verwend...?!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

verwend...?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 22:23

Toen ik er eens over na dacht (beetje na het lezen over het topic van boktsnob,ook al is dat heel wat anders met paard) vond ik eigenlijk dat m'n fret wel een beetje heel erg verwend was,want:

*ze heeft een eigen slaapkamer,
maar dat doen we meer omdat anders de hele woonkamer naar fret ruikt,en omdat fretten elke dag 3 uur los moeten lopen en dat kan nu mooi daar,en omdat Kaylee het leuk vind om in hakken,tenen en kuiten te bijten hoeven wij nu niet meer met de hele familie op de bank met de voeten omhoog te zitten Haha!

*in haar kamer heeft ze een zandbak en er was een zwembad,groot woord,want het was gewoon de onderkant van een caviakooi met water,maar dat vond ze eng,dus das nu weg.

*haar kamer staat verder vol met klimdingen en speelgoed.

*voor het wandelen heeft ze twee tuigjes en een halsbandje,en voor als het donker is twee reflecterende halsbandjes,k heb in ieder geval reserve Haha! .

*'s Nachts zit ze in haar kooi,een grote frettenkooi,maar die is tijdelijk omdat ik komende winter samen met m'n moeder zelf een frettenhok ga maken met de afmetingen van een groot kippenhok.

*Als voer krigt ze speciale frettenbrokjes vermengd met kattenvoer,voor een goede huid of zoiets,van Royal Canin of zo'n ander merk,en natuurlijk vitaminepoeder er door heen.

*In haar kamer staat een poepbak waar ze in poept en plast,maar als ze aan de andere kant van de kamer is is dat te ver weg,dus zoekt ze zelf een mooi hoekje uit,wat een paar meter dichterbij is,wat er voor heeft gezorgt dat ze inmiddels vier poepbakken heeft.

*ze heeft de wereld aan honden en kattenspeeltjes,terwijl ze op de meesten na een half uurtje al uitgekeken is.

Maar aan de andere kant had Kaylee het wel een beetje nodig,want ik heb haar een week of zes geleden uit de opvang gehaald,helemaal mager en met kale plekken.De opvang had haar namelijk bij mensen weg gehaald die haar heel erg verwaarloosden en ze was daarom heel erg ziek
geweest.En toen ik haar kreeg was ze nog steeds hardstikke lief tegenover mensen,ze bijt nooit. (alleen spelen wat ik eerder dus vertelde)
Dus ik vond dat Kaylee wel een beetje verwend mocht worden want vreemde mensen vind ze wel wat eng enzo.

En wat die kamer betreft,dat blijft ook niet zo,het is tijdelijk,maar kan wel een half jaar duren.Want fretten ruiken best wel voordat ze gecastreerd zijn en Kaylee is net gecastreerd,en wanneer ze minder stinkt gaat ze er weer uit,maar ze doet nog hard haar best Haha! .

Mijn zusje en ik slapen nu op de zolder,is ook wel gezellig hoor.
Kaylee zit op de kamer van m'n zusje,en ik slaap erbij omdat ze niet alleen durft,maar het is wel gezellie. (voor tijdelijk dan Vingers aflikken )
Want mijn kamer was er niet geschikt voor.

Maar wat vinden jullie er eigenlijk van.
Eigenlijk is het wel wat erg he?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 08:48

Tsss wat een verwende fret, zeg! Knipoog

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:39

En als er nog een Fretje bij komt is het allemaal heel gezellie!

Mij ratten zijn niet echt verwent:

*Ze zitten met ze tween in een kooi voor eigenlijk 6 ratten.

*Ze krijgen iedere dag wel een snoepje

*Iedere dag aandacht en even lopen met het riempje Knipoog

*En ja voor de rest een schone kooi en iedere dag water en drinken.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 10:33

Voorlopig kan er niet een fretje bij,want door alles wat ze dus heeft meegemaakt,kan ze niet zo goed tegen vreemde mensen EN fretten,over een jaar komt er misschien wel 1 bij,maar voorlopig wil ze dat zelf niet.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:40

wat een verwend kreng...........

