Nog even...Het gaat erg slecht met Sam... :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Nog even...Het gaat erg slecht met Sam... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 22:23

Sam, mijn 12 jaar oude Labrador, die zijn hele leven al bij ons woont, gaat enorm achteruit. Verdrietig

Hij begon een tijd terug al ouderdomskwaaltjes te krijgen: slechtziend, slechthorend, moeilijker lopen enz.
Nu begon hij dus bloed te plassen. Meteen DA erbij, en hij werd aan de antibiotica gezet. Nu na een week is er echt niets verandert. Hij druppelt zelfs in huis, onbewust. En dat voor Sam, de meest zindelijke hond op deze aardbol. Knipoog

Sinds vandaag had hij de grootste moeite met lopen. Ik kwam vanmiddag thuis, en ging lekker tv kijken, Sam reageerde, zoals gewoonlijk, al liggend, kwispelend.
Toen kwam mijn moeder thuis, en vertelde dat Sam amper kon lopen, en met uitlaten al piepend een keer in elkaar gezakt is... Huilen Mijn moeder barstte in tranen uit...

Vanavond bleek het ietsje beter te gaan. Ik was gaan winkelen (koopavond) en kwam dus net thuis. Niemand was thuis, en mijn zusje was vergeten de radio uit te zetten, die keihard aanstond...

Daar lag Sam, heel zielig, piepend op zijn kleedje... Ik ben er meteen bij gaan liggen en hem getrootst en geaaid enz. Hij ademde heel moeizaam en luid. Ik werd zo verdrietig.
Ik wilde even naar boven gaan, even mn pyama aandoen, ff op Bokt kijken enz. Toen hoorde ik hem een paar keer achter elkaar blaffen en piepen. Ik barstte hierboven in tranen uit, en ben naar beneden gerend.
Heb toen weer bij hem gelegen, hem gerust gesteld. Hij keek zo bang om zich heen, maar kon geeneens zn koppie opheffen...
Eindelijk werd hij rustiger, en toen kwamen mn zusje en moeder thuis.
Ik alles verteld, en dat ik vannacht bij hem bleef. En ik vind dat hij iig zo snel mogelijk pijnstillers moet, zodat hij vannacht en morgen wel even rustig kan liggen. Maar afijn, we kunnen geen beroep doen s'avonds en s'nachts op DA hierzo. Mijn moeder zorgt dat morgen de DA langskomt en helpt beslissen of het 'tijd'is of niet.
Als we hem in laten slapen, moet iedereen er bij zijn...

Mijn lieve Sam, een nu nog zo vrolijke geest, maar zón uitgeput lichaam.
Ik kan er niet bij, dat ik hem straks kwijtben... Scheve mond

In mijn profiel staat een foto van hem.


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:31

Welke dierenarts heb je in godsnaam dat hij je in dit geval niet in de avond of nachturen kan helpen?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 22:35

Vraag ik me ook af... ronduit belachelijk, ik kan ook echt niet aanzien om mijn hond er zo bij te zien liggen.
Iig pijnstillers zijn op zijn plaats, zodat hij iig wat rustiger kan liggen etc.
Ik kan er met mijn pet niet bij.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:39

Het is vreselijk om je dier te moeten zien lijden.Ik weet zeker dat onze dierenarts wel zou komen of dat je naar hem mag komen.Je betaald toch ook voor hetgene waar je hem voor komt brengen.Hij had eerder moeten inzien dat het helaas geen baan is van 9 ot 5 natuurlijk snap ik dat ze ook vaak met k..tsmoezen uit bed gehaald worden maar ondanks dat heeft hij jullie eigenlijk maar te helpen!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:47

Vreselijk om te zien dat je beest zo'n pijn heeft. Huilen Onze poes was destijds op 13jarige leeftijd ook heel ziek, haar nieren werkten niet meer, en ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik er aan denk hoe ze daar lag. MIdden in de nacht haalde mijn moeder mij en mijn zusje uit bed om afscheid te nemen, want ze ging de dierenambulance bellen om haar een spuitje te laten geven (kon bij ons gelukkig wel 's nachts). Net even voor de ambulance haar kwam halen is ze zelf overleden....

Ik hoop echt dat je hem snel pijnstillers kunt geven als voorlopige oplossing. Sterkte.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:49

He gatsie, dat zijn altijd zulke nare dingen!
Sterkte ermee en ik denk dat sam je dankbaar zal zijn dat je vannacht bij hem blijft!


