Inent vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Inent vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 21:03

Er werd laast bij ons op stal 2 paarden geent, en toen werdt er onder het velletje geent ipv in een spier.

Maar nu wilde ik dus weten of dat ook kan. Ik heb altijd geleert dat er in een spier ingeent moet worden. Maar wat is nou het gebruikelijkste?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:30

Dat ligt er totaal aan wat er geent wordt. Er zijn entstoffen die in de spier gespoten worden, er zijn stoffen die direct in de bloedbaan gespoten worden, en er zijn stoffen die direct onder de huid gespoten worden, zoals bijvoorbeeld als je paard ontstoken haarzakjes heeft.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 13:17

gewoon de normale inenting die tegen rhino enzo die je 2x per jaar doet. sommige trouwens 1 x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:23

Die wordt normaliter in de borst gespoten, in de spier. Heb ik nog nooit gezien of van gehoord dat het onder de huid gespoten werd. Jammer dat je het niet meteen aan die va gevraagd hebt, ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig....

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:32

Enten kan ook onder de huid, net zoals bij honden en katten. Het is alleen minder aan te raden omdat paarden nogal vlug daarop gaan reageren met een knobbeltje of jeuk en irritatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, GoogleAdsense, Homerup, judith_irene, Zoe_97 en 25 bezoekers