En daar sta je dan.... hij verzette GEEN POOT meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

En daar sta je dan.... hij verzette GEEN POOT meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 10:47

Ik krijg nu waarschijnlijk heel Penny- bokt over me heen want ik heb mijn paard geslagen en niet zo zachtjes ook.... Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Toon had zomaar ineens zijn oude staaktrucje uit de kast gehaald, en het was me werkelijk een raadsel waarom hij dat deed. Meestal kan ik bij zoiets wel een oorzaak vinden (mijn eigen fout, teveel paarden bij hem in de buurt, lichamelijk mankement), maar dat was nu helemaal niet aan de orde.
Ik was alleen in de bak, de dag ervoor heb ik hem aan zijn halster een kwartiertje geslingerd dus spierpijn had hij echt niet, de dag daarvoor wel gereden. Dat ging toen super en ik heb hem werkelijk een uur lang de hemel ingeprezen, afgelopen weekend twee buitenritten met hem gemaakt waar hij ontzettend van genoten heeft, maandag heeft hij vrij gehad, hele dagen staat hij in de wei, drie weken geleden is hij nagekeken door een osteopaat..... dus....????????? Verward

Ik gaf hem de hulpen voor de linkergalop en meneer stond accuut op de rem. En dat heeft een half uur geduurd...... Frusty Frusty Frusty Hij verzette geen voet meer.

Als ik hem een tik gaf kreeg ik een bok, gaf ik hem nog een tik weer een bok, een schop met mijn sporen had ook nul komma niks resultaat. Nou daar sta je dan.... Uiteindelijk kreeg ik hem een paar pasjes naar voren, dus uitgebreid beloond, maar zodra ik aan wilde draven ging de rem er weer op.

Er was niemand anders in de buurt om me met bijv. een longeerzweep te helpen, dus ik wist op een gegeven moment echt niet meer wat ik hiermee aan moest. Wel wist ik dat ik dit moest gaan winnen.... Lips are sealed

Na een half uur gezeur, gesmeek, gevraag, geschop en gemep, zonder resultaat, ben ik afgestapt en heb hem vier enorme klappen op zijn kont verkocht. Je had zijn hoofd moeten zien zeg... hij schrok zich compleet de pokken. Als je op hem zit doet een tik hem helemaal niks, maar als je naast hem staat is hij wel onder de indruk.... Frusty

Ik ben er weer opgestapt en galoppeerde zo weg in de linkergalop....AAAAAAHHHH!!!!

En nu maar hopen dat hij het nu voor de rest van zijn leven weet, maar ik heb het vermoeden dat dat niet zo is. Dat staken heeft hij zes jaar lang in het manegewerk gedaan en daar veel succes mee gehad, dus af en toe zal dat waarschijnlijk de kop blijven opsteken. Ik dacht dat ik ervan af was.... maar helaas.... Huilen

Ik voelde me zwaar belabberd, dit is niet mijn manier van rijden/omgang met paarden ook al heb ik twee dieren die gewoon niet snel ergens van onder de indruk zijn en best een pittige aanpak nodig hebben. Maar dit is nog nooit nodig geweest..... Lips are sealed

Op het moment zelf was ik niet kwaad (gelukkig...), maar achteraf zat de adrenaline ergens in mijn keel of zo en ik heb er beroerd van geslapen (toch een beetje Penny???). Zo wil je toch niet met je beesten omgaan???

Toon zelf was het al heel snel weer vergeten trouwens... nadat ik mijn zadel in mijn kast had opgeborgen en terugliep naar hem, hinnikte hij naar me... Dat stelde me wel gerust moet ik zeggen, als ik hem namelijk onterecht straf moet hij over het algemeen een paar uur niks meer van me weten. Dit was dus duidelijk terecht. Maar dat maakt het niet minder vervelend.... weehhhh, toch maar konijnen gaan fokken???


