chronisch??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

chronisch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 09:45

mijn fjord van 13 jaar heeft vorig jaar zeer lichte bronchitus gehad. hij hoeste toen alleen tijdens het rijden(8 keer ofoz) nou een jaar later hoest hij als ik begin met rijden 3 keer ofzo. is hij dan nog steeds ziek of nie. hij is altijd vrolijk etc


Iloontje
Berichten: 42
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Flakkee

bij mij ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:19

Ik kan je geen antwoord geven, maar ik heb wel hetzelfde probleem. Mijn pony blijft ook elke keer bij het rijden een paar keer hoesten, nadat ze bronchitus heeft gehad.
We hebben de dierenarts er al een paar keer bij gehaald, maar die zegt dan dat het door het stof in de stal komt, en dat ze beter 's nachts buiten kan blijven, maar dat kan echt niet, dan wordt ze veel te dik, bovendien heeft ze een open stal, en staat de bovendeur altijd open.
Ik ben bang dat het ook chronisch geworden is... Scheve mond


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:07

Het hoesten komt doordat ze gaat bewegen en meer zuurstof nodig heeft. Dit prikkelt de luchtwegen die toch al gevoelig zijn vanwege het stof en dan gaat ze hoesten. Als er slijm zit kan dit door de beweging ook lostrillen waardoor het opgehoest wordt... Tja, het is altijd een afweging van zoveel kwaden. Die van mij had de hele zomer last van mok en zomereczeem en moest toch zoveel mogelijk buiten. Nu staat hij vanwege de modder weer vaker op stal en gaat weer hoesten...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:10

Foenegriek?Helpt over het algemeen erg goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, BLEXBot, GoogleAdsense, JackAebe, JeaDH, Koekie73 en 30 bezoekers