N.K. Wran ~ geen rustpunt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

N.K. Wran ~ geen rustpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 20:15

Hi allemaal,

Ik ben uiteraard als western freak ook in Marienheem geweest, voor mij bijna een thuis wedstrijd en let wel de beste stuurlui zitten nog altijd aan wal. Vrijdagmorgen en zaterdagavond heb ik met grote verbazing naar de reining proeven zitten kijken. Vond trouwens het niveau in de Jackpot reining tegenvallen. Had meer echte toppers verwacht!

Wat mij erg opviel was dat alles zeer gehaast en slordig werd afgewerkt. Wat ik heel erg miste (een uitzondering daar gelaten) waren de rustpunten in de proef. Vooral in de rollbacks waren die erg ver zoeken. Ik heb heel veel ruiters voor het paard uit zien draaien in de stop waardoor het paard volledig in onbalans scheef weg gallopeerde. Een enkelin liet het paard een fractie staan om daarna te draaien en mooi recht en in balans weg te galloperen. Dat gaf een mooier en beheersder beeld. Ben ik nu de enige die daar over valt of zijn er meer die dat ook op gevallen is.

Dan wil ik het ook nog even over de (jackpot) pleasure hebben. Ik kan aan die gangen niet wennen. Het lijkt net of alle paarden kreupel of spierbevangen zijn. Ze zijn zo ontzettend stijf en zien er meer uit als een hobbelpaard dan als een paard dat in takt loopt. Ben bij dat mijn paardjes zich nog durven buigen en dan praat ik voornamelijk over buiging in het spronggewricht.
Hoe denken jullie daar nu over?

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:17

Ik heb me ook lopen verbazen over het lage niveau van de Jackpot Reining....erg jammer allemaal! Maar goed.......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:47

dune jij kunt er niet aan wennen, nou ik ergerde me helemaal dood, ik zag ze al met inrijden en Lips are sealed sorry maar dan begin ik spontaan te vloeken. zoiets doe je je paard toch niet aan.

weet je iemand die ook op het NK reed zei tegen mij en dat vond ik wel heel erg treffend je moet gewoon je paard met een honkbal knuppel voor z'n poten (sorry voor het woord) slaan en dan de ring ingaan wedden dat je nog wint ook.

nee laat maar, ik heb zelf meegereden met de jackpot pleasure en was niet geplaatst maar mijn paardje zo mishandelen om zo te gaan lopen nee nee nee.

en het niveau van de reining viel ook mij wat tegen, maar heb je zondag de ama en open reining nog gezien dat niveau was nog meer om te huilen Huilen

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:48

Zie mijn opmerking over de gangen bij [WN] NK WRAN, wie is er geweest?

Vippie schreef:
Yep wij waren er ook zaterdag, heerlijk genoten en erachter gekomen dat je door je paard kreupel te schoppen best hoog kunt eindigen in de pleasure, man, als mijn paard zo liep wassie al binnestebuitengekeerd in Utrecht. Sorry maar dat kon bij sommigen toch echt geen jog of lope meer noemen, snap echt niet waarom dat soort paarden nog geplaatst worden ook.


Reining, sommigen waren idd beetje slordig, maar dat zullen ongetwijfeld de zenuwen geweest zijn waar dat aan te wijten was (houwel een rollback toch iets anders is als een rechtsomkeert?). Was allang blij dat deze paarden wel over een normale galopknop beschikken.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:51

Als ik Banish langzaam laat galoperen, gaat hij ook wat moeilijk doen achter.
Ik zorg dan altijd dat hij meer voorwaarts loopt. Maar je weet nooit wat een jury wil zien he?!
Aan de longe doet hij het wel allemaal mooi (netjes in takt en soepel) en ook langzaam, maar als ik erop zit, heeft hij (en ik) er nog moeite mee.

Maar ja... ik deed ook niet mee aan de nk en oefen rustig verder. Misschien volgend jaar...

