wie heeft ook zijn pony op de paardenmarkt gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

wie heeft ook zijn pony op de paardenmarkt gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 20:24

Wie heeft er zijn pony op een paardenmarkt gekocht?
Lijkt me namelijk ook wel iets.Gewoon een zielig beestje kopen dat afgedankt word(niks mankerend natuurlijk)en dan helemaal opknappen.
Komt jou pony/paard ook van de markt?

ik zou het leuk vinden als je dan wat schrijft hier en als het kan met een fototje van toen en nu.
Ik ben zeer beniewd.


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:58

hoi,

Wij hebben nog nooit een pony of paard v.d markt gekocht, verschillende mensen in onze omgeving wel, dit om verschillende redenen, oa; omdat het vaak goedkoper is of om de reden die jij aangeeft.
Persoonlijk zou ik dit denk ik niet zo gauw doen, omdat ik het best een risico vind om op een markt een pony/paard te kopen de handelaren zijn vaak niet te vertrouwen en soms worden de paarden/pony's kalmerende middelen gevenen die in sommige gevalen pas na dagen uitgewerkt zijn, je merkt misschien dat ik voorzichtig ben met oordelen, omdat ik ook mensen heb meegemaakt die goede en gezonde paarden/pony's op de markt gekocht hebben, die hebben er nu nog veel plezier ermee.
Ik ben van mening dat je een paard/pony niet uit medelijden moet kopen hoe moeilijk dat ook is, dat wil niet zeggen dat als je dit wel doet dat het dan bij voorbaad al moet mislukken, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Het is een risico wat je neemt, dit kun je verkleinen door een ervaren persoon of d.a mee te nemen en dan kun je met een beetje geluk leuke pony's/paarden kopen.
Ik ben een paar keer op een markt geweest, ik kan er niet zo goed tegen en het was maar goed dat ik geen geld op zak had want je gaat zo overstag al die zielige pony's paarden (nou ja sommige dan), ik vertrouw het meestal niet zo.
Veel suc6 met je evt. aankoop, maar vaak komen er meer kosten bij dan je van te voren had verwacht, ik bedoel als je een 'kneusje' koopt.
Besluit je toch om op de markt een pony te kopen neem dan iemand mee die er veel verstand van heeft, ook van de gang van zaken op een markt, want anders wordt je aan alle kanten genaa**.

gr. cissie

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:28

ik heb mijn shetlander op de paardenmarkt gekocht. goed rondkijken en neit uit medelijden kopen!!! ik ben erg blij dat ik happy heb gekocht ze is super braaf en lief

groetjes noortje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:32

Heel toevallig weet ik dat het paardje waar Yvonne van der Velde mee naar de WEG in Jerez is geweest (160 km endurance) van de paardenmarkt komt. Stond laatst in een artikel over haar. En ik ken nog meer (internationale) enduranceruiters die hun paarden van de markt hebben. Er kunnen over het algemeen best goede paarden tussen zitten en uitkijken moet je overal, ook bij particulieren en handelsstallen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:59

Ik heb mijn pony ook op de paardemarkt gekocht.
Ik liep er toevallig tegenaan.
Ik heb wel een foto van toen en nu maar ik weet niet waar ik ze kan uploaden.
Dus als je ze wilt zien kan ik ze wel mailen!

Er is in ieder geval niets mis met mijn pony en ik zou ook zeker geen zielig beestje kopen!
Je weet niet wat voor een ellende je ermee kan krijgen.
zelfs een paard wat op het eerste gezicht helemaal goed is kan nog verborgen gebreken hebben, dat is al risico genoeg, ik zou dus niet een paard kopen waar je al bij voorbaat weet dat er vanalles mis mee is.

Het kan ook goed gaan!
Zie die van mij maar, superpony!
Maar het blijft wel een risico.

Toch weer gevonden waar ik de foto's kan uploaden:
Hieronder eerst al veulen (een maand of 3/4 oud)
Afbeelding

Dan toen hij vijf jaar oud was:
Afbeelding

En de laatste is van een paar weken terug. Hij is wat dun maar dat komt omdat hij eerder dit jaar hoefbevangen is geweest. Vandaar dat hij weinig gras en brok heeft gehad.
Afbeelding


gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:15

Mijn paard komt ook van een markt ik heb haar daar zelf niet gekocht,maar Desiree (ook van Bokt) wel . Zij zei tegen mij dat Radonja er vreselijk uit zag, maar had wel gezien dat het wel iets kon worden. Ik kan je geen foto's sturen maar je wel vertellen dat ik een prachtpaardje heb dus veel succes het zijn niet alleen maar paardjes met gebreken

Mijn eerste kindje is geboren... en ze heet ROBIN!!!!!!!!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:59

Mijn, helaas te jong verongelukte, tuigpaard hengst ook op de markt gekocht.