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:54

naar gevoel als je je paard zo op zn donder hebt moeten geven he.... Maar blijkbaar heeft t dit keer wel geholpen, gelukkig maar. Hopelijk onthoudt ie t nou weer voor een paar jaar Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:59

Ik heb er ook moeilijk mee.
Ik moet Omar wassen, ivm ringworm. En echt hij heeft er zo'n hekel aan. Hij staat helemaal in elkaar gekrompen in een hoekje en dan kom ik weer met mijn emmer. Hij is helemaal beledigd. Echt balen doe ik daarvan. maar het moet wel.
Zo voel ik dat soms ook als ik 'm naar voren moet slaan met longeren Verdrietig

:evaw:


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:59

Tsja af en toe hebben ze het gewon nodig. Iwaldo had er ook een handje van twee weken geleden om gewoon echt zo min mogelijk zn best te doen. Ik werd er gestoord van... bleef maar benen! Toen heb ik op een bepaald moment twee teugels in één hand gepakt en hem echt een mega mep op zn kont gegeven. OEPS.. ineens wist ie wel weer wat voorwaarts was Haha! Achteraf had ie de striem op zn kont staan en daar voelde ik me wel een beetje banketstaaf over, maar hij heeft nog nooit zo goed gelopen als nu, dus denk dat het niet geheel voor niks is geweest Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:03

Schijnbaar wist hij dus waarom hij een mep kreeg......
En schuldig hoef je je daar niet over te voelen.
Wat had je dan anders willen doen? Met watjes gooien naar hem?

Mijn jaarling krijgt ook eens in de zoveel tijd een giga mep (wel met de hand) van mij, om haar er aan te herinneren dat dat wat aan de andere kant van het halstertouw hangt ik ben, en zelf heel goed in staat ben om mezelf op 2 benen te verplaatsen en niet rond gesleurd hoef te worden door haar.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:03

Ach ja, 1 keer goed aanpakken werkt vaak beter dan 10 keer zachtjes aanpakken.....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 11:18

Watjes gooien.... kan ik wel proberen natuurlijk. Zou me niks verbazen als hij daar nou juist WEL van onder de indruk is... Toon kennende... }>

Maar het is gewoon waardeloos om af te moeten stappen en je paard een paar rotklappen te verkopen. Normaal gesproken hoor je dit rijtechnisch en in ieder geval van uit het zadel op te kunnen lossen. Maar ja, dat ging dus niet.... Frusty

Hij heeft zowiezo met rijden een flinke aanpak nodig hoor, zo afgestompt als hij is door het manegewerk, maar dit.... Lips are sealed

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:25

Ik weet uit ervaring dat staken het aller frusterendste is wat een paard kan doen.. Rondjes rennen, bokken of wat dan ook kan je opvangen, maar als een paard NIETS doet sta ik te koken..
Die mep was dus verdiend Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 11:27

Daar heb je gelijk in Batje. Als een paard niet loopt, kun je niks. Je voelt je per minuut meer voor schut staan....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:44

Af en toe ZOU je ze!!!!

Ik had voor een paar weken terug opeens weer te maken met een Ozep welke vanaf een uurtje of 10 tegen de boxwand begon te schoppen omdat hij het wel tijd vond voor het afvoeren...
Grapjas...

Gelukkig ben ik ook niet achterlijk, ik ben naar de stal toegegaan en daar stond hij met zijn oortjes naar voren omdat hij al dacht zijn zin te hebben doorgedreven...

Echt vette pech voor hem!!! Extreme duivel

Ik trok de deur open en heb hem op zijn neus getuft Haha! Bloos

Heb sindsdien geen last meer B)
Af en toe moet je ze even overbluffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:51

Als Toon niet zo had gedaan had hij die klappen ook niet gehad, je hebt hem die klappen niet voor niks gegeven toch? Soms is het gewoon even niet anders denk ik. Wel erg goed dat je niet boos werd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:57

Hihihi, toon en jij zijn me een mooi stel bij elkaar! ik vond het best een grappig verhaal. Het kan ook goed zijn dat je hem dit geintje eens en voor altijd afgeleerd hebt.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 12:04

Ik denk dat het er ook wel heel grappig uitzag: zo'n zwoegende, zwetende amazone met rood hoofd van inspanning op een paard dat zich niet verroert en dat ook duidelijk niet van plan is.... Blij dat ik geen publiek had! Achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:05

Een paard even aanpakken is echt niet leuk. Ik ken het. Als ik daarna thuis ben ga ik piekeren en slaap ik slecht.
Maar het is af en toe gewoon nodig! Zo'n paard mag niet 'over je heen lopen'. En daarvoor moet hem straffen. Hoe vervelend het ook is.

