Wie kent manege de GROOT in Egmond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Wie kent manege de GROOT in Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 21:11

Wie kent die manege ook, ben wel benieuwd. Was geloof ik ongeveer een kilometer van Egmond aan de Hoef.

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:35

die manege ken ik het is wel een leuke manege ekker dicht bij duin ga je je paard daar stallen of ga je er een leasen?

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:45

Ik heb 2 x een duinrit daar gemaakt toen ik daar op vakantie was. Er zit volgens mij direct daarnaast een andre manege

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:55

ja hij ligt naast mange de hoef die zijn minder soepel als groot of juist voorzichtiger net wat je wil

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:02

Ik ben er 1 keer geweest om in de zomer een keer een paard te huren voor een buitenrit. Ben er ook meteen weer weggegaan...De eerste hoeste, de tweede had een dik been, de derde een open schoft..Toen we aan het bedenken waren hoe leuk we het nog vonden kwam er een fries binnen, totaal over de zeik gereden, want die mensen hadden ineens gezien dat ze nog een kwartier hadden om thuis te komen en hadden de rest van de weg maar in galop afgelegd...Natuurlijk de schuld van diegene die het paard gehuurd had, maar naar mijn idee werkt verhuur aan Jan en alleman dat ook in de hand..

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:03

Ik ben er 1 keer geweest om in de zomer een keer een paard te huren voor een buitenrit. Ben er ook meteen weer weggegaan...De eerste hoeste, de tweede had een dik been, de derde een open schoft..Toen we aan het bedenken waren hoe leuk we het nog vonden kwam er een fries binnen, totaal over de zeik gereden, want die mensen hadden ineens gezien dat ze nog een kwartier hadden om thuis te komen en hadden de rest van de weg maar in galop afgelegd...Natuurlijk de schuld van diegene die het paard gehuurd had, maar naar mijn idee werkt verhuur aan Jan en alleman dat ook in de hand..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:10

Ik huurde er vroeger altijd paarden om de duinen en het strand mee op te gaan. Was op zich leuk, maar het blijft vreemd dat ze de paarden zomaar aan iedereen meegaven. Of je nou wel of niet kon rijden.

Weet niet of dat nog zo is....

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:31

hmmz wij gingen daar ook eeen buitenrit maken, maar we hadden wle begeleiding hoor? hadden jullie dat dan niet? En eigelijk wa shet mij wle bevallen.. Was een leuke rit en de paarden waren goed.. hadden niets eieglijk...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 14:38

wij zijn daar namelijk zondag met een buitenrit geweest, met de ponyclub. Over het algemeen liepen de pony's wel goed, aan het beging wat stijf. Maar er zater er ook wat tussen die aan de dunne kant waren.
Was ook wel benieuwd naar andere ervaringen. Er was een miemand van leiding van hun mee, en een van de onze club, voor een groep van ongeveer 17 ruiters.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:15

Ik heb vroeger bij de hoef gereden wat d'r naast ligt, leuke concurrentie 2 maneges naast elkaar Haha!

Ik weet voor de rest weinig van groot, je zag vaak een groepje paarden langskomen richting duin, veel mensen die gewoon even kwamen rijden terwijl bij de hoef de duinritten strenger gecontroleerd waren idd.

Ik ben erg benieuwd naar een duinrit van mijn huidige manege, de lessen zijn goed, duinrit heb ik er nog niet gemaakt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 20:06

bij de buren daar was het ook heel druk met lessen. Er ging ook toen wij terug gingen van hun een groep weg, maar wel met meer begeleiding. Stuk of drie.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:51

Ik heb er een paar keer les gehad, was niet echt slecht maar ook niet super goed. De lessen waren best wel vol en je werd niet echt begeleidt met opzadelen ed. Ze zeiden wel op wie ik moest maar als ik dan om een borstel of het zadel of zo vroeg dan zeiden ze, ja dat ligt ergens op stal. En ik maar zoeken, was daar natuurlijk voor het eerst. De paarden staan ook in stands, daar ben ik niet echt een voorstander van. Wel redelijke paarden, niet bijzonder, maar ook niet slecht. Ik heb daar nooit een duinrit gemaakt. De omgeving is wel heel mooi, ik ben er met mijn eigen pony op vakantie geweest.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 21:03

ja de omgeving was ook zeer mooi,
maar de zadels hangen daar nu achter het paard.
Maar een van die paarden beet ook, en dan sta je daarnaast in die stand }> . Maar de rit was verder wel mooi ja.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:19

