Rambo Turnout DILEMMA!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Rambo Turnout DILEMMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 11:59

Zoals de ervaren Rambo'ers wel weten is Rambo het laatste jaar enorm in prijs gestegen.

Ik ben nu opzoek naar een Turnout original (groen met rode bies), bij een ruitersportzaak hier in de buurt kan ik het oude type krijgen à € 177,50.
Deze is echter gevoerd met katoen.

Het nieuwere type heeft die speciale bacteriewerende voering die nylonachtig aandoet, hier blijven de paarden altijd heel erg mooi glad onder. Alleen is die wel bijna 100 euro duurder...
Maar als je er eentje neemt die na 1 augustus is geproduceerd krijg je wel een aantal jaar garantie op de waterdichtheid! (zie de grotere bladen als IDS enzo).

Iemand die op basis van ervaringen kan vertellen welke ik het beste zou kunnen nemen?

Ik heb alleen ervaring met de zomerdekens, coolers en van de Turnouts heb ik alleen ervaring met de lights en de 200 grams.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:40

Ik heb vorig jaar de Rambo´s met gladde voering gekocht.
Daarvoor had ik die met katoenen voering (deze zijn 4 jaar meegegaan en nog niet kapot).
Met de gladde voering blijft de vacht echt veel mooier.
Met de katoenen voering had ik veel meer last van huidvet/schilfertjes.
Ook ademt de nieuwe deken beter.
Helaas heb ik ze vorig jaar gekocht dus niet die lange garantie erop, maar ik vertouw erop dat ze toch wel lang meegaan.
In 10 jaar tijd is dit de 3e rambodeken en onze paarden lopen van 8:00 tot 18:00 in het land.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:41

Ik heb geen enkele met katoenen voering,
heb de groene met rode bies Lachen overigens is de Rambo WUG ook heel fijn.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:28

Kijk ff op een engelse postorder site. Ik weet dat Robinsons goedkope(in verhouding tot NL) Rambo's heeft. Komt wel 'veel' verzendkosten bij maar je bent nog steeds goedkoper uit.
Ze hebben daar zelfs Rambo's in Dennis z'n maat(125 cm onderlengte!!!!!!!!!!!!!). Nog goedkoper dan dat ik vorig jaar in NL een Harry's Horse gekocht heb.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 23:11

orri schreef:
Ik heb geen enkele met katoenen voering,
heb de groene met rode bies Lachen overigens is de Rambo WUG ook heel fijn.

Van de WUG hoor ik dat ze de manen ermee verliezen, aangzien ik regelmatig start wil ik die wel een beetje behouden anders heb ik niets om te vlechten.

Ik denk dat ik iig al voor het nieuwe type ga als ik de ervaring van Ilindra zo hoor...
Ik koop deze Rambo speciaal voor mijn vos omdat hij vorig jaar zo ontzettend lelijk in het haar zat en vind dat dus een belangrijk pré.

Hoe deden jullie dat met bestellen Dennis?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:52

Kan die duitse site waar Eleonoor het over had geen soelaas bieden, daar schijnen ze een stuk goedkoper te zijn.
Hoe is je duits?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:05

Sjuimpje ik heb je gePB't.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:27

Sjuimpje schreef:
Van de WUG hoor ik dat ze de manen ermee verliezen, aangzien ik regelmatig start wil ik die wel een beetje behouden anders heb ik niets om te vlechten.


Ik had die zonder hals, maar idd dat kleine stukje dat over de schoft komt, daar waren de manen minder.

Ben wel erg tevreden met mijn groene Lachen