Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 16:06

KWPN
04-10-2002: Olympic Ferro niet in wereldbeker


Vandaag werd bekend dat Olympic Ferro dit winterseizoen voorlopig niet zal uitkomen in de wereldbeker. Eigenaren J. Lamers en A. van der Goor hebben de dekdienst eerste prioriteit gegeven. Coby van Baalen zal daardoor haar inschrijving voor de eerste wereldbekerwedstrijd in Düsseldorf moeten intrekken. Ferro is inmiddels al op de Dalhoeve waar hij uitsluitend de fokkerij zal dienen. Uit sportief oogpunt gezien buitengewoon spijtig: met de nieuwe krachtsverhoudingen die zich ontwikkelen in de internationale dressuurwereld hadden er kansen gelegen deze winter voor de gerenommeerde hengst met zijn amazone.

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden)

Citaat:
Uit sportief oogpunt gezien buitengewoon spijtig: met de nieuwe krachtsverhoudingen die zich ontwikkelen in de internationale dressuurwereld hadden er kansen gelegen deze winter voor de gerenommeerde hengst met zijn amazone.


Quote: Is dit een uitspraak van het KWPN of van de eigenaars.??

Kun je dan niet beter zeggen: " Ferro is niet rad voor wedstrijden maar nog goed genoeg om te dekken".

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:53

Wie moet hij trouwens in de winter bedienen???? Het fantoom denk ik

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:27

Adriaan van der Goor: "We zitten nu in elk geval vier weken aan de quarantaineperiode vast die de RVV verplicht voor het invriezen van sperma dat voor buiten Europa geschikt is. De komende weken kunnen we dus geen kant op. Maar we hebben zelf altijd zoveel plezier gehad aan de sportloopbaan van het paard, dat we hopen dat er een weg wordt gevonden om het invriezen van het sperma te combineren met wedstrijden. De hengst is fit! In dat geval hebben we de tweede helft van het wereldbekerseizoen nog achter de hand. Dat hebben we ook Coby laten weten."

(CvA, overname zonder bronvermelding verboden)

Dit stukje mis ik nog, dit staat er nl. ook bij.

Anoniem

Re: Ferro geeft ( zijn) de Pijp aan Maarten ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:31

Troef schreef:
Kun je dan niet beter zeggen: " Ferro is niet rad voor wedstrijden maar nog goed genoeg om te dekken".

Wel eerlijk maar niet erg commercieel zo'n uitspraak natuurlijk Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 18:35

Citaat:
Dit stukje mis ik nog, dit staat er nl. ook bij.


Ik weet zeker dat dat er een uur van te voren niet bij stond.

Ze hebben ook de kop veranderd en hebben er voorlopig bij gezet.

Hebben ze toch even op Bokt gespiekt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 00:19

Hij verdient veel meer met het produceren van diepvriessperma!!!!!!!!! Dat brengt voorlopig geld in het laatje! Als hij straks weer rad is zullen ze hem heus wel laten starten! Hoewel voor van de Goor de gezondheid van de hengst voorop staat!!!!!!!!!!!! Hij heeft zelf tegen me gezegd dat hij bijvoorbeeld nooit meer Ferro naar Sidney of zo zal sturen!!!!!!! De paarden hebben daar heel veel mee geleden!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 08:04

Citaat:
Als hij straks weer rad is zullen ze hem heus wel laten starten!


Als ?


Spreekwoord:

Als de as breekt valt de kar.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 08:44

Wel lekker poedersuiker voor Coby want het valt echt niet mee om een hengst op nivo te houden als hij er steeds tussenuit is om weer eens een paar maanden te dekken. Zo kan je geen sport bedrijven met een paard.

De dekkerij is sowieso al heel moeilijk te combineren met de sport, vooral als hij er dan tussenuit moet. Er wordt zo blij aangegeven dat er dan nog een tweede helft van het wereldbekerseizoen is, maar daar heb je ook niks aan. Je hebt die tweede helft alleen al nodig om hem weer op nivo te krijgen, als dat lukt ivm zijn leeftijd en zijn toch al onstabiele gezondheid....

Nou ja, ik laat denk ik wel mijn merrie dekken door hem aankomend voorjaar....dan is er in ieder geval genoeg en is ie beschikbaar...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 08:54

denk ik

??

Heb je geen orginelerbloed kunnen vinden? Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 09:24

Troef schreef:
denk ik

??

Heb je geen orginelerbloed kunnen vinden? Knipoog


Jawel, ik zat eerst te denken aan Florestan I. Ik twijfel nu tussen die twee. De reden waarom is omdat zowel Ferro als Florestan maat en bot fokken, veel kracht en passen op merries met veel bloed.

Probeer maar eens wat te vinden voor mijn merrie: Balzflug x Pion x Amor, foto's bij mijn profiel. Tegenwoordig zijn er meer hengsten die veredelen dan hengsten die nog maat en bot fokken. En daarbij heb ik Ferro x Balzflug's gezien die mij heel erg aanspreken...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 09:31

Donnerhall zonen passen ook goed op merries met veel bloed, wel bij sommige opletten voor de maat. Ook Relevant schijnt een goeie scheut bloed te kunnen gebruiken, dat kan ik je laten weten volgend jaar Haha! .

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:42

Suzanne F. schreef:

Nou ja, ik laat denk ik wel mijn merrie dekken door hem aankomend voorjaar....dan is er in ieder geval genoeg en is ie beschikbaar...

Uhm suzanne hebben we het hier nu over LOTJE?????

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:45

Suzanne F."]
[quote="Troef schreef:
denk ik

??

