Doe ik het nou zo slecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Doe ik het nou zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 10:20

Ik kreeg gisteren een email van iemand die ik niet ken. Nou ja, ik weet niet wie het kan zijn.
Maar goed, daar stond dus in dat ik maar eens beter voor mijn paarden moet gaan zorgen, want ze staan altijd in de wei en ik rij ze te weinig. Volgens deze persoon verwaarloos ik mijn paarden omdat ik ze niet elke dag rij en ze niet in een warme stal staan....
Ik kan hier zo kwaad om worden! Frusty

Mijn paarden staan idd dag en nacht buiten op een vrij kale wei met schuilstal. Ik kom iedere dag om te voeren en te knuffelen en ben dan tussen de 1 en 4 uur aanwezig. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel tijd ik heb.
Ze krijgen elke dag hun portie brok en hooi en ze zien er goed uit. Zitten allbei goed in hun vacht.
Rijden doe ik inderdaad heel weinig. Misschien 2x per week, maar is dat nou zo erg? Ik heb mijn paarden niet zozeer voor het rijden. Meer voor alles er omheen en de liefde die ik van ze krijg.

Doe ik het dan echt zo slecht? Ik vind van mezelf dat ik goed voor mijn dieren ben. Naar mijn mening verzorg ik ze goed en komen ze echt niks te kort.
Hoe denken jullie daarover?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:22

Waar haalt diegene het lef vandaan!

Als ze zonder water en voer met lange hoeven in een kale wei staan kan je een mailtje (of wat andere maatregelen) verwachten, maar zoals je het beschrijft heb je het prima voor elkaar!

Trek het je niet aan, diegene is vast gewoon jaloers..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:25

vindt ik niet. Je paarden mogen zijn wat ze zijn, paard dus. Ik denk dat dat heel veel waard is.
Helaas snappen sommige mensen niet dat je een paard ook puur voor de lol kan hebben (niet dat wedstrijdruiters ze niet voor de lol hebben hoor, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).
Rijden is niet bij iedereen het belangrijkste op de wereld.
Zolang jou beestjes (eventueel na een poetsbeurt Haha!) glanzend in hun vel zitten, helder uit hun ogen kijken, en lekker (mentaal) in hun vel zitten, zou ik je niet te veel zorgen maken en het lekker laten hangen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:27

Zolang als iemand niet het lef heeft om met naam en toenaam zulke mailtjes te ondertekenen is er voor mijn maar een knop: DELETE!

In de ogen van een ander zul je de verzorging toch nooit goed doen, maar je weet zelf toch beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:29

Ik vind helemaal niet dat je slecht bent.
Een paard hoeft helemaal niet elke dag gereden te worden.
Jou paardjes kunnen lekker bij elkaar knuffen en weet ik veel wat.
En als ze gewoon genoeg eten en hoefverzorging enz. krijgen hebben ze het goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-02 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:30

dan ben ik een echte dierenbeul (geweest)
mijn ex-kwpn-er stond 12 maanden per jaar buiten (wel met schuilstal) werd amper gereden, ook samen met haar veulen.........

Lariekoek, als je paarden niet ondervoed en/of uitgedroogt met veel te lange hoeven en/of op 3 benen door de weide hobbelen, geen zieke indruk maken.....

Laat ze mooi praten.

Het is vervelend dat wel, maar zullen wel mensen zijn die en jalours zijn en te veel naar black beauty hebben gekeken Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:30

Zo onbekend zal die persoon niet zijn als die jou e-mail weet te achterhalen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:36

Pellie schreef:
Zo onbekend zal die persoon niet zijn als die jou e-mail weet te achterhalen.


Toch niet hoor...

In haar profiel staat een website, met daarop een link om haar een e-mailtje te sturen....