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:39

Inderdaad, ik vond een hoop deelnemers in de reining nogal gehaast overkomen. Geen hesitation na de spin, paarden waren nog niet uitgestopt of zaten alweer in galop de andere kant op...misschien de zenuwen, maar neem de tijd aub, staat erg slordig Lachen

Ja, de pleasure...ik ben toch wel nieuwsgierig wie die dierenbeul is, zijn paard schoppen en nog hoog in de pleasure eindigen ook...pbtje? Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 06:51

Hoho ik zeg niet dat deze deelnemers hun paard kreupel schoppen, maar dat zou ik moeten doen om mijn paard zo te laten lopen (kreupel aan 4 benen, hoefaktrol lookalike).

Maarja ik zal het wel mis hebben dat een jog een normale 2-taks gang is, een walk een 4-takt en een lope een 3-takt, want die was bij vele toch ver te zoeken.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:18

Ik vind het heel jammer dat jullie zo over de pleasure praten. Pleasure is een ontzettend moeilijk onderdeel waarbij je iedere spier van het paard kunt voelen en aan kunt sturen. We zijn met z'n allen met de western sport bezig en als je dan alleen stomme dingen kunt roepen over kreupel slaan enzo, dan denk ik dat je niet weet waar je over praat.

Eigenlijk wil ik je dan een tegenvraag stellen. Hoe ga je van galop naar draf en stap. Doe je dit op je zit of zit je in de mond te trekken?
Dit gebeurt dus op de zit in pleasure.

Ik nodig jou en iedereen die wil uit om een keer bij onze training te komen kijken en te kijken dat we heel erg veel om onze paarden geven en heel goed met ze omgaan en dat de pleasure een kwestie van trainen en nog eens trainen is.

Volgende keer een beetje nadenken voor je praat over slaan en schoppen!!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:07

Euhhhh... zal ik ook nog even wat roepen? Haha!
Wij zaten ons de laatste keer op het NK Quarters nogal te verbijten op de tribune bij de pleasure. Ze hadden toen de regels net veranderd, dus de paarden werden (weer?) geacht een normale gang te tonen, idd in 2-, 3-, en 4-takt. Dat wilde toen nog niet zo lukken. Wij wezen er drie aan, waarvan wij dachten / vonden dat ze kreupel liepen ("dralopperen" heet dat bij ons Knipoog ). Toch werden deze paarden 1, 2 en 3 geplaatst.

Ik moet eerlijk zijn, dat het dit NK al beter was. Voor iemand die het gewoon niet mooi vindt, was het nog steeds niet bijzonder, maar inderdaad, er waren (als je even goed oplette) alweer redelijk normale gangen te zien. Ik ga ervan uit dat pleasure minstens zo moeilijk is als bijvoorbeeld reining! Het wordt denk ik nogal onderschat. Maar het gaat de goeie kant uit! Nu afwachten wat de Quarters doen in Wanroij... Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:43

Ilona-Sok schreef:
Ik vind het heel jammer dat jullie zo over de pleasure praten. Pleasure is een ontzettend moeilijk onderdeel waarbij je iedere spier van het paard kunt voelen en aan kunt sturen. We zijn met z'n allen met de western sport bezig en als je dan alleen stomme dingen kunt roepen over kreupel slaan enzo, dan denk ik dat je niet weet waar je over praat.

Eigenlijk wil ik je dan een tegenvraag stellen. Hoe ga je van galop naar draf en stap. Doe je dit op je zit of zit je in de mond te trekken?
Dit gebeurt dus op de zit in pleasure.

Ik nodig jou en iedereen die wil uit om een keer bij onze training te komen kijken en te kijken dat we heel erg veel om onze paarden geven en heel goed met ze omgaan en dat de pleasure een kwestie van trainen en nog eens trainen is.

Volgende keer een beetje nadenken voor je praat over slaan en schoppen!!


For your info: ik rijdt ook pleasure Bloos , maar mijn paardje vertoond wel normale gangen zonder gekreupel. Want juist bij pleasure zou je zulks toch moeten kunnen voelen. Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.

