Wie is die rare die ons weiland binnenkomt???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 19:44

Ja het was wel vreemd. Ze keken raar op toen ik zo maar even het weiland binnen stapte!
Vanmiddag ben ik dus geweest en de eigenaar was er niet maar had gezegd dat ik maar even moest gaan knuffelen/poetsen en stappen aan de hand met de 1 jarige en de 3 jarige.
Eerst liet ik ze aan mijn handen ruiken, nieuwsgierig worden, ik kwam uiteindelijk niet verder naar hen toe, en wilden ze mij ruiken/bekijken dan moesten ze toch echt naar mij toe lopen.
Nou twee stapjes dan, dat vond Safron (3 en kan nog niks) wel genoeg. Hals helemaal naar voren. En hoppa, daar kwam brutale en nieuwsgierige eenjarige er meteen tussen staan...ff ruiken en zo, en haar vriendinnetje beschermen. Want ja, dat ik haar aandacht gaf vond ze toch wat gevaarlijk.
Ikzelf ben daarna een halstertouw gaan halen, en met veel moeite nam ik Safron mee naar de 'bak', een klein stukje met zand van 10 bij 5 meter (?). De eenjarige vloog meteen mee, want anders stond hij met de Fries en haar veulen en wat schapen in de wei, reuze gezellig, maar zonder Safron...? Nee dat kon niet.
Safron wilde niet echt 'meelopen', dat kon ze nog niet en het was allemaal nieuw voor haar. Maar met veel belonen ging het redelijk. Toen ik haar echter vastzette en de enter weer terug in de wei wou zetten, rukte ze zich los. Dus ik haar weer terug gezet, het touw alleen maar over de spijlen heen gehangen, en toen opnieuw.
De enter vond het maar niks, hinnikend in de wei zonder haar. Tja, had de hele winter/lente met haar in de gehuurde wei verderop gestaan zonder dat ze wat hoefden te doen... Vriendjes voor het leven, vakantie voor eeuwig... Mooi niet dus }> !
Safron werd gepoetst. Haar hoofd kon alle kanten op, geen probleem. En ja, dat geschuif over de rug, dat was toch wel lekker. En die schoft, toevallig net jeuk daar... heerlijk. Even wegdromen in het zonnetje, nergens van schrikken, gebeurde ook niets.
Het hoefje geven liet ik nog maar even weg. Dat mocht ze gaan leren als ik terug was van vakantie. Ik ging verder ook niet teveel doen met haar omdat ze 'op springen staat', volgende week of de week erop komt haar eerste veulen!
Toen ze de wei weer in mocht ging dat wel met een snelle draf, en ik had haar vantevoren al los gemaakt (het halstertouw) want ik zag haar al helemaal gaan steigeren wanneer ze niet meteen weg kon rennen.
Dus kon ze gewoon in vrijheid (de bak was verbonden met de wei) terug.
Toen ging ik wat lekkere brokjes halen in een boterhamzakje. Jahaaaaa dat geluid kenden ze allemaal wel. Iets te eten. Dat is altijd geweldig Vork .
Zelfs de fries kwam (met veulen!) naar de omheining, dit bleek zeer interessant te zijn! Later kregen ze nog een brokje terwijl ik in de wei stond.
Ik ging zonder halstertouw de enter, ben haar naam kwijt, leren stappen en halthouden in de wei. Had ik met Safron trouwens ook even in de bak gedaan. De enter was wat brutaal van karakter, erg nieuwsgierig, maar als ik haar hoofd vasthield, dat was niet prettig. Ze zag er niet bepaald het nut van in.
Maar los met mij meelopen, ach waarom niet? Dat rare maar rustige vrouwtje had een plastic zakje met brokjes in haar hand, en misschien dat ze straks nog wat lekkers gaf dusseh...
Stappen, halthouden, ja... krijg ik nog wat?
(Ineens werd de enter in de kleine bak gezet door mij. Ik pakte een halstertouw. Jazeker, leve de cursus bij Emiel Voest!
Ik ging haar rondjes laten lopen door middel van mijn houding, schuin op haar achterkant gericht, haar veel vrijheid naar voren gunnen zodat ze wel 'weg kon', ondanks dat ze niet naar de wei kon. Dit laatste was ook wel spannend voor haar.
Ze hoefde niet in galop, eerst draafde ze veel door onbegrip en zenuwen natuurlijk, daarna, vrij snel, ging ze in stap over en werd ze rustiger. Uiteindelijk, na een minuut of tien, ben ik gaan stoppen met lopen, zij stopte ook meteen... Toen lokte ik haar naar mij toe en na een halve minuut aarzelen ging ze toch maar eens kijken.
Toen mocht ze de wei in... ging ook heel rustig, ze vloog er niet in zoals Safron, maar heel kalm.)
"Schijnbaar was dat naar dat mens toe komen wat dat rare vrouwtje wilde? Vreemd persoon, had wel lekkere kruidenbrokjes trouwens Vingers aflikken . 't Was niet eerlijk dat dat zakje nog half vol zat toen ze weg liep...
Wanneer zal ze terug komen? Komt ze terug?
Hmmm, het gras is lekker. Raaaaaaarrrre dag vandaag hoor.
Ik blijf het me afvragen.
Die vrouw...
Wie was ze nou?"

