Bloedonderzoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Bloedonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 14:37

Vorige week vrijdag heb ik bloed laten prikken bij de merries. Eigenlijk wilde ik alleen Razinda controleren, maar ik dacht: laat ik ook Jur dan meteen doen. En wat was de uitslag: Jur had lichte bloedarmoede!! En spoelwormen. Razinda zat net op het randje qua bloedarmoede. Arme Jur... Lovers

Gisteren is de DA geweest en die heeft ze allebei ingespoten met een lichtroze vloeistof, met vitaminen en mineralen erin. Meteen in het bloed, zodat het snel wordt opgenomen. Beide merries hebben er nog een extra wormenspuit achteraan gehad en krijgen nu ook extra vitaminen erbij.

Volgens de DA kan het komen door een soort najaarsmoeheid, de verandering van het weer, korter worden van de dagen etc. Ik had het eigenlijk niet verwacht, want ze glimmen als spiegels en zien er gezond en vrolijk uit. Maar dat zegt dus niets. Ben benieuwd of ik verschil merk als het weer goed is, of ze me er dan af gaan bokken ofzo! }>

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:46

Huh wat een verassende uitkomst zo. Maar blij dat het zo simpel op te lossen is. Succes straks als ze nog fitter zijn Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:34

toch goed dat je jurga er ook meteen bij hebt gedaan

fijn voor jou en je paarfden dat je meet onderhandeld hebt, verder zal het wel nix ergs zijn geweest of wel?



Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:30

euh...laratjuh het gaat hier om Jurita, Jurga is van Jurga Haha!

Ik ben even nieuwsgierig, waarom wilde je graag bloed laten
prikken. Merkte je enig verschil qua gedrag?? (misschien dat
ze wat slomer was, ofzoiets)

Wel fijn dat er niks ernstigs is en dat het makkelijk is op
te lossen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:31

Mijne heeft dus 2x in Utrecht gestaan wegens koliek en bij de laatste controle vertelde de DA aldaar dat er allemaal rare dingen voorkomen dit jaar, zoals wormen, heel veel vreemde gevallen van koliek enz. Dus dan zal jouw verhaal kloppen met Utrecht. Gewoon allemaal paarden die op tijd worden ontwormd maar toch een besmetting hebben. Verward Kleine troost misschien.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:14

Barb schreef:
euh...laratjuh het gaat hier om Jurita, Jurga is van Jurga Haha!

.


ohw ik dacht dat jurga een paard was Bloos Haha!

maarja ze begrijpt iniedergeval wat ik bedoel , toch bedankt barb Knipoog



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:21

Hahaha Jurga is ook een paard, maar wel MIJN paard en niet die van Jura...lettertje verschil in Boktnaam haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 09:20

Hihi lekker verwarrend he? Haha!

Wat ik begrepen heb is dat het op zich niet erg is, dat het inderdaad veel voorkomt nu. Toch voel ik me wel schuldig hoor. De reden dat ik Razinda wilde controleren is omdat ik vind dat ze iets te weinig looplust heeft. Ze is goed voor mijn been, maar zakt snel terug, ze blijft er niet genoeg aan trekken zeg maar. Daarom wilde ik zeker weten of alles goed was. Ook is de mest gecontroleerd en de DA heeft ook geluisterd naar haar hart, maar gelukkig was dat laatste erg goed. Bij de mest van Jur hadden ze spoelwormen ontdekt. Volgens de DA is het sowieso handig om af en toe mest te laten controleren. Van Jur had ik trouwens geen bloedarmoede verwacht, eerder bij Razinda. Maar dat komt dan weer door die wormen die Jur had geloof ik. Toch raar dat Razinda dan geen wormen had, want ze staan samen in de wei en krijgen altijd op dezelfde tijd een wormenspuit. Ik ben iig blij dat ik het even heb laten controleren, het kan nooit kwaad om zoiets af en toe te laten doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:17

jeetje zeg!
dat je dat dan ook niet echt kunt merken,is wel naar zeg
maar ze worden toch wel weer helemaal oke toch?geef ze een knuf van me!

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 13:32

Volgens mij wel, doe ik, dank je wel! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:10

Van die wormen dat vind ik toch wel schrikken hoor. Ik ben zelf altijd heel stipt met de wormspuiten en ik neem aan dat jij dat ook bent. Ik wist niet dat ze dan toch nog een besmetting kunnen oplopen.

Maar fijn dat alles nu weer goed is!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:20

Misschien ook maar bij Tiko laten doen, bloedprikken....
Hij is de laatse tijd ook errug lusteloos, dan gaat het weer een tijdje beter, maar hij heeft steeds weer een baalweekje...lijkt me ook niet echt gezond...

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Dancer, Googlebot, Hanneke137, Poety en 139 bezoekers