Jongens, realiseer je even: dit is het internet. Alles wat er op het internet geplaatst kan worden kan tegen je worden gebruikt!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:36

Gewoon iemand met een vreemd, kinderachtig ideaalbeeld van hoe een paard hoort te leven (warme stal, meters stro, heeeeeeeeel veeeeeeeel eten....Die ook nog jaloers is op jou... Gewoon negeren, dan houdt het meestal met een paar mailtjes wel op want er is niets aan als je nooit een reactie krijgt en je niet eens weet of die mailtjes wel gelezen worden...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 10:38

Het zou idd wel een bekende moeten zijn, aangezien maar weinig mensen weten waar en hoe mijn paarden staan. Maar ja, mijn email adres kun je over heel internet vinden, dus dat zegt niks.

Verder staan mijn beestjes goed op hun hoeven, hoor. De hoefsmid is donderdag nog geweest Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:40

Een paar dagen terug is er nog een topic geplaatst over jalousie en dit geval lijkt daar ook wel op. Ik denk dat je prima bezig bent met je paard en laat je vooral niet gek maken door anderen.

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:42

stef schreef:
vindt ik niet. Je paarden mogen zijn wat ze zijn, paard dus. Ik denk dat dat heel veel waard is.
Helaas snappen sommige mensen niet dat je een paard ook puur voor de lol kan hebben (niet dat wedstrijdruiters ze niet voor de lol hebben hoor, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).
Rijden is niet bij iedereen het belangrijkste op de wereld.
Zolang jou beestjes (eventueel na een poetsbeurt Haha!) glanzend in hun vel zitten, helder uit hun ogen kijken, en lekker (mentaal) in hun vel zitten, zou ik je niet te veel zorgen maken en het lekker laten hangen


hier ben ik het volkomen mee eens
maar kan het wel begrijpen dat sommige mensen er anders over denken ik heb dat ook gehad toen mijn pony pas verkocht werd en als ik dan ging kijken vond ik ook dat hij slecht verzorgt werd maar dat was helemaal niet hij werd gewoon anders verzorgt bv ik vind een wedstrijdpony (geen haf of fries,daar horen lange manen bij...) met lange niet mooi en ik heb ze altijd kort maar zij vinden langerse manen bv wel mooi enzo...maar nu heb ik er eens goed bij nagedacht en is het al veel beter met mij !!!
dus diegene die jou een mail heeft gestuurt vergelijkt jouw paardjes gewoon met zijn paardjes en vind dan dat ze slecht verzorgt zijn omdat hij zijn paarden anders verzorgt

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:03

Niks van aantrekken joh. Dat zijn volgens mij mensen die zelf geen paard hebben en denken dat ze alles beter weten. Zo lopen er erg veel rond. Ik krijg ook vaak op mijn kop van gewonen voorbijgangers omdat mijn Tinkers net zoals de jouwe altijd op de wei staan met een schuilstal. Die mensen snappen niet dat een paard(zeker een tinker) geen dikke deken en een warme stal nodig hebben. En net zoals jij rij ik ook maar 2 keer per week. Maar ik ben iedere dag een aantal uren op de wei om te poetsen vlechten en weet ik wat allemaal. Dus niks van aantrekken.
groetjes Quinzy XXX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:18

Ik denk dat heel veel paarden jaloers op de jouwe zouden zijn. Niks van aantrekken, de optie die Cassidy noemde lijkt me een hele goede voor dergelijke mailtjes: delete...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:25

als je het zo bekijkt moet je alle paarden die in het "wild" lopen ook maar opstal gaan zetten Haha! En veel gaan rijden. Die van mijn worden ook nouwelijks bereden hoor en staan ook dag en nacht buiten en ze zien er prima uit. Exel misschien wat te dik, maar met die dikke vacht kan ik haar ook niet echt aan het werk zetten.
Laat ze lekker praaten. Zolang ze te eten, drinken, hoefsmid en hun veterinaire verzorging krijgen doen ze het best hoor. Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:52

Ik vraag me af welke paarden er gelukkiger zijn, die van jou die lekker buiten staan of paarden die in een hok staan opgesloten en elke dag hun rondje moeten draaien...(moet de mijne ook hoor dus dit is geen aanval naar mensen met hun paard op stal)..Lekker laten banketstaaf dus!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:41

