waarom twee interessante onderwerpen sluiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

waarom twee interessante onderwerpen sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 23:58

Ik en met mij velen, volgde met veel interesse de topics over hoefkatrol en tyingg up geen penny verhalen maar stevige discussies
maar ze zijn opeens gesloten waarom en waar kunnen al die geinteresseerden nu verder???

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:08

JA het is erg jammer dat zulke interessante discussies worden afgesloten, ook al ontwikkelen ze zich in een wat andere richting!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:16

Citaat:
sarabande



Berichten: 230
Woonplaats: noord limburg
Geplaatst: 05-10-02 23:58 Onderwerp: waarom twee interessante onderwerpen sluiten

--------------------------------------------------------------------------------

Ik en met mij velen, volgde met veel interesse de topics over hoefkatrol en tyingg up geen penny verhalen maar stevige discussies
maar ze zijn opeens gesloten waarom en waar kunnen al die geinteresseerden nu verder???
_________________
alleen een domme denkt dat ie wijs is

Naar boven


fabienne



Berichten: 997
Woonplaats: vlakbij Nijmegen
Geplaatst: 06-10-02 00:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

JA het is erg jammer dat zulke interessante discussies worden afgesloten, ook al ontwikkelen ze zich in een wat andere richting!
_________________

Naar boven




Och moet je niet druk over maken.

Bokt bestaat uit een grote groep van de EO jongerendag.

En zij bepalen wat goed is op BOKT.

En verder is er een grote groep die nerveus worden en s'nachts niet kunnen slapen wanneer ze er aan denken dat hun lief paard/pony waarschijnlijk ook die enge kwalen kan hebben.

Dus afsluiten die hap. : Huilen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 02:57

Ik snap het ook niet erg. Zeker bij het topic over tying up ging het weer helemaal de goede kant op.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:05

Ten eerste: ik ben niet tegen stevige discussie
Ten tweede: ik ben (en zal nooit worden ook) lid van de EO
Ten derde: beide discussie gingen al een aantal pagina's off topic.
Ten vierde: medisch is voor medische zaken, niet voor rijtechnische
Ten vijfde: Beide discussies waren al gemaand om on topic te blijven
Ten zesde: start dan een nieuwe discussie onder de juiste noemer
Vriendelijke groet, Jantien.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 15:00

Tying up een rijtechnische kwestie????????
Hoefkatrol rijtechnisch??????? Volgens mij zijn de meeste mensen het er altijd nog wel mee eens dat dit beide wel degelijk medische items zijn en geen rijtechnische!!!!!!!!!!!
Tenzij je bedoelt dat je alle blessures en ziekten die een paard kan krijgen door het rijden rijtechnisch wil noemen........maar of dat nou juist is?

Bovendien zie ik echt niet waar het topic over HKO zo erg off-topic ging????
Door mijn stelling in mijn beginbericht zijn voor dit topic HKO en Antoine de Bodt onlosmakelijk aan deze discussie verbonden. Ik blijf erbij dat met name het topic HKO ten onrechte is afgesloten, maar eigenlijk vind ik dat van beide topics.

Ook de zijwegen over voeding moeten in een topic over tying up besproken worden, je moet eerst normale voeding snappen voordat je kan gaan bekijken hoe het werkt bij ziektebeelden.

Ik zou dan toch nog graag zien dat de sluiting alsnog ongedaan wordt gemaakt!

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:52

De reden waarom de topic werd afgesloten over HKO vind ik ook wat makkelijk
Citaat:
Ik vind deze discussie niet meer "medisch" waardig, het gaat al zeker de laatste twee pagina's over meneer AdB. Op zich prima, maar daar is medisch niet de plek voor.


Inderdaad ging die topic "weer" vooral over Antoine De Bodt. Maar om dan te zeggen dat dit niet thuishoort op "medisch", tja 't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Uiteindelijk gaat het over een rijkunstige opvatting van een medisch probleem. Zo past het natuurlijk nergens thuis, noch in rijkunstig, noch in medisch.

En er zijn hier op Bokt veel mensen die graag hun mening hierover kwijt willen, pro en contra. Het is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp, met vurige voor en tegenstanders. Ik vind inderdaad dat de topics te snel gesloten worden, het gaat er naar mijn mening nog altijd voldoende beschaafd aan toe. Het is ook niet altijd mogelijk om de discussie constant te volgen, en als je dan éénmaal de tijd hebt gehad om alles door te lezen, dan blijkt dat je geen reactie meer kan plaatsen. Een beetje jammer.

Maar uiteindelijk zijn het de moderators die beslissen. Ongelukkig vind ik wel als een moderator die aan de discussie deelneemt en zelf een uitgesproken mening heeft op eigen initiatief een discussie sluit.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:26

Ik ga nu vast ook even off-topic, maar Troef brengt het wel heel zwart/wit. Als je er niet van kan slapen kan je A. gewoon dit onderdeel van bokt niet bezoeken of B. je paard gewoon in de gaten houden. Wat maakt het jou uit of iemand 20 keer de veearts voor niks laat komen? Mijn all-time-favourite: je kan de arts beter een keer te veel als een keer te weinig laten komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:59

Ik ben het hier ook niet mee eens. DAarbij zijn bij medische zaken TECHNISCH rijden vaak oorzaak of juist oplossing. Soms is dit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik vind het zeer onterecht dat die topic gesloten is. De argumenten kloppen niet.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:36

Na het lezen van jullie protesten en het (nogmaals) doornemen van de beide topics heb ik het HKO onderwerp weer geopend. Hierin hebben jullie gelijk, het gaat wel degelijk over HKO. Ik heb kennelijk een aversie tegen ja-en-nee roepen over meneer AdB (het is meestal zo oeverloos) maar dat valt hiet toch wel mee (behalve pag 2 of 3, maar de discussie is al verder gegaan).
Het topic over medicijnen bij tying up blijft gesloten. Dat is namelijk begonnen met de vraag of preventief gebruik van medicatie nut heeft in het voorkomen van tying up bij een paard dat daar gevoelig voor is. De discussie gaat echter over hoe voeding en prestatie aan elkaar gerelateerd zijn. Dat is op zich ook interressant, maar doe dit dan niet in een topic waarin ervaringen worden gevraagd met een paard dat problemen heeft met zijn metabolisme en of medicijnen dan helpen.
Maar hierin is fabienne al een nieuw topic gestart, dus je voeding-discussies daar graag verder in.