een goed middeltje tegen mok??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

een goed middeltje tegen mok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 15:39

wie weet er een goed middeltje tegen mok?
Mokzalf helpt in ieder geval niet. misschien weten jullie een "nieuw" middeltje dat ik kan uit proberen.


groetjes


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:51

ik gebruik altijd accederm is het meestal heel snel mee weg Lachen

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:06

Socatyl

Nulla tenaci invia est via

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:16

sebacil, hydrocotiderm, eeuuuh oh jah tandpasta schijnt ook te werken.....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:00

doe er aub geen tandpasta op dat veregert het vaak en sebacil heeft alleen zin als er schurft of iets dergelijks bij zit. Het beste is je paard op het droge houden niet in een natte/ vochtige bak en niet vroeg in het land en niet laat op het land dit ivm vocht a/d grond, Als je dit niet doet helpt er eigenlijk niets. Wat je kan does is wassen met betadine shampoo of scrub doe dit met lauw warm water hierdoor haal je alle korsten er makkelijker af en was met watten dit werkt erg goed, daarna goed drogen het mooiste zou zijn het dan even te uvén met een gezichtsbruiner en daarna er 2 x per dag hydrocortiderm opsmeren, hou de benen schoon en droog doe het wssen iedre 3 a 4 dageb het lampen en de hydrocortiderm iedere dag het mooiste is als je de benen scheery van te voren, mochten de korsten erg hardnekkig zijn en er nier af willen komen kan je ook 1 nachtje heel dik sudocreme erop doen dan veeg je ze de volgende dag er zo van af met een handdoek, en dan het hele was tafreel en z.. Heeft dit met een ruime week geen effect dat kan het zijn dat er een schimmel bijzit of schurft ofzo haal er dan even een dárts bij die kijkt even onder de microscoop en neemt een schimmelkweek, want dan kan je de goeie behandeling starten. Schrik trouwens maar niet als de benen de dag na het wassen dik zijn dat is irritatie van het korsten verwijderen, ik hoop dat het snel overgaat! Succes gr shaneen als je wat te vragen heb hoor ik het wel

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:06

Sudocreme.Gewoon dat spul dat je op de billen van baby's smeert .Je kunt het in de supermarkt kopen

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:27

sebacil werkt wel hoor!!!!
gebruiken heel veel mensen voor mok (dierenarts zegt het ook)
heb er ook goeie ervaringen mee.
gebruik zelf hydrocotiderm


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:39

ja die sudocreme het helpt niet met het " helen" maar is super om hardnekkige korsten los te krijgen, ik heb gezegt dat sebacil WEL werkt maar alleen als er schurft of mijt bij zit waarvoor zou je zo´n aggressief middel gebruiken als het ook anders kan! gr shaneen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:55

Toen Jordy mok had( hij had natte mok) smeerde ik er eerst altijd tandpasta op dat werkte niet zo goed dus ging ik acederm gebruiken en na een week ofzo was het over, dus acederm en als dat niet werkt kun je altijd tandpasta proberen succes!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:57

Ohja wassen met betadine wil ook nog wel eens helpen

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:39

Ik heb n hele behandeling van de DA gekregen.
-Eerst wassen met groene zeep,(even laten intrekken)zodat de korsten zacht worden
-dan uitspoelen
-Dan met Betadinescrub 5 minuten lang met n harde borstel de korsten eraf schrobben,als t een beetje bloed is t niet erg.
-Dat weer uitspoelen
-Dan GOED droogmaken en dan SOCATYL erop.
-Dit aantal dagen herhalen
-Als t beter word spenenzalf erop i.p.v mokzalf.Mokzalf plakt heel erg en daar blijft dan weer rotzooi en zand in hangen.Spenenzalf is wat vettiger en plakt niet heel erg,dan kan er niet zoveel troep in de wondjes komen.

