot gelegen.....

hetzelfde geld voor de ambulance, laat je die voor niets (=gein) uitrukken kost het geld, maar komen ze en het is niet meer nodig = gratis.

En de politie, 1 van jullie nooit een keer politie gebeld voor het een of ander en ooit een rek. gekregen??????????????????????

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:52

Alane:
sorry dat ik vervelend ga doen, maar een vriendin is ooit van een paard afgelazerd en door een ambulance opgehaald, maar dat heeft wel degelijks geld gekost, aleen wordt dat vaak wel weer (gedeeltelijk?) vergoed door het ziekenfonds denk ik.

ennuh: laat de duitse politie maar niet komen als je paarden op straat lopen (vrienden van mij huren een stuk land in duitsland (net over de grens) waar jongen paarden lopen), want je krijgt een gepeperde rekening hoor!
Ik weet niet hoe dat in nederland is.

en Piaffe:
soms is het overmacht, laten we het daar maar op houden, goed!?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:30

[quote="Alane"]
hetzelfde geld voor de ambulance, laat je die voor niets (=gein) uitrukken kost het geld, maar komen ze en het is niet meer nodig = gratis.
quote]

IHeeft niks met paarden te maken maar wel even een opmerking.
Ik ben begin dit jaar van de trap gevallen. Het leek allemaal vrij ernstig, nek in rare vorm ( wat ik gehoord heb) en kon niks meer bewegen. Op advies van de dokter een amculance gebelt. Ongeveer 3 weken later kreeg ik een rekening voor het uitrukken van de ambulance en die was schrikken ( zo'n 500 euro) , ik kon het wel terug halen van mijn verzekering, maar de rekening krijg je wel degelijk!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:57

vind ik vreemd....
Wij zijn particulier verzekerd en de ambu is helaas dit jaar meerdere keren hier geweest en nog nooit een rekening gezien of gehad..........
En wat ik bedoelde met gratis, ze zullen heus wel ergens door betaald worden (lang leve de ponsplaatjes) maar ik heb echt nog nooit een rek. gezien, terwijl de rekeningen van het oponthoud en de operaties van het ziekenhuis gewoon hier komen en wij die zelf moeten declareren bij de verz.maatschappij.

Mijn schoonvader is ziekenfonds verzekerd en ook al een paar keer opgehaald door een ambu (zou bijna denken dat onze familie een strippenkaart heeft) en ook nog nooit een rekening gekregen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:25

5 jaar geleden lag mijn verzorgpony in de sloot, is er door de brandweer uitgehaald, koste niks

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:44

Hoi

Een paar jaar geleden is bij ons een pony in de sloot terrecht gekomen, de brandweer was zeer snel te plaatsen en heeft gratis geholpen, zat bij de gemeentebelasting in zeiden ze, en mede omdat de heining in orde was, mensen die hun weiland slecht omheind hebben of door hun eigen toedoen dit soort gevallen veroorzaken krijgen het niet vergoed, dat is tenminste wat de brandweer en politie ons toen der tijd verteld heeft.

gr. cissie

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:03

heb er net stuk op tv over gezien maar brandweer en politie brengen niets in rekening voor het redden van mensen en dieren...
dus als er wat gebeurt met een paard in de sloot gewoon de brandweer bellen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 00:16

Je kunt trouwens maar beter de brandweer bellen, die weten wat ze doen moeten. Heel veel mensen denken dat ze weten hoe ze een paard uit de sloot moeten halen, maar soms blijkt dat ijdele hoop te zijn. Bij onzekerheid of complicaties kun je beter de brandweer bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 07:11

Zoals ik het weet. Rukt de brandweer uit voor hulp, kost het niets. Wordt de brandweer voor loosalarm geroepen omdat het zo leuk is en spannend (komt steeds vaker voor) krijg je de rekening gepresenteerd.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:11

6 jaar terug, pony op hol, tegen auto, auto total loss, pony in sloot. Brandweer heeft pony eruit gehaald, geen rekening gehad hoor. Pony is wel overleden. overige kosten zijn door verzekering betaald (zonder dat iets of iemand een zgn. ruiterbewijs had)