Maar die van jou verdiende het wel hoor. Wat een draak Extreme duivel

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:14

tja helaas moet zoiets af en toe ookal begrijp ik echt heel goed hoe je je daarna voelt,echt ships!maar ja het is omdat ie echt vervelend was en tja je was dan rechtvaardig.
hopelijk kapt hij nu snel met dit vervelende trucje!de draak

soms is het beter om te zwijgen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:22

Dat heb ik dus pas ook moeten doen met een wedstrijd. Jurga die staakte ook ineens en ik kon niets meer. Vervolgens werd ik bijna gediskwalificeerd vanwege het mishandelen van mijn paard, nou sorrie hoor....Ik kan me er niet druk over maken, wat moet, dat moet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:25

Dit trucje wat jij verteld heeft peet dus een jaar lang gedaan!
Gewoon ineens op de rem,bij peet hielpen tikken als ik erop zat ook niet en heb dus hetzelfde gedaan als jij,maar bij mij is het zo dus een jaar doorgegaan,afwisslend met grote bokpartijen.
Ik heb er dus ook nachten niet van geslapen,en voelde me echt heel rot,nu loopt ze nog neit super in de ogen van een ander maar voor mij gaat het nu geweldig,ze staakt niet meer en dat is al een hele vooruitgang,toch het idee gewonnen te hebben na een jaar!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:43

Erg is dat he...
Mijn nichtje heeft een verwende rotpony.
een vreselijk lief beest (nu wel) maar door en door verwend door de vorige eigenaar.
Niet willen: okee arme pony wou niet dus terug in de wei .
Niet laten vangen: ahhhgut hij heeft geen zin dus laat 'm maar staan
Niet willen draven: aaaah dan maar stappen het is ook zulk mooi weer
etcetc

Kortom toen mijn nichtje wel wilde rijden zette hij 4 poten ind e grond en klaar smeken etc lukte niet ernaast lopen echt niet hij wou terug naar de wei Punt.longeerzweep erachter niets hielp.
Ik ben erop gegaan met sporen en zweep en heb geslagen totdat ik een lamme arm had maar ze ging op rustvoet staan en zei zoek het maar uit.
uiteindelijk door haar kin richting mijn tenen te trekken en dan iemand te laten duwen verzette ze 1 pasje om niet om te vallen.
we hebben d'r de hemel ingeprezen en jawel toen wilde ze nog wel 1 pasje zetten.
Inmiddels 4 jaar alter is er echt leuk met de pony te rijden ze staakt nog wel eens maar dan haal je er iemand met een zweep erbij voro erachter en dan loopt ze wel weer.
Ikzelf voel me er nog rot over maarja wat anders?
een paard hebben waar je niet mee kan rijden omdat ie geen zin heeft....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:06

Haha ik vind het echt een komisch verhaal! Jammer dat ik het niet gezien heb! }> Lachen met die Toon, maar wel sneu voor jou.
Het was volkomen terecht hoor, ik ken meer paarden die het opeens weer nodig vinden om trucjes uit de oude doos te halen, daar is helaas maar 1 remedie tegen en dat is ze op hun flikker geven, ook al baal je daar best wel van. Maar zie, Toon kon nu wel met gemak in de linkergalop, dus het was een goede zet.
Had het trouwens laatst nog met flame, hij was wat ongeduldig toen ik zijn bandages af wilde doen, en zat elke keer te schrapen. Na 2 keer waarschuwen was ik het zat, hij moet gewoon stilstaan als ik met z'n benen bezig ben en dat weet die. Ik heb een flinke schreeuw gegeven en hij heeft echt een paar heuten gehad. Maar hij stond gelijk weer netjes op de 'rails' en is gewoon weer het brave paard wat keurig stil blijft staan. Het zijn net kinderen hoor, soms moeten ze weer even weten waar ze staan.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:18

Sjuimpje schreef:
Af en toe ZOU je ze!!!!