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:50

Jeetje sterkte... ik hoop dat Sam er bovenop komt of anders rustig het andere leven mag begroeten... knuffel!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:42

bah wat vreselijk.
Ik hoop dat het een beetje gaat vannacht. Hebben jullie ook kinderasperientjes in huis? Of een nachtapotheek, zodat je die kan halen. Je mag hem namelijk zo een geven. Het zal niet heel veel helpen, maar misschien haalt het de scherpe kantjes eraf zodat hij toch kan slapen.

זכור

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:46

lees net op mijn kinderasperientjes dat er alleen 120 mg paracetamol en iets voor de smaak inzit, dus een kwart van een paracetamol moet dan ook kunnen, denk ik. Misschien kan je dat alsnog telefonisch vragen aan de d.a.

זכור

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 01:16

Tssk wat is dat nou voor een dierenarts? Is er geen andere waar je heen kan? Ik dacht dat mensen dierenarts werden omdat ze van dieren hielden Verward Ik ben een keer zelfs met politie en al naar het prive adres van een dierenarts gegaan omdat ze zogenaamd allemaal geen dienst hadden Vork Tja daar had m'n kat die in de prak lag geen boodschap aan. Hoe gaat dat trouwens met mensen en ziekenhuizen, moet je daar ook tot de volgende dag wachten en creperen? Jesus hier kan ik me zo kwaad om maken, als je buiten kantooruren niet wilt werken moet je maar geen dierenarts worden hoor Boos! Sterkte met je hond..

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:24

ik weet nog van een tijdje terug toen je vertelde dat t slechter ging met Sam. Echt sjit dat t nu nog slechter gaat, maar helemaal beroerd van die dierenarts zeg!!!!
De vorige hond van mn oom en tante werd ook echt oud, was altijd superzindelijk maar toen ook niet meer. Echt zo zielig om te zien....
Heel veel sterkte ermee

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:42

heb er ook nog nooit v gehoord dat een dierenarts snachts en savonds niet bereikbaar is... wel heel apart... in ieder geval heel veel sterkte..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:53

Toen onze hond, die inmiddels is overleden, met haar hoofd tussen de deur had gezeten raadde onze dierenarts ons aan haar een half asperientje of paracetamol geven. Dat kan dus echt geen kwaad en zal zijn pijn wellicht iets verminderen.
veel sterkte

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:59

Tjonge, ik schrik helemaal van je berichtje Anneke! Dit zijn altijd zulke moeilijke dingen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je dan voelt!
Het is voor mij alweer 6 jaar geleden, maar ik heb mijn hond toen ook zo zien lijden. Zij had toen leverkanker en opeens ging het heel snel. Ik heb toen de laatste 2 nachten bij haar geslapen en ik zal nooit de laatste nacht vergeten. Op een gegeven moment kwam ze piepend bij me liggen en likte aan mijn handen. Dat heeft me heel veel gedaan en ik zie het nog steeds voor me. 's Ochtends vroeg klapte ze op de grond en toen hebben we haar naar de dierenarts gebracht om haar te laten inslapen. Ik heb het toen heel moeilijk gehad, vooral ook dat laatste moment toen de dierenarts haar liet inslapen...dan zie je dat ze je nog zo hoopvol aankijkt terwijl er helemaal geen hoop meer was.
Het heeft me altijd een goed gevoel gegeven dat ik constant bij haar ben gebleven de laatste dagen. Dus Anneke, Sam zal daar heel veel steun aan hebben!
Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk is Sam snel uit zijn lijden (hoe moeilijk ook voor jullie) verlost Verdrietig !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:05

Ik denk dat de nieren inderdaad niet meer werken, en hij is zichzelf nu aan het vergiftigen. Het is ellendig, ik hoop dat jullie hem snel uit zijn lijden zullen verlossen. Je hebt toch geen rust zolang je weet dat hij daar niet op zijn gemak ligt. heel veel sterkte ermee.

De hond is de betere mens

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:45

Dat zijn de minder prettige dingen van dieren- houden. Ze gaan ooit eens dood. Verdrietig Sterkte ermee!
En pffft wat een dierenarts zeg!

:evaw:

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:50

Heel veel sterkte voor jullie! Het lijkt me verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van mijn lieve beessies.....

Wel belachelijk dat je nergens terecht kunt als het zo slecht gaat met je hond, daar moet echt iets aan gedaan worden.

Heel veel sterkte, nogmaals!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:30

Wat zielig zeg.....kan me goed voorstellen dat het je erg aan het hart gaat, 't is en blijft toch je maatje.
Natuurlijk ben ik geen dierenarts, maar als ik je verhaal zo lees en de leeftijd van je hond in ogenschouw neem (12 jaar is een respectabele leeftijd voor een Labrador) dan vrees ik toch dat hij "op" is.
Ik hoop dat jullie de moed op kunnen brengen om te doen wat het beste is voor Sam.
Heel veel sterkte.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 18:48

Sammie heeft pijnstillers gekregen, en ze willen hem maandag onderzoeken. Dwz, foto's maken, bloed prikken enz.

