Mini schaapjes ik wordt er gek van !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Mini schaapjes ik wordt er gek van !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 21:38

Wij hebben 3 mini schaapjes die ik gekocht heb om voor gras maaier te spelen, ook op het land van de paarden in de winter.
Maar ik wordt gek van de gemekker de hele dag, zodra ze iemand zien beginnen ze, en het is een behoorlijk herrie. Ik dacht eerst dat ze misschien honger hadden of dat ik iets fout doe maar zelfs in heel dik gras met heel veel eten maken ze een dot herrie.
En mijn land is 1 ha groot dat gaat me een fortuyn aan schapengaas kosten, kunnen ze ook achter een schrikdraatje ?

Help, iemand ervaring met dit soort schaapjes doe ik iets fout ?

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 21:51

Sorry, ik ben voor een groot deel schuldig dat ze zo mekkeren! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt, had ik ook na een week. Eerst was het nog wel schattig, maar het werd echt vervelend.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:06

iig niet steeds voeren als je er heen gaat. ook gewoon eens er heen gaan zonder eten zodat ze weten dat het geen nut heeft om te mekkeren. als je ze altijd wat geeft, of als ze gewent zijn altijd wat te krijgen (bij de vorige eigenaar bv) dan gaan ze vanzelf altijd mekkeren wanneer ze iemand zien..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:32

Ze kunnen prima achter schrikdraad.
(Vandaag nog pwerk over gehad Tong uitsteken)
Wel 3 lijns afzetten en laag beginnen zodat ze er niet onderdoor kunnen.
Succes Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 03:04

Moet wel een aparaat zijn met voldoende vermogen omdat de vacht erg goed isoleert.
De eerste draad moet goed laag zitten zodat ze die als ze grazen het eerst raken met hun kop, omdat daar geen wol zit voelen ze klap goed.
Wij hebben voor de schapen 6 draden maar hebben er dan ook erg veel (275).

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:00

Wij hebben onze schapen ook achter draad. De lammeren willen er nog wel eens doorheen gaan, maar dat doen ze ook maar één keer.
Ik heb gewoon 1 draad langs de sloten staan en op de dam 2. Meer dan genoeg. Onze schapen lopen in koppels van ongeveer 50.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:01

Mekkeren went vanzelf...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:08

wij hadden op mijn stage ook van die quessantjes (die bedoel je toch) die zie ik er niet voor aan om achter stroom te blijven, maar misschien als je er een flinke tik op zet, wie weet.