Heb je geen orginelerbloed kunnen vinden? Knipoog


Jawel, ik zat eerst te denken aan Florestan I. Ik twijfel nu tussen die twee. De reden waarom is omdat zowel Ferro als Florestan maat en bot fokken, veel kracht en passen op merries met veel bloed.

Probeer maar eens wat te vinden voor mijn merrie: Balzflug x Pion x Amor, foto's bij mijn profiel. Tegenwoordig zijn er meer hengsten die veredelen dan hengsten die nog maat en bot fokken. En daarbij heb ik Ferro x Balzflug's gezien die mij heel erg aanspreken...
[/quote]
Uhm ik wil niet vervelend zijn, maar als lotje al zo heet en vervelend is volgens jou hoe kun je dan in hemelsnaam aan Ferro denken! Ik zeg niet de de hengst slecht is dat zeker niet. Maar er zijn hier veel paarden naar de slager gegaan vanwege het karakter en dat was ik combinatie met merries met een goed karakter! Je kunt wel op het bloed etc gaan kijken. Maar ik denk dat het karkater en de werkwilligheid van het paard in de sport en fokkerij op de eerste plaats moet staan!
maarja het is jou keus, al zou ik dat risico als fokker NOOIT durven te nemen met jou merrie.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:47

Hoezo wat is er dan zo erg aan?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:50

maar om even terug te komen on topic, ik twijfel eraan of ie nog wel terug komt in de sport. Ferro heeft inmiddels zoveel blessures gehad, en vergeet niet naarmate paarden ouder worden wordt het steeds zwaarder om terug te komen, en ook het stil zetten van een paard doet een paard niet veel goed. hij heeft toch in middels al een hele sportcariere achter de rug trouwens ook als dekhengst. Hij heeft leuke nakomelingen gebracht en ik twijfel er niet over dat er nog meerdere zullen volgen. Al zal de hengst in populariteit ook zakken. Een hengst die zoveel blessures heeft gehad is natuurlijk geen reclame. Hieruit blijkt ook dat het toch moeilijk is om een dekhengst in de sport goed uit te kunnen brengen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:45

chantal1 schreef:
Hoezo wat is er dan zo erg aan?


Ja idd Jeanette, zie ook niet echt het probleem??? tuurlijk zijn er lastige Ferro`s maar die heb je van elke hengst.

En ontopic ik ga met Troef mee, gewoon een goeie smoes om hem op rust te zetten... Coby heeft zelf ook vast wel een labaratorium dus daarvoor hoeft ie echt niet naar de Dalhoeve

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:18

er zijn idd lastige ferro's!! ik ken er een. heb er ook een keer op gereden (ja zoiets Tong uitsteken ) maargoed.. sorry was ff off-topic Schijnheilig

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 12:26


Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 14:49

ER zijn van Ferro in verhouding toch wel meer lastige nakomelingen dan van andere hengsten. Ik ben nog niet een brave tegengekomen....
Suzanne F. zal er mee om kunnen gaan, maar ik zou mijn buurmeisje nou bepaald geen Ferro aanraden...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 15:52

Ik wel, liep op een concours mee met een jong meisje. Heel braaf, absoluut niet moeilijk eerder een beetje saai. Maar dit was er dan ook 1.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 16:13

Het probleem met invriezen van sperma dat naar het buitenland moet is dus die 4 weken quarantaine! Hij moet daar op het dekstation in quarantaine blijven. Zou Coby van Balen misschien weinig zin hebben om elke dag op en neer te rijden om de hengst daar te rijden???????????
Van de Goor zegt de wedstrijdcarriere nog steeds graag te willen combineren met de dekdiensten!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:08

Tuurlijk ook de sport in, Ferro MOET populair blijven en dat lukt alleen door hem af en toe nog in de sport te laten starten. Maar nu lijkt het erop dat ie inderdaad niet rad is.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:24

Dees schreef:
ER zijn van Ferro in verhouding toch wel meer lastige nakomelingen dan van andere hengsten. Ik ben nog niet een brave tegengekomen....

Ik wel. Er rijdt er 1 bij mij in de les. Leuk, aardig beest.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:51

Wouter24"]
[quote="chantal1 schreef:
Hoezo wat is er dan zo erg aan?


Ja idd Jeanette, zie ook niet echt het probleem??? tuurlijk zijn er lastige Ferro`s maar die heb je van elke hengst.
[/quote]
Tja ik wil nu niet weer over iets beginnen wat al zo vaak aan de orde is geweest. Maar ik ken veel nakomelingen maar van geen een waarvan nakomelingen naar de slager gingen vanwege het erge karakter van ferro ken ik er dus verschillende. Ik denk dat als je zegt dat je merrie lasig is je beter een hengst kunt zoeken die een goed karakter fokt daar heb je meer aan dan een super paard op papier die onhandelbaar is.
Maarja dat is natuurlijk ook ieders keuze, maar voor mijzelf ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever een goed gebruikerspaard heb met dan maar een minder goed papier. Dan een paard met een droomafstamming maar een super onhandelbaar karakter. VOor mij gaat dan de lol van het fokken en van het rijden eraf. maar dat is dus wel persoonlijk!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:58

Idd gribus, ik vind dus ook wanneer een merrie een lastig karakter heeft, je er geen hengst moet opzetten met een lastig karakter, mist je natuurlijk alleen naar het papiertje kijken en het karakter geen donder uit maakt.

Wil je dus een goedpapier paard hebben met een beetje oke karakter dan moet je op een merrie met een K karakter ( sorry voor de uitdrukking ) echt geen hengst zetten met een K karakter. Zo ga je dingen opzoeken die je waarschijnlijk liever wilt verkomen.

ach ja ieder zijn eigen keus.