En als je een tegenvraag stelt moet je niet zelf het antwoord al geven, Haha! hihihii. Idd terug op de zit, en dat gebeurt niet alleen in de pleasure maar in alle takken van de paardensport (behalve de mensport natuurlijk). En soms heb je wel eens een teugelhulp nodig als je zit niet goed doorkomt (en dan heb ik het niet over het bit tot de oren trekken).

Ik heb een prima westerninstructrice die weet waar ze over praat dus hou het wel bij mijn eigen trainingen. Iedereen geeft om zijn paard, maar geef toe, sommige dingen die op sommige stallen gebeuren en die je af en toe in de losrijringen ziet (niet alleen bij western, dresuur hebben ze er ook een houtje van) die kunnen echt niet door de beugel.
En alle takken van sport is trainen, trainen en nog eens trainen, niet alleen pleasure.

Dus zoals je ziet denk ik wel degelijk na en weet ik wel degelijk waar ik over praat. Mag op landelijk niveau toch wel een beetje kwaliteit verwachten.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:31

ik heb over het algemeen normale gangen gezien
maar ik geloof dat ik wel vaak door een roze B) kijk

verder denk ik niet dat het aan ons ligt om hier op bokt over de pleasure gangen van een ander te praten
als je op het NK bent geweest heb je de ruiters waar je nu over spreekt irl gezien, dus lijkt het me verstandiger om met het betreffende personen in discussie te gaan Schijnheilig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:31

Als ik Fuego langzaam laat galopperen dan krijgt hij ook zo'n achterlijk dralopje. Hoef ik niks voor te doen.....sterker nog, ik probeer het eruit te krijgen; langzaam galloperen en toch niet van die gekke pasjes. Is erg moeilijk, hoor! Tong uitsteken
Misschien moet men er niet zomaar vanuit gaan dat alles met geweld en marteling gebeurd maar dat sommige paarden hier een "natuurlijke" (aangefokte) aanleg voor hebben Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:32

het is inderdaad zo dat een paard aanleg ervoor moet hebben om langzaam en in drietakt te galopperen. ongetalenteerde paarden gaan als ze tot langzaam galopperen gedwongen worden onregelmatig lopen. aan de ruiter de verantwoording om te beoordelen hoe hij zijn paard moet trainen zodat de gangen nog natuurlijk eruit zien. vaak wordt vergeten dat het in de pleasure niet om het langzaamst gaat. en ja, goed pleasure rijden is heel moeilijk.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:10

Goed pleasure rijden is idd erg moeilijk, maar het is toch wel gek dat het onderdeel Pleasure heet en dat het rijden in de pleasure niet meer echt plezierig is voor paard en ruiter. Pleasure zou geen moeite moeten kosten.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:34

Romkabouter schreef:
Goed pleasure rijden is idd erg moeilijk, maar het is toch wel gek dat het onderdeel Pleasure heet en dat het rijden in de pleasure niet meer echt plezierig is voor paard en ruiter. Pleasure zou geen moeite moeten kosten.


Hear hear Haha!
Een écht pleasurepaard wordt ook niet gemaakt maar geboren. En heeft dus van nature de juiste gangen. Voor de wedstrijd heb je alleen de 'puntjes op de i' nodig. Pling

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:37

Banish is gefokt als pleasure paard. Zijn hele voorouders zijn pleasure paarden. Dat scheelt mij misschien nog wel wat frustraties in de toekomst, maar het blijft moeilijk genoeg hoor!
Zoals ik boven al zei: in zijn eentje kan hij heel goed langzaam galoperen zonder te draloperen, maar met mij op zijn rug is het nog steeds moeilijk.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:16

banish schreef:
Banish is gefokt als pleasure paard. Zijn hele voorouders zijn pleasure paarden. Dat scheelt mij misschien nog wel wat frustraties in de toekomst, maar het blijft moeilijk genoeg hoor!
Zoals ik boven al zei: in zijn eentje kan hij heel goed langzaam galoperen zonder te draloperen, maar met mij op zijn rug is het nog steeds moeilijk.