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:44

zozou ik ook wel willen leven zeg
hoezo verwend Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:33

jeetje wat een verwende fret! zijn fretten eigelijk leuke huisdieren? en heeft elke fret nodig wat jouw fret allemaal krijgt?? ander kan k het wel vergeten om een fret te krijgen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:36

Fretten stellen ook een kuikentje wel op prijs om te eten...
maar na een kwartier weghalen he, anders verstopt ze de rest om later op te eten, als ze het ooit terug vind .... iiieeuw.
Heeft ze ook een apart bakje in haar kooi met kattengrind?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:54

waarom wordt een dier verwend genoemd als het een zeer goede behandeling krijgt? als mensen neit bereid zijn om tot het uiterste te gaan voor een dier waarvoor ze ZELf gekozen hebben om het in huis te halen, moeten ze er niet aan beginnen. Een dier vraagt er niet om, om gekocht te worden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 10:06

Volgens mij eten fretten geen levend vlees.Als je ze in een kippenhok zet doden ze waarschijnlijk wel kippen omdat dat in hun jachtinstinct zit,maar fretten zijn gedomesticeerd,en hebben zelf dus nooit in het wild geleefd,daarom weten ze niet wat ze met een gevangen prooi moeten doen.En ze heeft een idd een bak met grit waar ze poept en plast.

En Ditta,nee een fret heeft het niet allemaal nodig.DAt Kaylee een eigen kamer heeft is dus om de stank,maar veel fretten stinken niet meer als je ze laat helpen,Kaylee is net geholpen (gecastreerd) en dan is de geur niet meteen weg,dus daarom is ze daar nu even.Wel moeten ze elke dag drie uren los lopen,dat doet Kaylee nu dus gewoon in haar kamer,maar daar moet je dus ook voor kunnen zorgen.Je kunt ook een klein deel daarvan vervangen door elke dag met je fret te wandelen,buiten.
Zandbak en zwembad hebben ze niet nodig,is alleen leuk.
Wat ze wel nodig hebben is een ruime kooi,speciaal voor fretten,want die voor ratten en chinchilla's zijn vaak nog klein,maar een ruime chinchillakooi kan ook,met speeltjes erin.Dat kunnen gewoon simpele dingen zijn zoals een flesje met kraaltjes ofzo.
Fretten kunnen ook gewoon kattenvoer eten hoor,maar vaak poepen ze dan meer omdat ik kattenbrokken ook best veel dingen zitten die ze niet nodig hebben en dus weer uitpoepen.Neem dan geen blikvoer en als er vis in zit kan de poep daar meer van gaan stinken.
Kaylee krijgt frettenvoer,omdat daar alles in de goede samenstelling inzit,en het voer is wel belangrijk omdat de voorouders gewoon wild vlees eten,en de fret nu brokjes krijgt.Daarom geef ik frettenvoer,maar dit kost wel wel veel,en kattenbrokjes zijn op zich ook goed.

Ik vind fretten hele leuke huisdieren,maar je moet niet zomaar een fret nemen.Ga dan wel eerst bij een opvang ofzo kijken,want veel mensen die en fret nemen vinden em na een tijdje niet meer leuk.
Want het zijn niet altijd makkelijkle diertjes,omdat het dus roofdieren zijn.
Als je een goed opgevoede fret uit een opvang haalt,geeft dat bijna nooit problemen,ook niet als je nog nooit een fret hebt gehad,want daar kennen ze het karakter van de fretten en zoeken ze een lieve voor je uit.
Maar dierenartsen kunnen duur zijn met fretten,oppas is soms moeilijk te vinden in de vakantie en ze kunnen stinken.En ze moeten elke dag even los lopen.Maar er zitten ook veel voordelen aan een fret.Ze zijn zindelijk,mooi,grappig,zitten een deel van de dag in hun hok,en ze zijn heel lief.Als je fret jou kent,is ie echt ontzettend tam.Mijn fret loppt bij mij broek op omhoog zodra ik haar kamer binnenkom.
Maar denk er maar eens over na,maar ga wel eerst er over lezen en kijken bij mensen die fretten hebben voordat je er eentje koopt.Ik heb trouwens een spreekbeurt gemaakt over fretten voor m'n zusje.Die staat in me bestand,ik kijk wel ff of ik em voor je kan PB en.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:20

Hoi Lindy, bedankt voor je verhaal en ik snap nu wat meer van fretten, k ben van plan er 1 te kopen maar daar denk ik nu nog wel even wat meer over na!

oh jah sorry dat ik offtopic ging!