Ik zet er zo mijn vraagtekens bij, waarom zo'n uitgebreid onderzoek voor een hond die toch al doodop is? Ja tuurlijk wil ik weten wat er gaande is, en mischien is datgene dan heel rendabel te bestrijden oid, maar tóch.

Sam is vandaag al beter, alhoewel hij nog erg moeilijk loopt, rolt hij zelfs al in het gras, en komt vrolijk kwispelend op je af. Lovers
Hij is zo lief...

Gisteravond ook, toen hij dus zo'n pijn had, moest ik vreselijk huilen. Hij keek me recht in mijn ogen, en legde (terwijl hij zo zwak was!!) zo zijn poot over me heen.
Ik ben zo gek op hem, had altijd troetelnaampjes voor hem, en meestal noemde ik hem 'allerliefste'. Knipoog
Of Sam Pam. *LOL*

Ik ben benieuwd hoe hij dit weekend doorkomt. Scheve mond

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 18:49

Bedankt trouwens voor jullie lieve begripvolle berichtjes. Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:30

Onze Golden van 12 1/2 zakte net ook in elkaar...
Arme dier liet zijn plas zo lopen en had heel grote ogen van angst, mijn moeder is nu met hem naar de da en ik ben bij de andere hondjes gebleven, die flipten gewoon van angst en mijn moeder kon ze zowat niet buiten de deur houden toen ze de golden mee nam.

Hopelijk knapt hij weer op en de jouwne ook!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 22:16

Oh Sjuimpje wat naar! Laat even weten hoe het afloopt...
Sam is gelukkig al een stuk vrolijker. Wel gek hoor, het lijkt wel alsof hij me enorm dankbaar is of zo van gister.
Ik zat net op de grond beneden, met een jonge kat te spelen. Opeens staat hij zomaar op en loopt heel hard op me af, en stort zich zo in mn armen. Wat een lieverd is het ook, wilt hij gewoon even lekker bij je zijn. Lovers

Ik ben wel allang blij dat hij gewoon nog eet en drinkt. En hij houdt zijn plas wel gewoon nog op, doet dat keurig buiten gelukkig.
Maar hij is gewoon zo 'op'.

Maandag wordt hij uitgebreid onderzocht, en kunnen ze meer schatten hoe de situatie is.

Heel gek, maar ik heb zoiets van, laat hem maar, laat de natuur zijn werk maar doen. Als t zn tijd is...
Maar ja. Scheve mond

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 22:25

Wees niet te snel met inslapen (ook uiteraard niet te lang wachten, maar iig tot na het onderzoek) Mijn hond stort ook wel eens in elkaar.. Gewoon een kant op en dan is ze tijden niet bereikbaar. Soms zakt ze niet in elkaar maar staat ze stokstijf in een hoek.
De eerste keer dacht ik dat ik haar meteen in kon laten slapen, maar het schijnen beroertes te zijn. Ze is inmiddels 17 en huppelt bijna dagelijks mee naar de paarden. Als ze een aanval heeft gehad krijgt ze een week prednisolon, en dan is het weer okay. Uiteraard zijn op een gegeven moment haar hersenen 'op', maar ze leeft er al 3 jaar ontzettend happy mee..

Heel veel sterkte met Sam, verwen hem maar extra! Lovers

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 23:47

Bij de da heeft mijn hond een spuit met kalmeringsmiddel en pijnstillers gehad en zijn we doorgesjeesd naar de Uithof Utrecht. Daar knapte hij echter ontzettend op en na 3 uur onderzoeken Gaaaap zijn we weer naar huis gestuurd...
Nu even afwachten wat hij doet als die spuit uitwerkt.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 20:22

Spannend Sjuimpje, ik hoop dat het 'meevalt'.
Sam wordt morgen onderzocht, het zielige is alleen, dat hij, vanwege die onderzoeken, vanaf gisteravond geen eten meer mocht...
Dus hij bedelt alweer volop. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, Anoukjuuuhh, Arjette15, Bowo, Eulogy, Everest, flooooo, GoogleAdsense, Hiraeth, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, MarJon, Marocje, MissMarije, Nachocheese, noordje, Pauline2cv, Ruai, Solmyrkvi, speedfiets_2, Twilight, xdesix, YandexBot, zonnebloem18 en 58 bezoekers