Maar dat is ook de balans die een paard opnieuw moet leren vinden, omdat je op zijn rug zit. Lachen

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:05

Ilona-Sok schreef:
Ik vind het heel jammer dat jullie zo over de pleasure praten. Pleasure is een ontzettend moeilijk onderdeel waarbij je iedere spier van het paard kunt voelen en aan kunt sturen. We zijn met z'n allen met de western sport bezig en als je dan alleen stomme dingen kunt roepen over kreupel slaan enzo, dan denk ik dat je niet weet waar je over praat.

Eigenlijk wil ik je dan een tegenvraag stellen. Hoe ga je van galop naar draf en stap. Doe je dit op je zit of zit je in de mond te trekken?
Dit gebeurt dus op de zit in pleasure.

Ik nodig jou en iedereen die wil uit om een keer bij onze training te komen kijken en te kijken dat we heel erg veel om onze paarden geven en heel goed met ze omgaan en dat de pleasure een kwestie van trainen en nog eens trainen is.

Volgende keer een beetje nadenken voor je praat over slaan en schoppen!!

Hoi, hier wil ik ook nog even op reageren. Bovenstaanden zeggen gewoon wat zij gezien hebben op het NK, en dat wil dus zeggen paarden die half lopen te kreupelen. En niet een, ze doen het begrijp ik bijna allemaal. Dus meen ik dat dit te wijten is aan de rijkunst van de ruiter. Ik geloof dat er in de pleasure teveel getraind wordt op de langzame gangen en de lage hoofdhouding en dit gaat dan uiteindelijk ten kostte van het paard als je dit op een verkeerde manier doet. Ik zeg niet dat jij dit ook doet, maar kennelijk zijn er wel mensen die dit doen.

Door Sugarmiss aangepast ivm de leesbaarheid

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 21:43

Citaat:
Hear hear Haha!
Een écht pleasurepaard wordt ook niet gemaakt maar geboren. En heeft dus van nature de juiste gangen. Voor de wedstrijd heb je alleen de 'puntjes op de i' nodig. Pling
[/quote]



Ja hoor, en een reiningpaard wordt spinnend en stoppend geboren net als bij de pit-bull die wordt agressief geboren.
Mijn pleasure gefokte merrie wil maar een ding en dat is reining, als iedereen wat meer naar zijn paard zou luisteren zouden er heel wat meer paarden en ruiters plezier hebben in elkaar.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 08:22

western schreef:
Ja hoor, en een reiningpaard wordt spinnend en stoppend geboren net als bij de pit-bull die wordt agressief geboren.
Mijn pleasure gefokte merrie wil maar een ding en dat is reining, als iedereen wat meer naar zijn paard zou luisteren zouden er heel wat meer paarden en ruiters plezier hebben in elkaar.


Ik zeg nergens dat een pleasure paard gefokt wordt. Ze hebben het of ze hebben het niet Knipoog . Het feit dat bepaalde paarden goed in de pleasure presteren en dat daarmee doorgefokt wordt houdt niet per definitie in dat die paarden van nature de aanleg hebben.
Dat een paard met natuurlijke pleasure-aanleg ook veel plezier heeft in reining kan goed, dit heeft in principe ook niets met elkaar te maken.
Vreemd genoeg komen de echte pleasuregangen heel veel voor bij de oude ranch/werkpaarden-bloedlijnen. Zou dus iets met het oorspronkelijke werk te maken kunnen hebben Knipoog .
Ik denk tenminste niet dat wranglers vroeger de tijd namen om hun werkpaarden eerst pleasure te leren

Citaat:
als iedereen wat meer naar zijn paard zou luisteren zouden er heel wat meer paarden en ruiters plezier hebben in elkaar

Dit onderstreep ik volledig Haha!