Dit heb ik allemaal van de DA
Ik ben er zelf ook mee bezig en Maffick z'n mok is bijna over,het ziet er alweer heel netjes uit

SUCCES

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:51

Wij wassen de Friezen altijd met Betadine shampo, en halen daarna alle korstjes weg met een fijn kammetje (bijv. vlooien kammetje) Werkt wel goed, maar helemaal genezen doe je het er niet mee -> vooral die friezen hebben ook zoveel behang.. We gebruiken wanneer het heel ernstig is een of ander chemisch middeltje maar ben even de naam kwijt... :S

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:59

wat helpt is,als het paard mok heeft,maak de wondjes schoon met betadine dan : maak een doek nat in een emmer met water en biotex. doe dit om het been van het paard en maak dit vast met een touwtje. laat dit 15 min zitten maak de kootholte droog met een doek en smeer er mok zalf op.

suc6!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:13

tea tree reinigingslotion van de kruidvat. goedkoop en goed.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:09

Er is een nieuwe mokzalf en die werkt bij mijn paard geweldig. Op de 'normale' mokzalf reageerde ze niet of nauwelijks, maar vorig jaar had ze erge mok en na gebruik van de nieuwe zalf was het binnen 2 dagen korstvrij en na en week groeide er al weer haar op de plekken!!
het heet gewoon mokzalf en is te verkrijgen (ook per post denk ik) bij:
Latei, landbouw en milieu (zit in terband bij heerenveen).

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:17

Neovet kootbalsam werkt echt super

Panthera
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:28

Let op als je tandpasta gebruikt mag je alleen die ZONDER FLUORIDE gebruiken. Deze is helaas nog maar sporadisch verkrijgbaar. Verder kun je ook allerlei middeltjes afwisselend gebruiken. Hydrocortiderm (let op max. 2 weken achter elkaar te gebruiken, maakt huid heel dun), tandpasta ZONDER FLUORIDE, levertraanzalf, mokzalf. In elk geval eerst goed schoonmaken met betadineshampoo en dan smeren met middel.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:07

ik was de benen (ahum sokken ) van baily eerst met betadine shampoo
zodat alle korsten loslaten .
vervolgens ga ik door het behan met de kam van mijn hond(wel schoon natuurlijk maar hij is heel fijn waardoor de korstjes weg zijn)
en dan smeer ik er hydrocotiderm op.
het banketstaaf is dat de vorige eigenaar niet altijd heeft opgelet
dus bij zijn achterbenen heeft ie littekenweefsel zitten.
heeft er geen last van en je ziet het ook niet maar toch....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 13:02

bedankt voor jullie tips. zal het eens even uitproberen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:55

5 minuten boenen tot bloedens toe...
Die tip hoor ik vaker en vind ik uitermate grof!
Moet je voorstellen dat je zelf een ontstoken wond hebt waar iemand overheen jast!

Tea tree heb ik vorige week ook geprobeerd op eigen initiatief... *SPIJT* De volgende dag stond hij met dikke benen!
Met Socatyl heb ik de boel weer recht kunnen breien...

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:08

Bij mij opstal heeft een pony van de veearts Clinducatin (weet ff niet hoe je het schrijft) gekregen. Helpt heel erg goed het is voor honden staat op de verpakking. ik heb er meer goede ervaringen over gehoord

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:30

Ja Sjuimpie ik bedoel niet dat je het met opzet moet laten bloeden en door moet rossen totdat het bloed,maar als je aan het boenen bent en het begint een KLEIN BEETJE te bloeden dan is dat geen ramp!
En ik ga ook niet op n open wond lopen rossen!
Alleen op die vaste korsten die los moeten,die moeten eerst weg voordat je het behandelen kan anders heeft t nog geen zin!
Deze behandeling is mij voorgeschreven door de veearts dus die zal er wel verstand van hebben want wij hebben een hele goeie!!

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:19

Aloe Vera Gel (2 dagen en je bent er van af)

Veel geluk

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:29

mokzalf van de welkoop, 2 dagen en t is weg

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:00

Mijn pony begint al te trappen als ik acederm er op spuit. Blijkbaar prikt het toch of zo... Met hydrocortiderm reageert hij minder heftig. Ik zal toch ook eens gewone mokzalf proberen, dat kan minder kwadd dan hydrocortiderm op lange termijn denk ik...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blacky94, ComscoreBot, lgw, Wescha, Whizz en 29 bezoekers