Hoeveel vragen binnen halen paard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Hoeveel vragen binnen halen paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 22:40

Mijn paard en het paard van een stalgenootje staan 's winters bij goed weer buiten. (Als het land té nat is mogen ze niet naar buiten) Nu zijn
wij beiden niet in de gelegenheid (kids) om onze paarden voor donker binnen te halen.
Nu willen we aan 1 of 2 meisjes vragen om onze paarden tussen 16:00 en 17:00 in de winter binnen te halen. Deze meiden zijn meestal op dat tijpstip aanwezig. Ze hoeven niet te voeren e.d.
De 2 paarden kunnen tegelijk uit de wei worden gehaald; binnen 10 minuten gebeurd.
De verantwoordelijkheid van het binnen halen krijgen ze wel op hun dak.
Wat is een redelijk vast weekbedrag ?


vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:43

ehhhmmm....als de meisjes op dat tijdstip toch al aanwezig zijn hoef je niet veel te vragen. Als ze speciaal moeten komen om depaarden naar binnen te halen kun je iets meer vragen. Bij een manege waar ik heb gereden vroegen ze 5 gulden, dus zeg maar 2 euro per dag per paard, maar dat vind ik zelf errug veel....

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 22:59

Ze hoeven niet speciaal te komen. De paarden die ze zelf hebben staan in dezelfde wei en worden rond dat tijdstip ook binnen gehaald. 10 euro p/week lijkt mij een redelijk bedrag voor 2 paarden die gezamelijk gehaald kunnen worden. Maarja, de verantwoordelijkheid blijft hetzelfde...

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:57

Mijn stalhouder zet de paarden in het land en vraagt per maand E30,00

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:04

Ik denk dat 10 euro per week voor 2 paarden best een acceptabele prijs is voor beide partijen; zeker omdat de meiden toch al op stal zijn.
Jullie hebben voor een leuke prijs je paardjes binnen staan, en de meiden kunnen op een relatief makkelijke manier wat bijverdienen.
'k Zou het gewoon zo voorstellen hoor !

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:07

moeten jullie daar extra voor betalen?????????

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:09

Bij Aldira op stal betaalden we ook 25 gulden voor binnen en buiten zetten. Dat was later 12,50 euro.
Als we er zelf waren deden we het zelf.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:13

Ik betaalde 23 Euro per maand om mijn paard buiten te laten zetten. Ik zit dus met hetzelfde probleem maar om nou 46 Euro per maand te gaan betalen voor buiten en binnenzetten (werk tot 17.30 uur) dat wordt me ook een beetje to much Verward Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.

Op mijn vorige stal werd het onderling geregelt en dat was veel prettiger maar de stal waar ik nu sta is mega groot en het is hier meer van ieder voor zich en god voor allen... helaas...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:15

jemie wat een rotmeiden dat doe je toch gewoon voor elkaar?? of ben ik zo vreemd?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:16

Lijkt mij ook dat je dat gewoon voor elkaar doet. Als jij haar toch al vertrouwd met je paard, dan zou ik ze daar geen geld voor bieden. Bij ons gaat het allemaal heel gebroederlijk. Er worden hier paarden voor anderen losgegooid, in de wei gezet enzovoorts, allemaal voor niets. Dat doe je gewoon voor elkaar.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:23

Op mijn vorige stal betaalde ik 35 euro per maand extra voor het binnen en buiten zetten van Nappie.


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:43

tja ik zou het wel voor niets doen ,wat is dat nou voor moeite als je toch je eigen paard naar binnen moet halen.
Ik vind 10 euro per week best veel eigenlijk of ben ik nou weer te zacht?
Ist ook in t weekend of alleen door de week?
Ik zou 5 euro al zat vinden

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:24

[edit:BartVB]Namen verwijderd[/edit]
Frusty Kan je niet een regeling treffen met iemand dat jij ze s'ochtends buiten zet en de ander binnen zet

Maar verleden jaar stonden jullie paarden toch ook nog buiten als het nat is?, ik kan me nog heugen dat ze tot hun knieen in de blub staan, zonder een grassprietje Lips are sealed , de mensen (zonder paarden verstand) spraken er schande over!

Probeer een regeling te treffen met jessica, heb ik toen indertijd ook gedaan.

Maar betalen, nee dat zou ik niet doen.

Gijs doet toch ook die pony van Helen in en uit de wei zonder er voor te hoeven betalen, heeft Helen toen ooit is tegen mij gezegd.

Bij ons zit het al inbegrepen in de stalhuur.

Veel succes.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:30

Ja ik betaal daar ook helemaal niks voor...
Je doet gewoon iets voor elkaar, en volgende keer doe jij weer eens wat..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:32

echt ik ben verbaast dat je daarvoor extra moet betalen. die van mij staan nog dag en nacht buiten, maar moeten ze naar binnen of buiten word dat geregeld.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 20:44

Ik vind het ook een vriemdendienst , maar als je je dankbaarheid wil tonen door een extraatje te geven dan lijkt me 10 euro heel leuk verdiend !

Is toch meer dan zat ?

Lijkt me een fijne manier voor een extra zakcentje !