Ik had voor een paar weken terug opeens weer te maken met een Ozep welke vanaf een uurtje of 10 tegen de boxwand begon te schoppen omdat hij het wel tijd vond voor het afvoeren...
Grapjas...

Gelukkig ben ik ook niet achterlijk, ik ben naar de stal toegegaan en daar stond hij met zijn oortjes naar voren omdat hij al dacht zijn zin te hebben doorgedreven...

Echt vette pech voor hem!!! Extreme duivel

Ik trok de deur open en heb hem op zijn neus getuft Haha! Bloos

Heb sindsdien geen last meer B)
Af en toe moet je ze even overbluffen


Haha, hier moet je echt opkomen, ik lig echt dubbel!! Op zijn neus tuffen!! Haha!

Nou moet ik zeggen dat sunny ook wel dat soort geintjes heeft en kyros helemaal, tegen hem gaan we altijd overdreven aardig doen, haha moet je hem kwaad zien worden nou nniet normaal!! wel lachen hoor!!
Sunny had altijd zo'n periode op de weg, op een gegeven moment stonden er 5 man an te trekken en te duwen, en nee madam verzette echt geen poot meer!! Nou toen ben ik na een half uur maar binnendoor gegaan. Nu is het gelukkig wel over, maar ik heb haar af en toe echt wel hard geslagen hoor, en geschopt, want ze keerd gewoon om pakt het bit en wandeld rustig met je naar huis!! Dit was dus niet helemaal de bedoeling als we een rustig bosritje wilden maken!!
Maar het kost tijd bij ons 5 jaar maargoed.
uiteindelijk komt het goed!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:40

*LOL* *LOL* Echt weer een actie voor Suus hoor, net als met die emmer water van een jaar geleden *LOL*

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:46

ja, dat heb ik ook. Als ik naar buiten wil stopt hij en gaat absoluut niet vooruit (wel achteruit terug naar huis) maar ik geef niet op!(denk ik)
groetjes
celinde

keep your head up

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:22

BTW, wees blij dat je dit gedaan hebt Mieke, anders was je, als hij dit een paar keer herhaalt had, nooit meer iets begonnen en was hij dus goed verpest!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Jaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:36

Pfff ik heb ook een keer een paard een ram verkocht. Ik reed nog op de manege en ik was de "paardjes aan het aaien". Gaat het paard waar ik bij staat ineens naar zijn buurman trappen en bijten (reden vergeten). Ik schrok me rot, ik werd helemaal tegen de wand geplet en bijna geraakt. Paard werd helemaal gek, ging steigeren enzo. Zooo, mijn eerste reactie was een zwaai met m'n arm, en die komt (per ongeluk) keihard tegen de wang van het paard. Paard gelijk helemaal overdonderd, en stond me echt zo aan te kijken van 'wat deed jíj nou weer?' en was het geloof ik gelijk alweer vergeten. Maar sindsdien nooit meer lelijk gedaan tegen buurman met andere mensen in de stal. Maar het is ook eerder de schrik, de eerste reactie denk ik. 's Avonds had ik ook zoiets van: 'oh oliebol ik heb een paard geslagen' maar als je erover nadenkt, kun je het begrijpen (ik vind het nu nog een domme actie, van paard en mens, maar goed).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:28

*LOL* Irritant he Mieke?
Daar sta je dan. Machteloos. Met je 60 kilootjes tegen zo'n pakweg 600 kilo. Dan gebeurd er echt helemaal niets meer.

Wel goed van je dat je op dat moment niet doordraaide. Ik had dat wel vaak, ik werd dan zo boos, tranen-met-tuiten-boos zeg maar.
Echt dol en wist dan niet meer wat ik doen moest. Ik stapte dan ook af. Ik ramde dan niet, maar liep een stukje aan de hand. Dan blies ik stoom af en Isolda ook. Was niet de goede manier, maar goed, het werkte wel Knipoog
(loopt een meisjemet een paard aan de hand, stampvoetend en met een rood, bezweet hoofd)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, Bloemetje75, jildou1979, Paardennamen, Plonspony, Vagabondo en 124 bezoekers