erge nicknames

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

erge nicknames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 09:14

Echt zielig, Voltrack heeft een paar bijnamen, nou, die zijn het noemen eigenlijk niet waard, zo erg! Maar goed, hij heeft ze nu eenmaal, maar het ergste komt nog: als ik hem roep, dan roep ik dus nooit meer zijn echte naam.
Al sinds een jaar heeft hij de bijnaam 'Polleke', mijn zusje vond het vreselijk, maar als hij een rare actie had dan lag ik dubbel en dan was het dus POLLEKEEEEEEEEEEEEEE. Vol interesseert het niet al te erg geloof ik, maar ik noem hem nu dus opeens alleen nog maar Polleke. Loop ik met m naar stal: Polleke, doe eens normaal! En dan luistert hij ook nog.
Ook zo'n erge is 'Pony', hij is nl een paard. Ik roep altijd PAARD, maar voor Voltrack maak ik de uitzondering pony, terwijl hij nu niet eens de kleinste is. Hij krijgt ook altijd echt van die babynaampjes (Volliebolliegekkieknollie), iets wat ik bij Joop nog niet eens doe. En dat beest pikt het allemaal maar!
Ik vind Polleke zelf veel erger dan Patatje/Patatteke/Patentjeventje of wat ik Joop allemaal naar zijn hoofd smijt (Jooooooopsel, poepie). Misschien ook wel heel erg is dat ik alles en iedereen tegenwoordig moppie noem.... *zucht*
Wie heeft dit nu ook? Patent is ook altijd Hengstjeventje, en Voltrack is onze nephengst, echt zielig, vooral nu ik echt niet meer de enige ben die hem Polleke noemt (zusje doet het nu net zo hard en zelfs mijn vader heb ik erop betrapt)... Zou hij er een complex aan overhouden? *LOL*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:32

knollie, knol, neefie, miertje, beest
Dus je bent niet de enige. Dan zeg ik kom maar Miertje. Goed zo knollie enz. Beest doe eens een stap opzij.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:45

ik noem Lois wel eens Drolleke (erg!). En als ik pissig ben ezel of kameel. Arm beest Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:49

Maurice noemt Pablo nogal eens "De Knaagrat" (en ik noem Pablo een knaagkever maar dat is het ook) en Pieke "Die Cavia" (komt door de wilde manen). En ik wil Pieke wel eens Pikachu noemen (van Pokemon).

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:04

Ik vind Polleke wel leuk klinken hoor! Knipoog

Kaminka wordt trouwens door mij in de wandelgangen Stravinsky genoemd, door een vriendin van mij verzonnen en door mij á la minute overgenomen. Vond het wel bij haar passen, gezien haar nogal woeste russische kuif en uitstraling.

Toon noem ik vaak Antoonio, daar is de hoefsmid mee begonnen en omdat Toon daar zo leuk op reageerde, heb ik dat ook overgenomen.

Allebei noem ik ze ook wel bolle.... gezien hun enorme omvang! Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:12

Ik rep altijd heel makkelijk Crimineel terwijl ze niets ergs doet. Maar het lijgt zo lekker in de mond. Jeminee, die crimineel staat weer te luchtzuigen Lips are sealed

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:16

Retjeknol is al erg genoeg. Tong uitsteken

Monster wordt-ie ook vaak genoemd. Of gewoon Beest ('doe jij morgen het Beest of doe ik 'm?'). En de hoefsmid noemt 'm Prins Albert van Monaco. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-10-02 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:16

Ach, Jip 'schelden we nog wel eens uit' voor Dikbil, maar ja, de waarheid mag toch gezegd worden? Ik noem hem ook wel eens Flipse, waarom? Geen idee. Ik vind het alleen geen gehoor als sommige manegemensen heb Jippol noemen, dan zeg ik altijd "hij heet Jip hoor."
En Duvel roep ik nog wel eens met Duffie, terwijl hij dat eigenlijk nooit is. Dat is gekomen toen hij erg ziek was, toen was er van het vrolijke actieve en alerte paard niet veel over dan een hoopje duffe ellende. Hij stond toen echt heel sloom voor zich uittekijken, heel duf dus. En daarvoor noemde ik hem Duvie, dus dan is de stap naar Duffie makkelijk te maken. Terwijl hij nu echt alles behalve dus is. Duvel is echt wel de goede naam voor dat paard, af en toe is het echt een heethoofd.
En verder schieten de woorden Lompe drol ook wel eens uit mijn mond, wanneer welk paard dan ook een beetje onbehouwen doet.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:35

Tja, meestal noem ik Muzefee Muuz, maar ook "trut" of "paard" wil nog wel eens voorkomen. En dat is dan echt liefkozend bedoeld....

