wat mag ik hier nou voor vragen, voor deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

wat mag ik hier nou voor vragen, voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 17:26

hallo ik heb een d pony 1.46 , ruin, palomino, L2 dressuur, L springen (M startger.) n.r.p.s papier Gomel ox X Baccarat ox.
hij is heel erg braaf op stal, in de omgang , trailer, en met andere paarden. hij is alleen niet echt voor beginners of voor iemand die bang is, omdat hij nog wel eens kan schrikken, maar mijn zusje is ook geen held op het paard en die kan er ook wel mee opschieten. hij heeft alleen een "gebrek" een hartritmestoornis. hij heeft er gene last van, we zijn daarmee naar utrecht geweest en hebben een verklaring gekregen zodat ze me bij een wedstrijd niet kunnen uitsluiten. hij zou eerst verkocht worden naar zweden verkocht zij maar door dit probleem wilden die mensen hem wel kopen maar voor veel minder, en dat hebben we eerst even niet gedaan, omdat ik dna liever wil dat hij door dit in nederland blijft, dan kan ik nog eens kiken hoe het met hem is enzo, en hij mag ook alleen maar naar een heel goed tehuis. MIJN VRAAG: wat mag ik hier nu voor vragen?
foto :
Afbeelding

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:35

Hoe oud is hij?

* To Belg, or not to Belg *

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:35

1500 euro? moeilijke vraag ik denk dat je blij mag zijn met een goed tehuis voor hem en er niet te veel voor vragen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:51

aangezien het mooie papier, de wedstrijden wat ie gelopen heeft, mooie maat, en aparte kleur kan je er nog wel redelijk wat voor vragen... zon 3000 euro... maar aangezien hij hartritme stoornissen heeft word het wel wat minder natuurlijk. ik denk zo'n 2500 euro, maar dan ligt het er natuurlijk wel aan hoe oud hij is...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 17:54

oja vergeten hij is nog maar 7 jaar oud!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:57

dan is hij wel 2000 tot 2500 euro waard hoor, vind ik tenminste. aangezien de prijzen van paarden en pony's toch hoog zijn op het moment.
voor een onbeleerde haflinger betaal je nog 1500 euro....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 17:59

ja ik en mijn ouders dachten ook aan iets van 2000-2500 euro zo'n beetje.
maar ik wil graag zoveel mogelijk reacties voor een beter zicht hierop.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:08

Een heel mooi beestje, niet oud en heeft wedstrijdervaring, maar heeft wel een gebrek en daar moet je dus rekening meehouden. Ik zou tussen 2000 en 3000 euro er voor vragen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:15

hartritmestoornissen? Dat laat de prijs nogal in elkaar klappen...
1500 euro ongeveer?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:19

Sorry maar de leeftijd en het gebrek samen...
Dus pas 7 en dan al hartritme stoornissen...

Ik denk dat je rond de 2000 goed zit dan.
Want daarvoor heb je ook een d-pony gezond, jong en goed ingereden, wedstrijdklaar zeg maar, met dezelfde papieren.
Het is even zoeken natuurlijk, maar jah, het kan wel.

Vandaar dat ik rond de 2000 zit te denken, zeker niet hoger.
De leeftijd is jong, maar daar heb je weinig aan omdat je grote kans hebt dat de pony door zijn gebrek niet echt oud wordt, of misschien wel oud maar niet lang nog fanatiek zal kunnen trainen.

Hartklachten worden op den duur waarschijnlijk erger, en de pony zal in ieder geval eerder 'oud' lijken dan een gezonde pony, dus vandaar.
Het blijft dus altijd een gok als je deze pony koopt!
Toch hoop ik dat hij een goede eigenaar krijgt.
Veel succes! Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:34

Ik denkn iets van €1900 ofzo. Net als Dorine zegt, zo'n pony is eerder oud en versleten. Ik hoop dat je er een goed plekje voor vind.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:56

Persoonlijk denk ik dat je blij moet zijn als je iemand vind die er goed voor is en ook rekening met zijn kwaal houd.

