Belasting aangifte jaar 2013

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:23

Maar met zo'n controle heb je wel gewoon je voorlopige aanslag gehad?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:46

Ik heb 'm net ingevuld voor mijn vriend en mij. Bij mij staat er twee keer dat ik een bedrag moet betalen. Bij mijn vriend staat er een bedrag om te ontvangen. Ik neem aan dat ik enkel hoef te kijken naar die bedragen dan van elkaar af halen om te zien wat we gaan ontvangen?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:47

Shiloh, ja inderdaad.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:11

Pfoe, ik ben al 3 jaar student en ik heb er nooit rekening mee gehouden dat geld terug kon vragen van collegegeld/boeken/materialen.. Klopt dit? En kan ik dit dan nog terug vragen over eerdere jaren?

Flash Nothing compares to you!

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:15

Je kan tot 5 jaar terug belastingsaangifte doen dacht ik.

Hier al vorige week verstuurd.. Vandaag even gecheckt met de ingevulde versie. Kregen precies hetzelfde bedrag terug :D En het is een lekker bedrag!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:16

ligt eraan Birgit_ of je ook stufie hebt ontvangen. Want dan moet je meer dan een bepaalde grens kosten hebben gemaakt om af te mogen trekken en de kans dat je die grens haalt is niet zo groot.

Het is meer van belang in de jaren dat je geen stufie meer ontvangt maar wel nog studeert.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:19

Ik heb daar net toevallig over gebeld aangezien ik dit nooit heb gedaan

Je kan tot 5 jaar terug je studiekosten inclusief materiaal aftrekken. Dat moet gebeuren in het jaar dat je die kosten hebt gemaakt. Als je geen baan hebt, dan geef je op geen inkomsten. Bij studiefinanciering is er een drempel en bij een lening niet.

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:24

Ik begrijp er helemaal niks van... Kan opeens gaan bijbetalen? Ben wel iets omhoog gegaan in loon en heb een pensioen laten uitbetalen (waar ook al belasting over is betaalt...) Ben wel halverwege december geswitched van baan, kan dit uitmaken? Wellicht heeft de ene werkgever de loonheffing niet stopgezet? Ben wel in dezelfde schijf blijven zitten (schijf 2). Vorig jaar kreeg ik +/- 1500 terug, nu moet ik 200 betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:22

Birgit__ schreef:
Pfoe, ik ben al 3 jaar student en ik heb er nooit rekening mee gehouden dat geld terug kon vragen van collegegeld/boeken/materialen.. Klopt dit? En kan ik dit dan nog terug vragen over eerdere jaren?


Kleine kans, heb het ook eens uitgerekend voor mezelf en de drempel wordt zo hoog (doordat je stufi krijgt) dat je er haast niet aan komt..

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:37

Maar als je geen stufi krijgt of een lening is het aantrekkelijk, drempel is over de afgelopen jaren 500 euro.

Net de hele tijd aan de tel gezeten hierover nl.

Alik

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:41

Birgit__ schreef:
Oke, volgens mij ben ik een beetje dom geweest..

Ik opende het bestandje en er was bij mij nog helemaal niks ingevuld, maar ik dacht dat niet erg was. Uiteindelijk dus op verzenden geklikt en nu kan ik het niet meer openen of iets. Maar ik heb volgens mij dus geen goede aangifte gedaan? Heb ik geen mogelijkheid meer om belasting terug te vragen? ;(

Help..



je kan gewoon overnieuw beginnen en opnieuw de aangifte versturen. Het kan soms zijn dat je eerst een aanslag krijgt die gebaseert is op de eerste aangifte en dan volgt vanzelf de aanslag van de volgende aangifte. Het kan ook zijn dat je meteen de juiste aanslag van de laatste aangifte krijgt, dat is niet altijd van tevoren goed te zeggen.

Maar lang verhaal kort, je kan meerdere aangiftes doen die in volgorde van versturen worden behandelt.

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:15

Ik heb het programma net gedownload, vorig jaar was het zo dat mijn loon al ingevuld was bij het hele programma. Nu is dat niet ingevuld. Komt dat nog of moet ik alles handmatig gaan doen? ^)
Mijn persoonlijke gegevens, bankrekeningen en heffingskorting is wel gedownload.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:19

Ik heb uitstel aangevraagd nu, heb er weinig vertrouwen in :=

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:23

Ik heb de blauwe brief ook binnen, volgende week afspraak gemaakt met de boekhouder :)

Hij vraagt er 25 euro voor, dus ik ga er niet zelf aan beginnen...bij hem klopt het altijd
op de cent nauwkeurig wat ik terugkrijg, dat kan hij mij direct vertellen :D

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:38

Roosch schreef:
Ik heb het programma net gedownload, vorig jaar was het zo dat mijn loon al ingevuld was bij het hele programma. Nu is dat niet ingevuld. Komt dat nog of moet ik alles handmatig gaan doen? ^)
Mijn persoonlijke gegevens, bankrekeningen en heffingskorting is wel gedownload.