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:09

ik sluit me (op deze manier uitgelegt) hier volkomen bij aan Knipoog

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:33

western schreef:
Ja hoor, en een reiningpaard wordt spinnend en stoppend geboren net als bij de pit-bull die wordt agressief geboren.

Niet helemaal, maar moet je es op kalverhoek in de wei gaan kijken hoe die veulentjes af en toe stoppen. En die van mij maakt aan de hand en in de wei roll-backs (waarom je been verzette als ie ook kan blijven staan Gaaaap . Ze is helemaal niet lui hoor Schijnheilig ).
Dus nee, spinnend en stoppend zullen ze niet geboren worden maar je hebt wel paarden die duidelijk ergens aanleg voor hebben.

Kimmmy
Berichten: 68
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:02

Nou ga ik ook maar eens wat zeggen, maar het zal niet veel helpen. Ik heb de jackpot pleasure gewonnen met mijn ( zoals jullie zeggen kreupele paardje ) En ik rij in mijn trainining alleen maar voorwaarts en heel veel opgericht. En ik ben van mening dat heel veel mensen hier dus echt niet weten waar ze over praten, En als ze dat dus wel zo goed weten waar waren ze dan op de NK? Om te laten zien dat ze het beter konden?
Okee sorry maar ik maak me echt heel boos Boos! om dit soort berichten groetjes Kim

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:51

Kim maak je niet druk meid, er is hier NIEMAND die heeft gezegd dat JOUW paardje zo liep, maar er liepen er bij de gewone pleasure onderdelen wel een paar bij die bij de eerste 8 zaten terwijl het paard duidelijk niet goed liep (dus zonder takt).
En dat je geen NK rijdt wil niet zeggen dat je er niks vanaf weet (eeuwige wedstrijdruiter menataliteit waar IK me boos om kan maken, niet dat ik het doe, rij ook wedstrijden maar denk niet minderwaardig over de kennis van tribuneridders).
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:27

Kim: het is jammer dat je je laat leiden door je boosheid. Ik weet hoezeer je je inzet voor de serieuze westernsport. De resultaten zijn daar ook naar en die gun ik je van harte.

Maar je zult toch niet om de feiten heen kunnen dat er veel weerstand is tegen de manier van galopperen. Zoveel weerstand dat zelfs de AQHA zijn regels heeft aangepast en waarin nu staat dat de galop in balans moet zijn. En een gebalanceerde galop heeft een 3-takt beweging.

Het is dan ook triest dat een AQHA-jury blijkbaar zijn voorkeuren blijft handhaven door het dralopperen hoog te plaatsen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als dat bekend raakt bij wedstrijdrijders die daar hun gangen op aan gaan passen. Iedereen gaat tenslotte voor de 1e plaats. Haha! Of je moet wel heel erg principieel zijn. Schijnheilig

Overigens bedoel ik hiermee niet te zeggen dat jij ook zou rijdt (dat zijn je eigen woorden), want ik heb je niet zien rijden. Ik bedoel dit in zijn algemeenheid.

Citaat:
ik ben van mening dat heel veel mensen hier dus echt niet weten waar ze over praten, En als ze dat dus wel zo goed weten waar waren ze dan op de NK? Om te laten zien dat ze het beter konden


Ik ben ook zo’n tribuneridder (beste stuurlui etc), die niet alleen een paard heeft die absoluut niet geschikt is voor de wedstrijdsport, maar die ook niet de ambitie heeft om zich op dat niveau te presenteren en te presteren. Ik maak liever de hei onveilig J.
Maar dat houdt niet in dat ik daarom geen mening kan en mag hebben c.q. een oordeel mag geven.
Een rechter oordeelt toch ook over een moordenaar zonder eerst zelf gemoord te hebben Lachen

Het zou des te prettiger zijn als iemand met jouw ervaring vaker je mening zou willen delen in zaken waar het duidelijk om rijtechnische zaken gaat, zoals je training in voorwaartse oprichting etc. Dat mis ik toch te veel hier.

Dus niet boos worden alleen, maar er iets nuttigs mee doen Knipoog .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers