Soort schilfers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Soort schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 15:09

Net kwam mn buurvrouw naar me toe of ik even mee wou kijken naar hun pony, want die schuurde al haar manen er af. Dus ik even mee wezen kijken, en inderdaad de pony heeft bijna al haar manen er af geschuurd, daarnaast zijn de manen stukken dunner dan dat ze vroeger waren, als ik kijk naar dr voorpluk waar ze niet aan geschuurd heeft. Ze heeft ook overal tussen haar manen schilfers en ook op haar hals zitten schilfers en een soort kloven en bulten. Ik weet niet precies wat het is en of ik er wat tegen kan doen. De buurvrouw wil het nog even een paar dagen aankijken en anders een DA laten komen, maar ik wil graag ook alvast iets kunnen doen.
Komt iemand dit bekent voor en heeft tips dan hoor ik dat graag!

Groetjes Corine

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:32

Klinkt als schurft of een schimmelinfectie wassen met sebacil bij schurft, met imaverol bij schimmel. De dierenarts is toch degene die zal weten wat het is.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:10

Goed wassen en de schilfertjes los krabben. Mijn pony heeft zomer eczeem en heeft dat ook. Je kan bij de apotheek ook een middeltje ertegen gaan halen. (in belgiƫ heet dat Dogeczeem en dat is voor als er wondjes zijn, werkt heel goed)

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:38

wassen met betadine shampoo of scrub goed uitspoelen en dan kan je eventueel er wat hydrocortiderm opdoen voor de jeuk, dit is alleen niet het weghalen van het probleem. gr shaneen