linkergalop probleem (ligt aan mij hoor...)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

linkergalop probleem (ligt aan mij hoor...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 21:48

Heej!
Ik moet zondag dressuurrijden en ik krijg Nixie (de pony waar ik op rijd) nooit in de linkergalop... Ik kan gewoon nie genoeg druk zetten met me linkerbeen lijkt het wel! Heeft er iemand tips?
kuzz Inge

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 23:03

Lastig is dat he ? Haha! Je moet denk ik proberen om hem vanuit een rustig drafje aan te laten galoperen. Niet laten ' rennen' in de draf want dan lukt het helemaal niet.
Ik weet niet of je morgen nog even de kans hebt om te rijden, maar als je dat hebt dat zou ik hem een paar keer op de grote volte linksom aan laten galoperen. Dan moet hij wel stelling naar links geven en krijgt hij ook minder kans om te 'rennen' .
Veel succes zondag!!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 06:52

Soms wil het nog wel lukken door een grote volte iets te verkleinen en dan weer groter te rijden, als je dan op de hoefslag komt de galophulp geven.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 10:52

thnxx! ik zal het proberen! ik hoop dat het gaat lukken zondag. Ik zal de uitslag hier wel neerzetten!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:12

Er zijn in het verleden nogal eens "Tinkers" naar Nederland gehaald met heel veel draversbloed. Geen echte Tinkers dus. Deze paarden hebben heel veel problemen met de galop, misschien is het paard waar jij op rijdt er ook wel zo een.
Toch heeft elk paard wel een moeilijke kant voor de galop. Wat wel eens wil helpen is op het verkeerde been lichtrijden en dan in galop zetten.

kelover

Berichten: 21
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: 's Gravenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 15:23

het is gewoon je linkerbeen op de singel en je rechterbeen naar achteren is toch niet zo moeilijk!!!!!!!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:40

kelover schreef:
het is gewoon je linkerbeen op de singel en je rechterbeen naar achteren is toch niet zo moeilijk!!!!!!!!!


ze vraagt alleen mar hulp hoor!
Er bestaan ook wel moeilijkere pony's,misschien hebben die dat nog niet (of slecht) geleerd?Echt,niet alle paarden reageren direct met een prachtige verzamelde galop als je je buitenbeen netjes naar achteren legt!

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:58

Bij sommige paarden is dat helemaal niet zo makkelijk hoor. Die moeten gewoon echt werken om op een bepaalde hand netjes te galoperen, en gaan dan allerlei trucjes bedenken om onder uit te komen, kelover. Veel succes moosje 00!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:26

Ik heb dit probleem ook.. ik krijg mijn paard alleen in linkergalop door hem lui rechts aan te laten galoperen, dan op grote volte gaan, en heel hard laten scheuren.. dan moet hij wel.. maar ja, op een wedstrijd lukt dat niet.. Slome draf werkt meestal niet, actief draven, en heeeeeel veeeeeel oefenen, succes!