Vegetarisch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Vegetarisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 21:18

Hoi,
Is hier iemand op bokt ook vegetarisch?
Ik ben het namelijk zelf al bijna 10 jaar.
Ben wel een beetje benieuwd of hier nog meer mensen zijn.
Groetjes

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:12

ja ik, vanaf m'n 6e geloof ik (zelf voor gekozen Vork ) ik ben de eenige in de familie. Toen ik nog klein was was ik dus altijd irrie met eten want iedereen moest appart voor mij koken. ( nu nog Schijnheilig )

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:09

Ja, ik ben ook vegetarisch (eet ook geen gelatine, geen gewone kaas, geen foute e-nummers enz..)
Ik ben nu bijna 4 jaar vegetarisch, en wil later (als ik het huis uit ben ofzo Haha!) veganist worden.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:06

Tindra schreef:
Ja, ik ben ook vegetarisch (eet ook geen gelatine, geen gewone kaas, geen foute e-nummers enz..)
Ik ben nu bijna 4 jaar vegetarisch, en wil later (als ik het huis uit ben ofzo Haha!) veganist worden.


Als je geen zuivelproducten, andere afgeleiden of eieren meer eet (naast vlees) ben je dan al niet een veganist?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:07

Ik was het 3 jaar, ben een half jaar geleden gestopt... maar ik weet zeker dat ik later weer geen vlees ga eten!!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:38

laurake"]
[quote="Tindra schreef:
Ja, ik ben ook vegetarisch (eet ook geen gelatine, geen gewone kaas, geen foute e-nummers enz..)
Ik ben nu bijna 4 jaar vegetarisch, en wil later (als ik het huis uit ben ofzo Haha!) veganist worden.


Als je geen zuivelproducten, andere afgeleiden of eieren meer eet (naast vlees) ben je dan al niet een veganist?
[/quote]

Ik gebruik nog wel zuivelproducten en eieren....
Maar ben in de toekomst van plan om daarmee te stoppen Lachen

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:48

Assie is ook vegetarisch he as? Tong uitsteken Ik ben niet vegetarisch maar eet absoluut geen paardenvlees en daar is geen discussie hier thuis over mogelijk!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:28

Dennis v m schreef:
Ik ben niet vegetarisch maar eet absoluut geen paardenvlees en daar is geen discussie hier thuis over mogelijk!


Ik heb het gevoel dat paardenvlees toch minder 'zielig' is dan ander vlees. Want veel paarden hebben naar mijn idee een behoorlijk leven gehad voordat ze naar de slacht gingen. En koeien/varkens niet.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:32

en hoe zit het dan met vissen??

by the way, ik eet ook vegetarisch Vork
Laatst bijgewerkt door Barb op 04-10-02 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 18:31

vis eet ik ook niet, valt voor mij ook onder de dieren, en ik lust ook geen vis, dus dan weer makkelijk

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:38

Ik eet geen vlees, wel vis.
Eet al zo'n 5 jaar geen vlees meer.

En ook vind een paard niet meer zielig als een koe of een kip.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 01:17

Ik eet sinds m'n 11e geen vlees en vis meer.
Eieren eet ik allen van onze eigen kippen, en van de kippen van de boer, die een goed leven hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:24

van mijn 14e tot ongeveer 25ste heb ik geen vlees gegeten. Daar tussenin zat ook een periode dat ik heel sreng was en geen producten met ei, gelatine etc nam. Daar ben ik later vanaf gestapt omdat het erg moeilijk is om vol te houden, bijna overal zit ei en gelatine in.
Ik ben toen overgestapt naar scharrel producten als melk, ei en vis. Nu eet bij grote uitzondering een beetje vlees maar kopen doe ik het zelf nooit.
Bij ons in het bedrijsfsretaurant worden maaltijden met biologisch vlees geserveerd. Afgelopen week stond er stampot andijvie op het menu met braadworst. Die worst hoef ik niet, maar de stampot was erg lekker en daar zat vleesjus doorheen [van bio scharrel vlees] en dat heb ik wel gegeten.
Eigenlijk mis ik het vlees nooit, ik vind die andere dingen veel lekkerder.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:12

Ik ben ook al een paar jaar vergetariër Vork
Maar ik eet wel vis
Groetjes Julie

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:28

Ik eet geen vlees,maar wel vis.
Ik weet eigenlijk niet hoelang al..4 / 5 jaar?

Ik wilde ook geen vis eten,maar dat vonden m'n ouders geen goed idee,dan krijg ik te weinig binnen.

Om eerlijk te zijn vind ik veganistisch een beetje overdreven..bedoel,je moet wel gezond blijven of niet?
Geen melk meer drinken om dat het van een koe komt,tjah.. like a cow cares..

Trouwens als je geen vlees maar wel vis heet heeft dat ook een naam: lakto vegetarier.