Ik rij zelf op Manege de Hoef, lease daar een paard, Manege Groot is geen goeie maar ook geen slechte manege, en die concurrentie valt ook wel mee, ze sturen juist klanten naar elkaar toe(als je op De Hoef een paard wil huren terwijl je amper rijd word je naar de Groot gestuurd waar je wel een paard mee krijgt) Ik ben r 1 keer geweest om te rijden en toen werden er naar mijn idee iets te veel geslagen en geschopt

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 22:01

nee zo slecht was het ook niet hoor. en we werden gelijk naar de andere manege gestuurd, we waren eerst bij de verkeerde. Maar bij De Hoef was het ook best druk. Bij de Groot trouwens ook wel.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 22:02

nee zo slecht was het ook niet hoor. en we werden gelijk naar de andere manege gestuurd, we waren eerst bij de verkeerde. Maar bij De Hoef was het ook best druk. Bij de Groot trouwens ook wel. Het was ook wel lekker weer, dus kwamen we onderweg ook wel veel ruiters tegen.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 15:42

Ik ben daar ook pas geweest en schrok van de stallen en de pony's,maar degene waar ik op reed(Goschwita en Vienna) waren erg lief en wel goed opgeleid.

Nadia

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 16:39

Toen wij daar waren kreeg je geen begeleiding mee, maar dat is inmiddels wel drie jaar geleden ofzo. Ik reed vroeger (laaaang geleden) ook vaak een buitenrit bij de hoef, altijd met begeleiding op echt leuke pony's (vond ik toen tenminste!). Dat is inmiddels flink groter gegroeid zeg! Toen ik er kwam had je de buitenmanege en de stal en een piepklein kantinetje en that's it, nu heb ik altijd zin eens te gaan kijken als ik langs rijd en zie hoe groot het geworden is maar het komt er nooit echt van.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:20

goschwita was ook met os mee, ik herken die naam wel, maar hoe zag die er ook alweer uit? Was dat niet een grote vos of bruin paard die naast of vlak naast de pony's stond? Ken jij Zorro dan misschien ook, daar heb ik op gereden. Een gespikkeld pony'tje.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:40

Een bruine grote merrie,tuigtype.

Nadia

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:51

er reden wel meer op tuigpaard lijkende paarden mee, maar volgens mij wet ik wel weer wie het was.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:13

daan schreef:
Toen wij daar waren kreeg je geen begeleiding mee, maar dat is inmiddels wel drie jaar geleden ofzo. Ik reed vroeger (laaaang geleden) ook vaak een buitenrit bij de hoef, altijd met begeleiding op echt leuke pony's (vond ik toen tenminste!). Dat is inmiddels flink groter gegroeid zeg! Toen ik er kwam had je de buitenmanege en de stal en een piepklein kantinetje en that's it, nu heb ik altijd zin eens te gaan kijken als ik langs rijd en zie hoe groot het geworden is maar het komt er nooit echt van.


Die binnenbak staat er sinds 1988 (lang niet geweest dus?) en de tweede binnenbak is er voor de leasers bijgebouwd zodat je niet in de regen buiten of in de les mee moet rijden.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 02:25

Die binnenbak staat er sinds 1988 (lang niet geweest dus?) en de tweede binnenbak is er voor de leasers bijgebouwd zodat je niet in de regen buiten of in de les mee moet rijden.[/quote]

Hahaha, nee dus. Ik reed daar toen ik een jaar of twaalf was, dat was dus zo rond 1985. Daarna ben ik er nog wel langs gereden en heb dus de uitbreidingen wel zo'n beetje zien ontstaan maar ben er nooit meer binnen geweest.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:10

Ik heb niet alle berichten gelezen kan alleen maar zeggen dat ik erg ontevreden was! Veel schoftwonden, singeldrukkingen en hoesters, we kregen zelfs een kreupelpaard mee. Na lang zeuren een ander, die naar achteraf bleek nog nooit naar buiten was geweest en dan ook een sloot in sprong toen we een vogeltje passeerden... Verder geen begeleiding en wel een hele drukke weg en bovendien twee beginners mee waar wij dan wel even op konden passen. Een van hen kon niet eens lichtrijden. Kortom geen aanrader, niet voor de paarden daar en niet voor de veiligheid...
Is al wel een tijdje geleden, misschien is er inmiddels veel veranderd.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 20:17

de p[aarden hadden geen wonden ofzo, en hoesten ook niet. Ze liepen aan het begin wel een beetje stijf, sommige dan. Maar dat was later ook weer verdwenen.