HELP !!!! Hebben jullie ook probleemen met ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

HELP !!!! Hebben jullie ook probleemen met ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 13:41

Hoi allemaal !!
ik had een vraagje aan jullie
wie van jullie had/heeft ook een abloment op Dutchtone en heeft er ook probleemen mee ?
Vorig jaar had ik namelijk een hele hoge rekening gekregen van dutchtone
met steeds 1 nummer natuurlijk ook een paar numers die ik wel ken en wel gebeld heb maar die eene nummer kende ik niet en die was echt heel vaak gebeld, dus heb ik dat nummer maar gebeld en ik kreeg een jongen aan de telefoon die ik dus niet kende hij kwam uit Apeldoorn maar ik ken helemaal niemand uit Apeldoorn !!! Verward Verward
De volgende maand kreeg ik nog een hogere rekening die maand daarop nog een rekening toen ben ik maar naar de politie gegaan maar die wist daar natuurlijk ook geen raad mee toen maar Dutchtone op gebeld hun rade me aan om de sim kaart eruit te halen heb ik dus gedaan die maand daarom kreeg ik weer een rekening en daar stond op dat ik dat raare nummer weer 1x heb ge smst Verward Verward
Ik heb die rare rekeningen natuurlijk niet betaald en ben nu bezig om een advocaat in te huren om dan naar de rechter te gaan.
Maar eigenlijk weet ik me echt geen raad meer ik heb m`n tel nooit aan iemand uitgeleend of zo en `s avonds had ik altijd m`n tel uit en die nummer is ook op hele raare tijdstippen gebeld en ook om het uur Verward Verward
Nou wou ik graag weten of er meer mensen zijn die zoiets mee hebben gemaakt zodat ik dat ook tegen de rechter kan zeggen
Alvast bedankt !!
=xxx= Rianne

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:56

Een abloment?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:00

Raar verhaal joh!

Succes met uitzoeken.. Ik weet alleen niet of je het hard kunt maken dat je het nooit hebt gebeld.. Verward

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 14:03

Citaat:
Een abloment ?

Sorry een abonnement dan Tong uitsteken

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 14:04

Ja bedankt joh Tallie 1979
Het is ook erg moeilijk om te bewijzen dat ik dat niet heb gebeld Huilen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:25

Heb je de klantenservice gebeld??
Want de gesprekken worden niet alleen geregistreerd via de simkaart, maar ook nog via het imeinummer van de telefoon. Staat jouw mobiele nummer bij die gesprekken dus in beide programma's geregistreerd dan is het 100% zeker dat jij die nummers ook hebt gebeld. Of in ieder geval met jouw toestel dus.

Telecommaatschappijen worden voortdurend in de gaten gehouden door de opta en hebben er dus niets aan om zomaar nummers op een factuur te zetten.
Het is in weze dus ook onmogelijk dat als een gesprek geregistreerd staat dat het nummer niet gebeld is.
Zeker omdat het gesprek dus op twee manieren wordt geregistreerd. Het kan dan nog wel zo zijn dat er een foutje in één programma wordt gemaakt (zeer zeer onwaarschijnlijk) maar het is vrijwel onmogelijk dat beide programma's een gesprek registreren dat niet heeft plaatsgevonden.

En tja naar de rechter gaan??
Lijkt me een beetje stug.
Die kunnen daar weinig aan doen hoor!
Als je een gespecificeerde rekening hebt kun je zelf nakijken wanneer dat nummer gebeld is en hoe lang.
Dan weet je zelf wel of jij je toestel bij je had of dat er misschien iemand anders bij kon komen op dat moment.

Maar nogmaals: telefoonnummers verzinnen daar beginnen telecombedrijven niet aan.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:40

Ik heb ook sinds 1,5 jaar een Dutchtone abonnement maar heb er niet echt problemen mee gehad. Nu moet ik zeggen dat ik geen nummerspecificatie bij mijn rekening heb zitten en standaard wel een vrij hoge rekening heb (praat nou eenmaal veel) Haha!

Vervelend probleem want hoe kun je nu bewijzen dat jij dat nummer niet gebeld hebt. Ik heb wel eens van een verhaal gehoord van een dubbele simkaart/mobiel nummer zodat mensen dus met jouw nummer kunnen bellen maar weet niet meer waar dat vandaan kwam en of het ook waar is Verward

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 14:41

ja ik weet toch heus wel of ik gebeld heb of niet
en de tijden waren bijna allenmaal of 4 of 3 uur `s nachts !!!
dan ben ik echt allang niet meer wakker !!
en ik had al vereld dat het onmogenlijk was dat iemand anders met m`n tel aan het bellen was

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:54

AnneOmie schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik geen nummerspecificatie bij mijn rekening heb zitten en standaard wel een vrij hoge rekening heb (praat nou eenmaal veel) Haha!

Ik heb wel eens van een verhaal gehoord van een dubbele simkaart/mobiel nummer zodat mensen dus met jouw nummer kunnen bellen maar weet niet meer waar dat vandaan kwam en of het ook waar is Verward


Je kunt gewoon de klantenservice bellen om een gespecificeerde rekening aan te vragen. Is gratis als je het alleen vanaf nu wilt, dus de komende rekeningen, wil je bijv. nog een factuur van juli hebben omdat je die hoog vond dan betaal je 2,50 per factuur. Deze wordt dan alsnog uitgeprint en toegestuurd.