Het kan dan een goede sportpony (geweest) zijn, maar zulk probleem is toch niet niets.

Ik geef eerlijk toe dat ik zelf nooit een paard zou komen waar dit met keuring uitkomt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:30

Eigenlijk heeft de pony alles mee: prima leeftijd, ziet er leuk uit, heeft goede papieren, is geklasseerd in wedstrijdsport.....
En dan de grote "maar": toch een flink gebrek, een erg onzekere factor.
Zelf zou ik de pony nooit kopen, maar overal zijn mensen voor te vinden, en als je geluk hebt dan kun je er jarenlang een perfecte pony aan hebben.
't Is en blijft een grote gok !
Prijsindicatie ? Moeilijk, moeilijk....... 1500 euro (misschien iets meer vragen zodat je nog wat kunt zakken).
Succes met de verkoop !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:29

was ik dan te goedkoop met de verkoop van mijn merrie?
Kwpn, 10 jaar, bereden en betuigd, super braaf en geen gebreken. verkocht voor 4500 gulden 2042 euro zeg maar.

Paarden en pony's zijn op dit moment helemaal niet duur, tja op www sites worden gigantische bedragen gevraagd, maar krijgen is een tweede.


Hartritmestoornis vind ik een nogal zwaar gebrek, voorla bij een ruin, een merrie kun je nog laten dekken (mits niet erfelijk natuurlijk).
Hij is nog maar 7, ik denk wanneer je er 1850 gulden (tja reken bij paarden en pony's nog steeds in gulden) dus zeg maar 850 euro je blij moet zijn dat hij naar een ander tehuis gaat.

voor prijzen vanaf 1500 euro verwacht ik een pony die nog een tijdje meekan en die niet een dusdanig gebrek heeft, dat wanneer ik op een concours kom een brief moet laten zien van een kliniek om te mogen rijden, dan is dat stoornis dus goed "zichtbaar"bij een medische controle.

en 2500 euro is 5500 gulden........ Ik hoop voor jou dat je hem voor dat bedrag kunt verkopen, maar denk dat je weinig mensen vind die dat voor zo'n pony over hebben.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 11:48

wij hebben hem destijds toen ie 4 jaar was voor 6500 gulden gekocht, en toen had ie dat waarschijnlijk al dat "gebrek" maard aar is bij de keuring overheen gekeken ofzo, of niet te lang naar het hart geluisterd. iig het is een prima pony, je kunt er fijn mee werken, en verder is hij kern gezond verklaard! en hij heeft van zijn gebrekje geen last zo te zien. en wat Alane zei van 850 euro, nou daar gaat die pony nooit voor weg, dan mag hij zijn leven bij ons slijten van mijn moeder. maar het is idd een risico wat iemand loopt als hij/zij mijn pony koopt, er is geen garantie dat hij oud wordt ofdat het overgaat. maar ik denk dat die pony zijn leven nog wedstrijden kan rijden, en hij kan er volgens de da wel oud om worden.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 13:54

Hoe zijn jullie er dan achtergekomen dat hij een ruis had?

Je vraag was/is: Wat mag ik voor deze pony vragen?

Elk bedrag mag je ervoor vragen, of je dat ook krijgt is een tweede.

Dat je die pony gekocht hebt voor 6500 gulden toen hij 4 was, staat geheel los van de waarde die hij nu heeft.

Dat je hem niet voor minder dan 2000 euro verkoopt staat hier ook geheel los van, maar voor dat bedrag zijn er genoeg pony's te koop die gezond zijn.

Dat hij een bepaald nivo gepresteerd heeft is daarbij leuk meegenomen, maar ik zou die pony niet meer verkopen voor de sport op dat nivo of hoger, gezien zijn medische status.
Hoelang die pony nog mee gaat, is niet te bepalen ook niet met die kwaal. Ik bedoel hij kan wel atrose of wat dan ook krijgen waardoor hij volgend jaar al niet meer geschikt zou zijn om te rijden.......