Wel van de fokker, super mooi, braaf en goed bewegend veulen.........

Is dus helaas op 1.5 jarige leeftijd verongelukt op stal Huilen

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:24

Veulens kopen op een markt zal meestal wel geen miskoop zijn. Van een ouder paard weet je het niet. Zo heb ik (ik ging voor een ponywagen en kwam met een pony terug!) een keer een halve haflinger gekocht. Had altijd op de Beekse Bergen gelopen met kindertjes op zijn rug, ja ja ja Frusty

Maar goed, hij kostte weinig dus ik ging er van uit dat ik hem wel weer leuk zou kunnen verkopen.

Met poetsen en tutten was ie fantastisch. Maar zodra hij alleen was, of alleen met buitenrijden en hij hoorde een ander paard, of je reed met een groep en er ging er 1 uit de groep weg, veranderde hij in een levensgevaarlijke draak! Steigeren net zo lang tot je er af lag zodat hij naar de andere paarden kon rennen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:13

als je jonge en onbereden paarden koopt, loop je nog niet zoveel risico. Ik heb er zelf een 3,5 jarige balzflugmerrie gekocht (nu gekocht door gigelo hier op bokt). Dat pakte heel fijn uit: het bleek een heel fijn paard te zijn en ik was er heel blij mee. Met oudere paarden moet je wel een beetje oppassen.

De hond is de betere mens

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 17:31

Ja ja het word dat zeker een d/e pony niet ouder dan 3.Ik kijk echt wel uit mijn doppen.Ik vind het erg leuk om pony's bij mensen weg te kopen die beter verdienen.Natuurlijk geen pony's die alleen nog maar op het land kunnen maar gewoon pony's die een betere verzorging kunnen gebruiken.bv te dun,niet getoileteerd,kortom een beetje verwaarloosd.Ik koop niet uit medelijde want ik heb eisen hoor.Natuurlijk kan ik ook een perfect paardje kopen maar ik hou er meer van om het paardje te zien opknappen door een goede verzorging.Ik vind eigenlijk dat meerdere mensen zoiets eens moeten doen.Natuurlijk wel zeker wetend dat het beestje niks mankeerd.Er zijn vele pony's die dat nodig hebben,maar vaak kiest men toch voor een paardje dat er zeer goed uit ziet want het oog wil ook wat.Ik snap ook dat men denkt och meid waar begin je aan.
Effe kort dan:ik heb een paar maanden geleden een veulen gekocht dat naar de slacht zou gaan omdat het een hengst was in plaats van een merrie.Tja dat vind ik zielig.Hij was 100% gezond en heeft hele goede papieren.Hij staat nu in onze wei met vriendjes en is helemaal gelukkig.Kijk daar hou ik van.Ik kocht hem niet uit medelijdenhoor maar meer omdat ik zoiets had van ik ben opzoek en kijk eerst eens naar een pony die het nodig heeft om gekocht te worden.Zo help je zo'n dier ook he.Ik hoop dat jullie het nu wat snappen.Ik vind het erg leuk om te zien wat jullie hebben gekocht.Mijn complimenten hoor.Hier boven staat een pony op de foto (3x) en als je ziet hoe mooi hij is en hoe goed hij het heeft.Stel dat hij met de verkoper was terug gegaan?meestal als men op de paardenmarkt niet van zijn pony afkomt loost men het dier wel op een andere manier(niet altijd hoor)om toch geld ervoor te krijgen.Heel goed hoor om ook eens op een markt te gaan kijken,want wie weet vind je hier welje paardje van je dromen,zo niet dan kijk je weer verder.
Ik kan ook heel goed begrijpen dat mijn verhaal nu nog niet helemaal duidelijk is maar dat hoor ik dan wel weer.Ik hoop ook dat er nog meerdere mensen hun foto's willen plaatsen.alsvast bedankt voor deze!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:49

De pony op de foto is dus die van mij!

Hij heeft wel geluk gehad ja. De handelaar had hem 's ochtend zelf gekocht en moest er 's middags dus echt vanaf.
Wij liepen er pas rond een uur of twee, helemaal niet van plan om wat te kopen.
Op een gegeven moment zagen we hem staan en hebben wat geboden. Vond die handelaar veel te weinig en we kwamen er niet uit. Nou ja geen probleem we kwamen toch niet voor een pony. Dus wij verder lopen.
Op de terugweg stond ie er nog steeds.
Die handelaar moest er nu dus echt vanaf.
Dus we hebben hem toch gekregen voor de prijs die we als eerste geboden hadden.
En zoals je ziet er is niks mis mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef en 26 bezoekers