Je kunt sinds vandaag je gegevens downloaden en openen in het programma.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


_Jelske

Berichten: 1316
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:46

Hoeveel vertrouwen hebben jullie eigenlijk in het gegeven dat de belastingdienst het gros al zelf heeft ingevuld? Klopte die informatie bij jullie?

Het is beter een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:47

Bij mij klopte alles en dat terwijl ik vorig jaar van verschillende uitzendbaantjes naar een vaste werkgever ben gegaan

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:49

Ik heb vorig jaar twee verschillende werkgevers gehad en bij mij klopte alles.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:51

listiglistje schreef:
Ik heb de blauwe brief ook binnen, volgende week afspraak gemaakt met de boekhouder :)

Hij vraagt er 25 euro voor, dus ik ga er niet zelf aan beginnen...bij hem klopt het altijd
op de cent nauwkeurig wat ik terugkrijg, dat kan hij mij direct vertellen :D

Dat kan jij ook, dat geeft het programma van de Belastingdienst ook gewoon weer.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:06

Geen zin in, ik besteed het liever uit :o

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:15

Het is mij inmiddels ook gelukt, maar zat ff stevig te balen toen ik erachter kwam dat ik alles handmatig invoeren moest. :+

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:39

Chakkie17 schreef:
Hoeveel vertrouwen hebben jullie eigenlijk in het gegeven dat de belastingdienst het gros al zelf heeft ingevuld? Klopte die informatie bij jullie?


In al die jaren dat ze het hebben ingevoerd, klopte het bij mij :j

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:01

Wanneer ben je nu precies fiscaal partner en moet je dus samen aangifte doen? Vorig jaar drukte ik op het helpteken en zag ik o.a. staan als je samen pensioen geniet oid. Nu ben ik nog lang niet aan pensioen toe maar staat of stond mijn vriend wel op de pensioenpolis van mijn werk. Moet ik nu samen aangifte doen. Vorig jaar wel gedaan maar begin nu te twijfelen of we wel fiscaal partner zijn, hebben geen koophuis samen, niet getrouwd en geen samenlevingscontract oid. Wie weet dat van dat pensioen?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:03

Horse_ schreef:
Wanneer ben je nu precies fiscaal partner en moet je dus samen aangifte doen? Vorig jaar drukte ik op het helpteken en zag ik o.a. staan als je samen pensioen geniet oid. Nu ben ik nog lang niet aan pensioen toe maar staat of stond mijn vriend wel op de pensioenpolis van mijn werk. Moet ik nu samen aangifte doen. Vorig jaar wel gedaan maar begin nu te twijfelen of we wel fiscaal partner zijn, hebben geen koophuis samen, niet getrouwd en geen samenlevingscontract oid. Wie weet dat van dat pensioen?


Voorwaarden fiscaal partnerschap

U bent fiscale partners met een huisgenoot als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

U bent allebei meerderjarig en hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een eigen woning.
U bent beiden meerderjarig en op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin).
Geldt deze situatie voor u? Maar verhuurt u een deel van uw woning aan degene met wie u op hetzelfde adres staat ingeschreven? Als er sprake is van verhuur op zakelijke gronden, dan bent u geen fiscale partners. U moet dan wel een schriftelijke huurovereenkomst hebben.
U was het jaar ervoor al fiscale partners.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:11

Pensioenpartner is dat dus als zijn naam genoemd wordt op een polis van het pensioen van mijn werk? De pensioenen zijn afgelopen jaar omgezet op het werk. Er stond in de brief: risicoverzekering partnerpensioen vervalt, deel van het pensioenkapitaal wordt uitgeruild voor partnerpensioen.

Dit deel over dat pensioen is dus de enige voorwaarde waar wij aan zouden voldoen van die bovenstaande punten was vorig jaar precies hetzelfde die regels in de post hierboven maar toen wist ik ook niet wat te doen -O- De een zegt nee je bent geen fiscaal partner, de ander wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Apacheshadow, Babe02, Butterfly, Danielleeee_, Deeks93, Effy, Googlebot, Iepoetjuh, lovemaylo, Mandy_89, Marie111, Michelle_96, Nustice, Polarize, VogeltjeM, xLeoniee, zonnebloem18 en 203 bezoekers