D.


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 19:49

wat leuk Dorine, dat het zo lekker ging vandaag. heerlijk dat het zo gaat. en je kunt het ook zo leuk vertellen. ik geniet echt van je verhalen. Lachen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 19:56

Ja wat een heeeeeeeerlijk verhaal. Gewoon lekker met de paardjes beziggeweest dus. Wel spannend hoor, zo voor de eerste keer, dan moet je elkaar nog helemaal leren kennen maar dat is juist leuk.
En wat fijn dat je zoveel vrijheid krijgt om te doen zoals jij het wilt. Als die mensen niet eens thuis zijn als jij voor het eerst met ze aan de slag gaat... Heerlijk! Kan je toch meer je gang gaan dan wanneer er iemand mee zit te kijken hoe het gaat zo'n eerste keer.
Je gaat een supertijd tegemoet daar, let maar op! Lachen


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 20:51

wat kan je het toch allemaal mooi vertellen.en zo te horen zijn ze allemal net zo lekker brutaal als mijn kleine tinkie.
lijkt me echt een uitdaging voor jou en een pracht ervaring!
veeel plezier dotties!

soms is het beter om te zwijgen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:20

ik zie het echt voor me...net als een verhaaltjes boek met plaatjes!! Ik denk dat je ver kunt komen met die twee brutale aapjes *LOL*

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 21:39

Thanks for the compliments Bloos Bloos Bloos
Ja Safron is echt een pittige eigenwijze pony, en die eenjarige is al hondsbrutaal maar ook heel lief... Zat al aan mijn gezicht te ruiken en ik dacht: "Oh God niet in mijn voorhoofd happen!" Maar ze bleef heel lief.
Die fries ken ik dus nog niet zo, die hoeft nu alleen maar moeder te zijn, en de andere 6 jarige merrie (pony) Rosanne is nu (met veulen) op weg naar de hengst om opnieuw gedekt te worden, dus die was er ook niet.
Maar de twee boxers en de kuikentjes onder de warme lamp in de schuur maakten het gemis al gauw weer goed Lovers Lovers Lovers .
Doei! Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:43

Wat goed dat het zo leuk is zeg!! Zeker na hoe dat bij die vorige mensen is afgelopen, dit heb je helemaal verdiend!! Heel veel succes! Party!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:50

gweldig, gewoon werken met die beestjes zoals jij wil. zolang het goed gaat natuurlijk, en dat blijft wel zo. het is echt leuk om te lezen hoe jij het vanuit die ponietjes verteld, geweldig, ik wacht met spanning op je volgende verslag Party!!

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 02:20

Wat een leuk verhaal!! Ik zie zo die koppies van die paardjes voor me! Verward
Wat heerlijk dat je lekker je eigen gang kan gaan zonder dat er op je vingers gekeken word of je het wel goed doet!

Veel plezier daar nog!
Hoevaak mag je er heen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 09:29

He Dorine, lekker vaak vertellen hoor! Het zijn inderdaad net plaatjesboeken, die verhalen van jouw!
Fijn dat het zo fijn was! En als ik het zo hoor, heb je het vertrouwen al snel gewonnen van die kleintjes!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:20

echt hardstikke leuk dat het zo goed gaat. ik ben blij dat je nu weer zluke leuke paardjes hebt. en dat deze eigenaar het waardeerd is hardstikke fijn. ik wens je heel veel plezier met de paardjes en voor raad kun je altijd hier bij ons terecht. xxx lonneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:42

Hahaha, het lijkt wel een variant op die TV reclame: Wie is toch die vrouw die op zaterdag de brokjes uit komt delen? *LOL* !

Leuk voor je hoor; ik hoop dat je het daar heel goed naar je zin zult krijgen!!!

Knuf, Sonja.

jodokus
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-06-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:58

Hey Dorientje, stuur ik jou net een prive-berichtje, zie ik nu dat je vanmiddag al ben geweest. Dit is voor jou echt te gek. Ik hoop dat ik jou paardjes leer kennen.
Trouwens ben met Jappeloepje een heel eind wezen wandelen, op de manege was een vrijgezellenpartij en een schots festijn aan de gang. Gassina kon helaas nog niet mee. Ze is bijna hersteld van een zweer in de hoef.
Onderweg reed er iemand met een noodgang gs en heel dicht langs me heen zodat ik bijna met Jappeloepje in de sloot belandde.
Maar gelukkig is er niets gebeurd.
Het was vandaag zo'n mooi weer, misschien dat we weer over een tijdje gezamenlijk een buitenritje kunnen maken.

Groetjes Jo Party!! *LOL* Schijnheilig

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 20:05

Wat leuk dat de eerste kennismaking met de pony's zo goed is verlopen.
Wacht maar, nog een paar keer en dan denken ze: "waar blijft dat aardige vrouwtje die ons zo goed verzorgt nou?" *LOL*
Nog veel succes verder met je nieuwe liefdes.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, fransje23, Goldwynn, Jeska2, LolaTFB, loowny, MiSzNiTa, Myrthe_bz, nick_en_ik en 139 bezoekers