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:36

Trut,l*l,enz dat krijg je allemaal te horen soms Lachen .
Maar meestal blijft het bij mij bij dikzak(zelfs bij magere beestjes Verward )
Ik zeg echt altijd dikkerd ofzo Lachen .
Trut of bitch ook wel eens.
Och,je paard zal zich er niet veel van aantrekken,wat verstaat hij daar nu van Lachen .

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:15

Nicknames... heb je even twee pagina's?? *LOL*
1001 verschillende. Meestal negatief, trut, tuthola, kreng, draak, heks.
Mijn vader noemde haar als jong paard vaak Satan. (hoezo, mijn paard is lief Lovers )
Isl, Isol, solleke, ouwe sok, ouwe merrie, vos, vosta etc.etc.
Alle koosnaampjes als poepie, scheetje, poppie komen er zo af en toe ook weleens doorheen.
Ik noem haar alleen volledig bij haar naam als ik woest ben. Dat schreeuwt zo lekker:
ISOOOOLDAAAAAA !!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:01

Dennis noem ik ook wel eens muts of soms zelfs trut. Moet eigenlijk niet kunnen bij een ggk dekhengst. Dingen als lompe knol of knollie zijn niet eens beledigingen meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:08

Lelijke apekop Haha! En Pony, verder waiffie, meissie, trut, als ze niet oplet is het vaak "Hé Tukkie!!!" Verward Haha! Verder krijgt ze af en toe de meest erge dingen naar der kop Bloos *LOL* Maar ik hou wel van der Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:28

Mijn ene paard heet Gizmo, we noemen hem Simmie. Lester noemen we Les of Lesley. Niet schokkend dus. Als ze echt heel verevelend/stout zijn po*kkeknol...wel erg dus Haha!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:43

Ik heb dat met mijn kat. Hij heet Siepie, maar die naam gebruik ik nooit.
Meestal Toetie, Noetje, Jonkertje of Kindje. Hoe kom ik erop Haha!
En hij heeft in het verleden nog meer namen gehad, o.a. Nieuwtje, Snoekje, Bonk, Bonkie, en de ergste: Snoekebollegekke Clown

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:46

Knolliewop = firenza favo manege paard toen ik 16 was Lachen

Orretje, Mister Flow, Noco, Orry, Or,
Ukkel, Soepkip, Jochie, Vent, Kerel,
Moppie, Lieffie, Skeetje,
Orrepor, Mooie Jongen, Lekker Ding.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:14

Sher noem ik:
Doossie, bolle, meissie, shertje of gewoon sher.
Denk niet dat ze er trauma's aan over houden hoor Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:19

Rio heet Lange, zo noemde zijn vorige eigenaar hem ook al, en nu is dat ook gewoon zijn naam geworden. Als ik boos op hem ben dan wordt het vaak Lange l*l! haha!!!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:13

ik noem darinka vanalles en nog wat prutlipje varkentje ouwe doos plurkje olifantje maar meestal als ik dr roep is t dribjeeeee

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:15

Onze hond Bo, noem ik standaard Boter of worst Lachen
Onze andere hond Cimba noem ik snotje of sommesie.

Pinky heeft het 'iets' beter Meestal komt hij er met Pink, Pinkeltje, Punk en Punky vanaf.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:18

de hond heeft ook andere namen t is een jack en ze heet demi maar word vaak plumo of bradwurst genoemd arm beest

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:10

dribbel noem k de laatste tijd steeds vaker varken... Of dikkie...
tegenwoordig gaat het gewoon vanzelf *LOL*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:22

dikkie, flap, appelflap, appie, muts en doos zijn koosnaampjes. Als ik booos wordt noem ik hem dom rund, kloothommel of abias. Hij weet heel goed dat als ik hem bij z'n volledige naam noem dat ik echt pissed op hem ben Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:08

babs heeft ook van die eigenlijk echt wel domme namen: woetie, ouwe sok( 6jaar Haha!) dikkie, gekske..
woetie en sok vind ik nog het domst maarja 't is ook gewoon een Sok als je ziet..haha

Brabantse Fries ;)


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:39

mijn vader (eh vriend van mn moeder ) noemt ailin altijd beatle.
ja t blijft een hippie.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, ikkedus, Maanon_, MairiMacBran, Mark0919, TinkerTreas, Zunzuncito en 28 bezoekers