Zoals ik gister op stal ookal zei, belachelijk!
Ik rij nooit en vind mezelf niet bepaald slecht voor mijn ponytje!
Die soort mensen moeten eens langskomen, en zich eens even bezighouden met het fijt hoe vaak je daar rondloopt en bezig bent.
Sommige mensen hebben liever dat hun paarden in een schone weide staan dan dat erop gereden wordt!
Ennuh, Jordi is er helemaal niet blij mee als je hem iedere dag gaat rijden volgensmij Schijnheilig }>

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:19

Tja nu ik geen wagen heb voor de meiden en Mander met zijn benen loopt te sukkelen rij ik ze ook niet. *foei* En tja, ik ga dan dus ook niet elk dag longeren/wandelen of whatever. *nog harder foei*

Daarintegen gaan ze elke nacht een schone stal in. Staan ze overdag de hele dag buiten en krijgen op tijd hun natje en hun droogje....

Kortom LATEN ZEUREN dat soort lui!
Ik kan me voorstellen dat zo'n K U T mailtje je toch raakt. Zou mij ook doen. Zo heb ik ook politie op mijn dak gehad omdat ik mijn pony zou verwaarlozen. Heb tegen die agent gezegd dat als hij in een proces verbaal zou zeggen dat mijn pony idd verwaarloosd was, ik hem PERSOONLIJK voor het gerecht zou slepen. Nee, mw, uw pony ziet er fantastisch uit! Zo! Dacht ik dus ook!

Dus ik sluit me aan bij Cass: DELETE!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:27

jeetje......stuur maar een mailtje terug van hoe ze denkt waar de paarden vandaan komen.....in de vrije natuur hebben ze zelfs niet eens een schuilstal en worden ze ook niet bereden......ooooooooooooohhhhhhhhhhhh

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:06

Zijn paarden en pony's dan beter af als ze alleen maar binnen staan....??? Nee toch!! Kunnen ze zelf ziek van worden! Er zijn er zat die nooit (echt nooit!) lekker buiten komen en alleen maar binnen staan en binnen bereden worden. Zeker in de winter! Nee, dàt is een lekker leven...Dacht 't niet. Maak je niet druk, je doet het goed. Sterker nog, als ik ooit weer een paard of pony zou kopen, wil ik er ook een die zich lekker voelt op de wei, en met weinig rijden (en wel veel aandacht en weidegang) tevreden is. Dat is beter dan onregelmatige arbeid, of overvragen!
Als je durft zou je met diegene van dat mailtje een discussie aan kunnen gaan over wat dan zijn/haar idee is van goed paarden houden.
Of geef zijn e-mail adres door aan ons, laten wij wel wat van ons horen Haha! !!!

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:23

niets van aantrekken. iedereen mag zijn paarden houden zoals hij/zij dat wilt of je ze nu rijdt voor de kar hebt of gewoon lekker in de wei. als je ze maar goed verzorgt. als ik paard was zou ik wel weten waar ik het het meest naar mijn zin zou hebben....... in de wei dus!!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:37

Ik vind het juist geweldig hoe die paardje het hebben!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:32

Mmm Maddox denkt er hard over om maar naar jou toe te verhuizen! Wat een heerlijk leven voor jouw paarden!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:32

Jullie hebben het daar hartstikke goed voor elkaar. Ruime wei voor de paarden, leuke stal en het gezellig samen.
Waarschijnlijk heeft iemand er een beetje moeite mee dat je het zo naar je zin hebt.
Dat soort mensen is het niet waard om je druk over te maken. Yorghos en de anderen zien er heel goed uit en geven bepaald niet de indruk dat ze ongelukkig zijn. Dat is wat telt!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:09

Het zou niet mijn manier zijn, maar dat betekent natuurlijk absoluut niet dat het slecht is. Het klinkt als het leventje waar ieder paard van droomt.