Wel handig hoor dan weet je in ieder geval wat je allemaal gedaan hebt die maand!

en over twee simkaarten op één nummer dat kan wel maar een duosimkaart wordt niet geleverd door dutchtone. Veel mensen vragen erom maar het is dus nog niet mogelijk bij dutchtone.
Het schijnt wel dat je via een dealer weer een simkaart kan kopen en dan via allerlei omwegen deze toch te kunnen gebruiken als duo'sim maar hoe dat zit weet ik niet.

Ik werk zelf niet meer bij de klantenservice maar als ik zo'n geval kreeg dan keek ik toch echt eerst of dit nummer in beide gevallen geregistreerd was (dus op imeinummer en op simkaartnummer) is dit het geval dan is het vaak de beste oplossing om gewoon een gespecificeerde rekening te sturen dan kan men zelf zien wat er gebeld is.

Weet je het echt honderd procent zeker dan zou ik toch echt nog eens de klantenservice bellen. Dan kunnen ze altijd nog de afdeling fraude eraan zetten. Maar zoals ik al zei, het is gewoon zeer onwaarschijnlijk dat er gesprekken op een factuur staan die niet gevoerd zijn.
Wat tegenwoordig wel veel voorkomt is dat er sms'jes worden ontvangen waarvoor betaald moet worden.
Mar dat is een heel ander verhaal!

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 15:15

Als ik dat nummer wel gebeld zal hebben dan was het toch ook geen probleem geweest maar ik weet gewoon voor 2000% dat dat nummer nooit gebeld is op mijn telefoon dat is echt onmogelijk

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:23

Wat zeiden ze dan bij de klantenservice?
Want alleen je simkaart eruithalen is niet echt een advies.
Ik heb het zelfs nog nooit aan iemand geadviseerd.

Ze kunnen in ieder geval nakijken of het zowel op imei-nr alsop simkaartnr. klopt.
Klopt dit niet (dat het imeinr. geen gesprek heeft geregistreerd) dan kunnen ze het doorgeven aan de afdeling fraude.

Maar dan moet je dus wel terugbellen.
Het komt zo vaak voor dat mensen zeggen dat ze een nummer niet hebben gebeld dat achteraf toch gewoon klopt dat er in eerste instantie gewoon vanuit wordt gegaan dat het wel klopt.
Maar als er bijv. wel een gesprek is geregistreerd op de simkaart maar niet op het imeinummer dan is dat een mooie grond om het eens te onderzoeken.
De simkaart uit de telefoon halen heeft absoluut geen nut want je kan toch ook met een ander toestel bellen.

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 15:31

Ik vind zowieso dat Dutchtone er heel raar over doet zoals
ik heb al heel vaak een aangetekende brief naar hun gestuurd om over de situatie uit te leggen en toch krijg ik nog heel vaak een brief van dutchtone dus ik helemaal niet reageer op hun briefen Verward
Ik snap ook niet warom ze dat bij klantenservice hebben gezegt (over die sim kaart) Verward Verward Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:44

Ik snap er even niets meer van, je stuurt een brief naar dutchtone en je krijgt een brief terug dat je niet reageert op hun brieven?
Heb je dan een brief van dutchtone gekregen voor jezelf een brief schreef? Anders valt er weinig te reageren.

en zowiezo is het een omweg om het per brief te gaan doen je kunt beter gewoon bellen.
alle gegevens staan in de computer en als ze er op de klantenservice niet uit kunnen komen dan schakelen ze zelf wel de andere afdelingen in. Per brief duurt het alleen maar langer.

Dus gewoon bellen!
als je echt zeker bent dat niemand met jouw telefoon en/of simkaart gebeld kan hebben dan zou ik gewoon bellen.
Brieven schrijven is nooit makkelijk in zo'n geval. Want ze zullen vragen hebben en als jij belt kan je die gelijk beantwoorden, stuur je een brief dan moeten ze je eerst weer terugbellen enz.

Tja ik zou kunnen zeggen pb me je telefoonnummer maar, maar eigenlijk heb ik absoluut geen tijd om me erin te verdiepen. Ik ben morgen wel weer bij dutchtone maar ik heb er waarschijnlijk geen tijd voor.
Dus ik zou toch nog maar eens proberen om te bellen.

baby_blue_ri
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 16:52

Ja maar ik heb al zo vaak gebeld naar dutchtone
het enigste wat ze zeggen is dat ze me niet kunnen helpen en dat ik moet betalen

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:07

En als je nou die jongen eens belt, en de tijdstippen doorgeeft die bij jou op je factuur staan. Dat hij kijkt welk nummer hem gebeld heeft die dagen en op die tijdstippen. Als hij dan mee wilt werken, een kopie van zijn gespecificeerde factuur vragen. Want misschien staat daar wel een ander nummer op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:50

Het kan een fraudegeval zijn, komt wel vaker voor me gsm's. Heb je ooit een keer een vaag telefoontje gehad van iemand die je niet kent en door wie je aan de praat werd gehouden? Kan een marktonderzoeker of medewerker van een klantenservice geweest zijn ofzo. Kun je je zoiets herinneren?