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 22:59

Dat probleem ken ik ook! ´s Ochtend doen degene die bij ons in het stalgedeelte staan zelf, na onderlinge afspraak. Dat betekent dat we allemaal zo´n 1 á 2 keer p.w. aan de beurt zijn met buitenzetten. Naar binnenhalen is lastiger; mijn vriendin en ik hebben allebei een gezin en dat is dan meestal de tijd dat er gekookt en gegeten wordt. Nu is er een meisje dat bijna vlak naast de stal woont en ook Beer één keer in de week rijd/ verzorgd. Zij zet de paarden meestal ´s avonds binnen en als ze door de week naar de wei gebracht moeten worden/ van de wei afgehaald moeten worden, doet zij dat ook. Ze doet dit met plezier en wil er ook niets voor hebben! Toch geven mijn vriendin en ik haar vaak een bedragje (komt idd zo rond de € 10,- p.w.), omdat we niet willen dat ze zich uitgebuit voelt! Mochten we om één-of-andere reden er niet toe komen om zelf de box(en) uit te mesten: B. doet dat wel voor ons Lachen !
Tuurlijk is het normaal om dingen voor elkaar te doen, maar als je diegene die regelmatig (in dit geval iedere dag!!) dit soort dingen voor je doet, er een geldbedrag(je) voor geeft, hoef je achteraf nooit te horen: "Die buit ons uit" Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 23:10

Hmm, bij ons op stal kost alles ook extra, ik laat Kevin s'morgens buiten zetten, binnen halen doe ik zelf en dat buiten zetten kost mij 17Euro per maand.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 23:11

Zeg wat is dat nu,geld voor paarden binnen zetten?
Ik zou er niet eens aan denken.Die vijf minuten dat het duurd.Ben jij nou gek.Ik snap niet dat je daar geld voor geeft of vraagt.Als ze er toch zijn dan is het een kleine moeite om ook twee paarden meer te doen.dus naar mijn mening geen geld maar vriendendienst.Als zij jou eens nodig hebben kun je weer wat terug doen.

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 07:40

Bij ons op stal hebben verschillende mensen samen een regeling met elkaar ,dan zet de een s'ochtends de paarden buiten en de ander zet s'avonds die 2 paarden weer binnen.

Kom eens op mijn homepage kijken. http://www.pbase.com/mupoch

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 17:11

Citaat:
Jeetje Cleo,

Hebben de meiden nog steeds niks voor elkaar over daar bij Gijs Zijtveld?


Hoi Angelique,

Zie nu pas je reaktie Frusty
Naarmate Gijs is uitgebreid, zelfs een wachtlijst nu, hebben mensen nog steeds wel wat voor elkaar over maar het blijft 'groepjeswerk' Je weet
waar ik sta op stal en gelukkig is het daar erg rustig Haha!
Nadeel: minder kontakt met met andere eigenaren.
En met de mensen waar ik wel regelmatig kontakt mee heb, hebben een merrie en die staan weer in een andere wei; achter het land van Jessica.
Ik heb nu een regeling met Wendy getroffen t.a.v. het buitenzetten. Alleen het binnen halen is voor ons beiden een probleem. Jessica is geen optie daar zij haar paardenbestand weer heeft uitgebreid. Catelijne haalt Fic en Sky nu binnen en Wendy en ik geven haar daarvoor 10 euro p/week (5 dagen)

Gijs zet inmiddels zo'n 15 paarden buiten, dit geheel tegen het regelement in. Wendy en ik willen hem niet nog eens opzadelen met 2 paarden.

Als het land dit jaar weer te nat wordt, zoals vorig jaar, gaat het land waarschijnlijk dicht.

groetjes!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:06

Hoi Cleo,

Gelukkig maar dat je het zo opgelost hebt, die paar centen extra in de week maakt dan ook niet uit, kan je zelf eigenlijk niet voor op en neer rijden toch *LOL*

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:02

Kan je niet toch iemand vinden voor gratis binnen te zetten? Zoveel moeite is dat toch niet! En dan gewoon af en toe eens wat geld geven, zeker als dat niet verwacht wordt is dat heel leuk om eens te krijgen voor je dienst.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 20:51

Het merendeel van de eigenaren van de paarden die bij ons staan werken full-time. Vanaf werk naar stal, snel paard binnen halen, thuis eten en daarna weer naar stal om te verzorgen/rijden etc.. Ik kan niet van deze mensen verlangen dat ze in de blubber ook nog eens mijn paard binnen halen.
Het meisje waarmee ik nu deze afspraak heb gemaakt kan ik geen tegenprestatie leveren, er is altijd wel iemand in haar nabije omgeving die
haar paard verzord wanneer zij niet kan. Ze deelt haar paard ook met haar zus.
Daarbij heeft Dynamiek ook nog eens gelijk dat het mij een sloot benzinekosten scheelt als ik 's avonds niet kan of wil rijden.
In dit geval vind ik 5 euro per week (5 dagen) een redelijk bedrag, 10 euro voor 2 paarden maar het andere paard is nauwelijks te vangen
Daar loopt die meid ook nog eens een kwartier achteraan.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:46

Ik vind ook dat je er niks voor hoeft te vragen/krijgen.
Je kunt toch zo even voor elkaar de paarden binnen of buiten zetten?
Dat doen wij wel altijd,het komt niet eens in ons op om daar iets voor te vragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fientj en 38 bezoekers