Ik denk dat het voor de pony als ook voor de toekomstige aspirant eigenaar mischien wel beter is dat hij gewoon zijn oude dag slijt bij jullie..... Wat ook weer een "maar" met zich meebrengt:
Maar zou je hem nu verkopen voor zeg maar 1000 euro (=voorbeeldje) ben je van alle kosten die de pony meebrengt (stalling en normale onderhoudskosten verlost) Zou je de pony nog (laten we zeggen 10 jaar hebben) kosten per jaar (bij benadering) 1200 euro X 10 jaar= 12 000 euro besparing..........
Het is op zich mischien een stomme redenering (ben ik heeeeeel goed in Bloos )
Maar dan telt dus ook willen verkopen voor 2000 euro, nu kunnen verkopen voor 1000 euro of over een jaar voor 2000 euro, wat is dan het verschil, met mijn redenering hierboven: 10 maand X 100 euro = 1000 euro - 2000 euro prijs pony = 1000 euro.........

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:05

Jongens, jongens... een lichte hartritmestoornis is nog niet zo heeeeel erg hoor! Er zijn heel veel pony's en paarden met zo'n stoornis (of misschien zelfs een sporthart! Is het dat niet? Dat is zelfs zeer positief!!!). Ik vind een lichte hartruis een stuk minder erg als Artrose, een oude peesontsteking of wat dan ook. Zo'n beestje hoeft echt nog niet meteen op rust hoor (mits het licht is, en daar ga ik wel vanuit vanwege de DA verklaring). Dat er nu al gesproken wordt over 'oude dag' en 'je mag blij zijn met een rustig, goed baasje' vind ik nogal onzin. Er is geen enkel paard zonder kwaaltjes. En een DA verklaard ook niet zomaar voor een jury dat het dier nog wedstrijden kan lopen hoor!

Het dier heeft heel goede papieren, mooie kleur, mooie hoogte, mooie leeftijd... Tis jammer dat het nu herfst is, daardoor zakken de prijzen weer wat. Maar 2500 euro kun je er zeer zeker voor krijgen!!! Lijkt me een hele leuke sportpony voor kinderen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 17:14

bedankt carola, zo denken de meesten hier ind e omgeving die ik gesproken heb er ook over! de dierenarts heeft zelf gezeg dat hij verder kerngezond is, en alle foto's van de botten zijn zeer goed! hij kon er nog heel oud om worden, en ik moscht er alles mee doe wat ik altijd al deed,omdat hij er nooit last van heeft gehad. die ruis kwamen we achter doordat ik een onderlinge cross had en dara luisterden ze naar het hart, toen zijn we maar gelijk naar utrecht gegaan, maar het bleek dus niet zo gevaarlijk als we dachten.....

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:55

heej..waar staat die pony is dat Vera?
haha..ik ken een pony met dezelfde eigenschappen..
haha
doeg

Groetjes Nicole

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:33

ik heb ook een paard met gebrek gekocht, en dat was alleen maar omdat hij heel lief is. Hij heeft ook goeie papieren, is ook heel mooi. Is atacisch, zeer lichte mate. Prijs 500 euro. okee, hij is dan nog een stukkie jonger. Maar een hartkwaal is echt niet niks hoor!!!!!!! Volgensmij mag je echt blijer zijn met een goed baasje, e goed tehuis. Want hou er rekening mee dat iemand hem kan kopen, en dan net zo hard weer verkoopt, en als de eigenaar erna weet dat ie n hartkwaal heeft, word ie weer doorverkocht! En dat wil je toch ook niet???? Ik zal als ik jou was, het paard voor 1850/2000 te koop zetten, dan kan je altijd nog zakker in de prijs. want er staan genoeg d-pony's op internet voor 1500 Euro, en die zijn wel gezond.... Een moelijk geval dus.... Succes in elk geval.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaus, serenta, Tess1, Zinzi_jewel en 37 bezoekers