Magertjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Magertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:40

Mijn lieve haflinger wordt redelijk mager. Bijvoeren met biks is niet zo'n goed idee, omdat ze daar echt hyper actief van wordt! Frusty
Ik geef nu dus heel veel hooi. Maar dat eet ze meestal niet helemaal op! Hebben jullie nog suggesties wat ik kan bijvoeren, maar waar ze geen energie van krijgt!? Slobber!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:45

Er zijn verschillende soorten bix in de handel.
Pavo 1000 is een brok waar erg veel energie in zit maar waar een paard niet fel van wordt. 2 kilo van die brok per dag moet meer dan genoeg zijn om je pony wat vetter te krijgen.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:56

als ze het hooi niet helemaal op eet dan kan ze zich misschien niet helemaal lekker voelen of zo.
maar wat jippie ook zegt er zijn allerlei soorten bix of bijvoorbeeld speciale dik maak voer.
suc6 ermee!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:04

Van mais schijnen ze ook wel dikker te worden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:22

Ik zweer echt bij maismeel!!!!!
Mijn pony was plotseling heel erg mager en dof in de vacht. Vitamine erin gestopt en maismeel bij gaan voeren, dat voer ik nu nog steeds en ze ziet er weer super uit. Binnen een korte tijd zag ik al verschil.
Echt maismeel vind ik dusecht super. Haha! En het is goedkoop, 3 euro voor een KG geloof ik.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:55

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:58

Nathalie schreef:
Echt maismeel vind ik dusecht super. Haha! En het is goedkoop, 3 euro voor een KG geloof ik.

goedkoop Verward
25 kilo Pavo 1000 kost nog geen €9,- Met maismeel moet je idd vitaminen bijvoeren, anders worden het rantsoen te eenzijdig.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:18

Maismeel voer je toch bij? Naast de brokken die het dier normaal krijgt? Waarom wordt het rantsoen dan te eenzijdig?

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:38

Die van mij staat nu dus op extra hooi. Kijken of ze er dan weer wat voller uit gaat zien. Die van mij glimt overigens als een tierelier. En ze voelt zich ook tiptop. DWZ ze gedraagt zich als een jolige meid. Ik heb verschillende mensen gevraagd, want ik voelde me toch ietwat schuldig omdat ze zo schraal uitzag., maar iedereen zei hetzelfde: nee, hoor, jou paardje is prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:33

Als je mais als bijvoer gebruikt is het OK maar ik kreeg de indruk dat deze pony helemaal geen brok krijgt omdat er wordt geschreven dat de pony van biks te heftig wordt.

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 16:14

Neehoor ze krijgt wel gewoon biks, 1 kilo per dag en daarbij voeren we ook nog muesli dus daar ligt het niet aan. Wormenkuur krijgt ze gewoon elke 6 weken. Het is dus gewoon een actief beestje en daardoor is ze wat mager, maar hoe meer ik biks ga voeren hoe actiever ze wordt en dat is niet echt de bedoeling. Verder zit ze gewoon super in dr vel en glimt ze als een tierelier! Haha!
Ik ga zeker weten het mais proberen! Bedankt voor de reacties!