opnieuw keuren als eigenaar het al gedaan heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

goedgekeurd paard opnieuw keuren?

ja, altijd
33 (78%)
nee, ik geloof het wel.
2 (4%)
alleen indien de foto's al ouder zijn dan een paar maanden
7 (16%)

Totaal aantal stemmen: 42


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

opnieuw keuren als eigenaar het al gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 14:34

Vaak zie je bij advertenties staan: klinisch en rontgenologisch gekeurd.
Dit betekent dat de verkoper het al heeft laten doen. Zouden jullie het overdoen? Of geloven jullie de verkkoper?

Ik zou de foto's willen voorleggen aan de eigen DA voor een zgn. second opinion. Normaal gesproken moet dit mogelijk zijn. Ook wil ik het volledige keuringsrapport inzien. En als de foto's te oud zijn, dan opnieuw, je weet immers nooit wat een eigenaar met het paard gedaan heeft. Misschien is het paard in 1 jaar wel versleten.
Maar wat doen jullie?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:36

Ik zou het zeer zeker over laten doen!! Er wordt al zoveel gerommeld. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Die verkopers kunnen me wel zoveel vertellen. Mijn paard was door een door mij uitgekozen veearts gekeurd en gelukkig helemaal goedgekeurd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:41

Opnieuw
Vandaag is alles goed.
Morgen springt hij met zijn knie tegen een balk en er is wat mis.
Na de kreupelheid word hij verkocht.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:50

Precies hetzelfde als jij, Germie !

Het ligt er ook een beetje aan of ik het paard al ken.
Mijn huidige paardje bijvoorbeeld, kende ik al een flinke tijd voordat ik hem kocht.
Dit paard had ik al zo vaak gezien en ik wist dat de eigenaar betrouwbaar was.
Dat verandert de zaak voor mij toch wel een beetje, door de jaren heen heb ik met eigen ogen gezien dat het een lief en gezond paard was.
Maar als het een onbekend paard betreft, dan neem ik ook het zekere voor het onzekere.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 14:52

Van m'n verzorgpaard weet ik dat ie een jaar geleden goedgekeurd is. Als ik die zou overnemen (er is geen sprake van), dan hoeft het van mij niet weer over. Ik ken het paard immers ook.
Maar van sommige mensen zou ik het direct overdoen, vertrouw ik niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:55

Hmm.. ik vind ook dat het beestje opnieuw gekeurd moet worden..

Helaas doet niet iedereen dat.. Als ik een paard zou kopen zou ik hem/haar zeker laten keuren. Ook al is hij/zij een jaar of misschien twee jaar geleden gekeurd. Je kan een paard binnen die tijd goed naar de knoppen rijden.. Maarja, wie ben ik he?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:57

Ligt er echt aan hoe oud het rapport is, indien ouder dan 3 maanden dan waarschijnlijk wel.
Alhoewel ik nooit paarden heb laten keuren en er ook nog nooit mee op de koffie ben gekomen (afkloppen)
En foto's zeggen ook niet alles, wat de ene da wel opmerkt voor of door een ander over het hoofd gezien (mag wel niet, maar het zijn ook maar mensen,) en wat de andere denkt te zien als iets ernstigs is voor weer een ander niets....

En een keuringsrapport is maar 3 maand geldig (dacht ik) En na die periode kan er ook nog van alles de kop opsteken, zat ik me zo te bedenken.......
Kijk als ik een paard/pony van iemand wil kopen en ik vertrouw die mensen niet, koop ik nites met of zonder recent keuringsrapport......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:33

Ik wel. Als ik een paard koop gooi ik em op die foto's ook meteen de verzekering is. Dus ik laat altijd volledig keuren. Er is geen corruptere wereld dan die van de paarden en foto's zijn zo omgewisseld.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:55

Er zijn veel bedriegers in de paardenwereld, heus ook eerlijke..
Er kan vanalles met die foto's geklooit zijn. Ik zou dus gewoon nog een keer laten keuren. Kost misschien wat geld, maar als je zo maar iets koopt, en het blijkt ongezond te zijn of gebreken te hebben..

Heb dus ook op de bovenste optie gestemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:40

Wie zegt dat de bijgeleverde foto's ook werkelijk bij het paard horen dat jij wilt gaan kopen?? Gewoon opnieuw laten keuren door je eigen DA!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 20:08

Ligt eraan bij welke kliniek er gekeurd is en of ik bij een particulier of handelsstal koop.
Een handelsstal heeft een naam hoog te houden en zal dus wel oppassen met de boel te bedonderen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 15:53

Hangt ook van de handelsstal af...helaas. Altijd keuren, recente foto's a la maar klinisch onderzoek van vorige week zegt niks meer over zijn klinische staat van vandaag.

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 16:27

1 een keuringsrapport is 5 weken geldig en
2 het is een moment opname.
ik zou het wel doen. niet alleen omdat ik de verkoper niet zou vertrouwen maar ook om misverstanden te voorkomen. als een paard opdat moment wordt afgekeurd omdat het kreupel is en jde verkoper weet dat het over is kan je dat soort dingen ook in je contract zetten.
dus niet alleen keuren maar ook een contract erbij!!!!!!!!!!!!!!!

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:21

ik doe dat voortaan altijd! Haha! Laatst hadden we een paard gekocht die volgens de d'arts van die manege goedgekeurd was en 14 jaar was en niks had enz enz.met gezondheids verklaring erbij waar dat op stond! Wij geloofden dat wel en kochten haar dus, moest de d'arts van ons een tijd geleden komen om haken te verwijderen, en zeggen wij, ja ze eet niet meer zo goed, komt dat alleen door de kiezen? zegt de d'arts, je kunt ook niet veel eetlust meer verwachten bij zo'n oud paard. wij vroegen al of 14 jaar oud was, maar ze zei: deze is minstens 25! Boos! Boos! Boos! Nou je snapt wel dat wij die mensen niet meer hoeven te zien de hun d'arts ook niet meer!
Wij laten onze nieuwe paarden dus altijd een tweede keer keuren door onze eigen d'arts. Die is tenminste te vertrouwen!

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:27

en zorg dat je er je er bij bent. dan kan je altijd vragen of het ernstig is en of er iets aan die aandoening te doen is.zoals die weerhaken zijn makkelijk te verhelpen.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, GoogleAdsense en 83 bezoekers