Ik ben maar gestopt om te zeggen dat ik vegetarier ben,want dan beginnenveel mensen meteen te zeiken van: ja maar je eet wel vis? Dan ben je geen vegetarier..
Dus tjah.. ik eet alleen geen vlees..

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 19:02

Denz zei:
Om eerlijk te zijn vind ik veganistisch een beetje overdreven..bedoel,je moet wel gezond blijven of niet? "

Anna 17:
ik ben toch ook gezond, je hebt genoeg vervangers, ze zijn nog te eten ook, wel wat prijsig, en daar zitten ook dingen die je nodig hebt,

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:07

ik ben ook vegetarier, al vanaf mijn 6e

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 19:38

Ja je hebt genoeg vervangers,maar dan moet je wel héél goed bezig zijn hoor.
Eens in de zoveel tijd een stuk vlees is eigenlijk gewoon nodig.
Wie zegt dat jij gezond ben?Misschien op dit moment ja,maar op langere termijn kan het schadelijk zijn,want ik denk dat je toch bepaalde voedingsstoffen te kort komt.

Ik vind het trouwens wel goed hoor,als mensen dit kunnen,ik ben d'r absoluut niet tegen ofzo,maar ik denk niet dat het supergezond is.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:29

denz schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik veganistisch een beetje overdreven..bedoel,je moet wel gezond blijven of niet?
Geen melk meer drinken om dat het van een koe komt,tjah.. like a cow cares..


Pffff... heb je er wel eens over nagedacht, waarom veganisten geen melk willen drinken..?
Een koe geeft niet zomaar melk, ze moet eens per jaar een kalf krijgen, om de melkporductie op gang te houden.
En maar 25 a 30 % van die kalveren wordt weer melkkoe, en de rest..... nou je raadt het al.. die worden geslacht.
Iemand zei pas "wie melk drinkt, zal slachtvee oogsten". Dat is dus idd zo.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:36

Ik ook vegetarier *LOL*
Al zo'n 4 jaar nu denk ik.

Door Midas Dekker, zo gruwlijk wat ik in zijn TV programma zag..

Ik eet ook geen vis, heb er over gedacht veganist te worden, maar dan kan je bijna niks meer eten.. En met dat plan was mijn moeder ook niet zo blij.. Dus wie weet als ik op mezelf woon..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:07

Ik werd het ook na een programma op de tv. Vreselijk hoe al die dieren lijden van maar gewoon een stukie vlees, dan maar niet groeten burger's zijn nog lekker vind ik!
Verder vind ik het heel erg dat je regering er niets aaan doet enzo. Maar zonde vlees, is het geen probleem en ik hoef me ook niet schuldig te voelen!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:09

Tindra"]
[quote="Dennis v m schreef:
Ik ben niet vegetarisch maar eet absoluut geen paardenvlees en daar is geen discussie hier thuis over mogelijk!


Ik heb het gevoel dat paardenvlees toch minder 'zielig' is dan ander vlees. Want veel paarden hebben naar mijn idee een behoorlijk leven gehad voordat ze naar de slacht gingen. En koeien/varkens niet.
[/quote]

Het vervoer naar de slacht en al helemaal als ze van het builand komen of gaan is vreselijk voor de paarden. En ook de omgang ermee alleen al daarom zou je geen paardenvlees eten.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 19:26

avantilover"]
[quote="Tindra"][quote="Dennis v m schreef:
Ik ben niet vegetarisch maar eet absoluut geen paardenvlees en daar is geen discussie hier thuis over mogelijk!


Ik heb het gevoel dat paardenvlees toch minder 'zielig' is dan ander vlees. Want veel paarden hebben naar mijn idee een behoorlijk leven gehad voordat ze naar de slacht gingen. En koeien/varkens niet.
[/quote]

Het vervoer naar de slacht en al helemaal als ze van het builand komen of gaan is vreselijk voor de paarden. En ook de omgang ermee alleen al daarom zou je geen paardenvlees eten.
[/quote]

Nee okee, maar das met koeien ook, en daarom snap ik niet waarom paardenvlees zieliger is dan koeienvlees.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:11

Dat zeg ik toch niet, ik vind ut voor koeien ook zielig, daarom eet ik ook geen vlees Lachen

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 10:55

denz schreef:
Ja je hebt genoeg vervangers,maar dan moet je wel héél goed bezig zijn hoor.
Eens in de zoveel tijd een stuk vlees is eigenlijk gewoon nodig.
Wie zegt dat jij gezond ben?Misschien op dit moment ja,maar op langere termijn kan het schadelijk zijn,want ik denk dat je toch bepaalde voedingsstoffen te kort komt.

Ik vind het trouwens wel goed hoor,als mensen dit kunnen,ik ben d'r absoluut niet tegen ofzo,maar ik denk niet dat het supergezond is.


Wat versta jij onder een alnger termijn dan?
Heb wel eens gelezen dat als je vegetarier bent gezonder leeft dan als iemand die vlees eet,